Vilket motiv hade dom som mördade Anders tror du?
Han måste ha retat upp skinnskallarna rejält eller gjort någonting dumt, som Lilian sade i en dokumentär på Sveriges radio, det känns inte som en oprovocerad misshandel där man slumpvis väljer ut ett offer på stan.
Att han hade kommit bort ifrån skinnskallarna känns inte som en trolig teori i och med att han umgicks med skinnskallarna dagarna innan mordnatten, kanske fick dom reda på att hans pappa är jude? Eller så uppstod det kanske ett bråk vid skinnskallelokalen mellan honom och hans umgänge på nyårsafton? Men varför hugga av högerhanden om de blev ett spontant bråk?
Citat:
Ursprungligen postat av
LarsPeterForsman
Precis som många tror så var det nog Roager Rush som dödade Anders. Men han var inte ensam. Några fler var där.
Om någon var under 21 när mordet begicks så kan denne dessutom inte åtalas för det. Med tanke på att åldersgrupperna som var i skinnskallegängen så tror jag nog att det funnits någon sådan i gänget som var med när Anders slogs ihjäl. Denne skulle riskfritt kunna berätta utan att riskera att åtalas.
Jag tror inte det här kommer att klaras upp ens på det sättet som jag beskrivit ovan. De som var med har valt att hålla tyst för evigt. Skälen till det kan man bara spekulera i.
Eller så var det inte skinnskallar som gjorde det. Det skulle kunna förklara väldigt mycket varför det saknas så mycket bevisning och ingen som hört/sett någon av relevans för utredningen.