2011-01-05, 23:14
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Förstår inte riktigt det i andra bisatsen, men han som först häktades för detta misstänktes på grund av någon form av svartsjukegrund, vad jag begripit. AG ska enligt den teorin ha raggat på fel tjej.
Jag förstår inte heller funderar bara mest men symbolen fanns det ingen orsak eller var det bara ett nyck egentligen?
Citera
2011-01-05, 23:16
Medlem
Ungargsvartmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Borde inte häktningsbeslutet ha grundats på mer än så? Dels var han inte ensam där, dels kan det ha varit fler som inte kunnat ange vad de gjort under kvällen (kraftigt berusade?). Fanns det något konkret?
Personen var bara anhållen. Inte häktad. Anhållen=åklagarbeslut, häktad=domarbeslut
Citera
2011-01-05, 23:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ungargsvartman
Personen var bara anhållen. Inte häktad. Anhållen=åklagarbeslut, häktad=domarbeslut

Jag vill minnas att han var häktad. Kan tyvärr inte kolla upp det nu.
Citera
2011-01-05, 23:38
Avstängd
Citat:
Troligen så fokuserade man också på skinnskallarna, var inte en av de först anhållna skinnskalle? Därefter har polisen gått utanför den cirkeln och fortsatt med de yttre cirklarna. Så som polisen alltid gör vid spaningsmord, börja med de närmaste och fortsätt utåt. Att påstå att skinnskallarna skulle ha fått någon frisedel mot misstankar är bara fånigt.
Varför tyder tillvägagångssättet på det? Överdrivet våld sker både i överfallsvåld och framprovocerat våld.
Inte omöjligt men det finns naturligtvis skäl till varför polisen börjat söka i cirklar utanför skinnskallarna. Goda skäl.
Polisen har naturligtvis försökt identifiera samtliga deltagare på festen. Det är självklart då det följer standardformulär 1A för utredningsarbete. Däremot har man inte lyckats identifiera alla deltagare. Det är inget konstigt alls. Mobiltelefoner var inte vanliga, folk var berusade, det var en lokal som hade stor genomströmning och dålig koll på vilka som gick genom.
Ja det var det. Och det kan knappast polisen förskyllas särskilt mycket för. En man som reser med bil över landet lämnar inga andra spår utom möjligen DNA.

Du vet inte vad du pratar om. Jag känner en kille som var där som baby-skin på den nyårsfesten. Varken han eller någon som han känner som var där har blivit kontaktad av polisen.
Polisen börjar inte alls söka utanför gruppen som du felaktigt påstår, det börjar äntligen fatta att gärningsmännen finns i skinskallegruppen.
Det här utredningen var ett slafsverk från första början som i vanlig ordning levererades av den svenska polisen.
Citera
2011-01-06, 00:06
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

I så fall ursäktar jag mig; då missuppfattade jag/mindes jag fel hur det var.

Men fanns det någrakonkreta tecken som misstanken grundades på (oavsett om han anhölls eller häktades)?
Senast redigerad av Prinzezzan 2011-01-06 kl. 00:09.
Citera
2011-01-06, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Du vet inte vad du pratar om. Jag känner en kille som var där som baby-skin på den nyårsfesten. Varken han eller någon som han känner som var där har blivit kontaktad av polisen.
Polisen börjar inte alls söka utanför gruppen som du felaktigt påstår, det börjar äntligen fatta att gärningsmännen finns i skinskallegruppen.
Det här utredningen var ett slafsverk från första början som i vanlig ordning levererades av den svenska polisen.

Rätt otrevligt ändå att de står och pratar i TV om att de ska ta gärningsmannen när det i själva verket är som så att de inte ens har undersökt lokalen och vilka som var där. Inte ens så där efter 16 år heller..... fast de är med i cold case i TV. Skulle väl ändå inte skada att ringa runt och fråga vilka av dem som ställer upp på att höras "upplysningsvis" som det kallas.
Citera
2011-01-06, 12:45
Medlem
Vrängar'ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Förresten, det krävs nog en speciell typ av individ för att klara av att plocka upp en avhuggen hand och ta den med sig... Undrar var den finns. Knappast någon som sparat den. Eller? I så fall får polisen börja söka hos ett speciellt klientel...

Tror att den vanligaste teorin är att den kastats i vattnet, vilket även skulle vara en rimlig förklaring till varför den aldrig påträffats.
Citera
2011-01-06, 15:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrängar'n
Tror att den vanligaste teorin är att den kastats i vattnet, vilket även skulle vara en rimlig förklaring till varför den aldrig påträffats.

Ja, det ligger kanske närmast till hands (!). Vet du/någon om det var öppet vatten då?
Citera
2011-01-06, 16:37
Medlem
Ungargsvartmans avatar
Citat:
Du känner en kille som... Okej.

Polisen har gjort sitt bästa för att kartlägga vilka som var där den kvällen. Att de inte hört av sig till din kompis kan bero på att de inte lyckats identifiera honom....eller att han inte finns.

Om han finns bör du uppmana honom att ta kontakt med utredarna så att han kan avföras från utredningen.
Citera
2011-01-06, 17:53
Medlem
Citat:
Du känner en kille som... Okej.

Polisen har gjort sitt bästa för att kartlägga vilka som var där den kvällen. Att de inte hört av sig till din kompis kan bero på att de inte lyckats identifiera honom....eller att han inte finns.

Om han finns bör du uppmana honom att ta kontakt med utredarna så att han kan avföras från utredningen.

Jag kan säga att jag intervjuat två personer som var på stället (innan 2000). Den ene hade typ samma historia att berätta och enligt den andra hade de typ kommit dit några poliser och frågat ordagrant "vet ni nått om det här" varvid de sa "näe".

Så jag tror inte att BesserWisser trollar, däremot borde den där snubben verkligen ta kontakt med utredarna så att han kan avföras från utredningen.
Citera
2011-01-06, 23:19
Avstängd
Citat:
mytomanpladder

Det var värst så mycket du vet om en sekretessbelagd polisutredning. Du förstår väl själv att du framstår som en korkad mytoman när du gång på gång påstår att du vet vad polisen sysslar med i utredningen?

Huruvida du tror eller inte tror på att jag känner en kille som var där skiter jag fullständigt i, det är inte jag som är mytomanen här. Sluta titta på gamla cold case avsnitt, det fuckar upp hjärnan på dig.

Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Så jag tror inte att BesserWisser trollar, däremot borde den där snubben verkligen ta kontakt med utredarna så att han kan avföras från utredningen.

Han vet inget om själva mordet och har ingen lust att ta kontakt med polisen såhär långt efteråt. Däremot vet han att AG inte var så omtyckt bland vissa skinnskallar, men det är knappast någon hemlighet.
Senast redigerad av BWisser 2011-01-06 kl. 23:27.
Citera
2011-01-06, 23:47
Medlem
Ungargsvartmans avatar
Citat:
Det var värst så mycket du vet om en sekretessbelagd polisutredning. Du förstår väl själv att du framstår som en korkad mytoman när du gång på gång påstår att du vet vad polisen sysslar med i utredningen?
Jag har inte påstått att jag har någon insiderinformation om vad polisen pysslar med. Det är inte jag som pladdrar om att jag har massa insyn genom kompisar. Däremot är jag kapabel att dra fullkomligt enkla och logiska slutsater som också vilken normalbegåvad individ som helst kan, tyvärr verkar inte du vara kapabel till det. Jag påstår att det är givet att polisen försökt identifiera alla närvarande på festen. Vem som helst som har minsta erfarenhet i hur polisen arbetar med spaningsmord vet att så är fallet. Det finns dessutom i det här fallet särskild anledning att misstänka det då en av skinnskallarna faktiskt varit åtminstone anhållen alldeles i utredningens början.
Citat:
Huruvida du tror eller inte tror på att jag känner en kille som var där skiter jag fullständigt i, det är inte jag som är mytomanen här. Sluta titta på gamla cold case avsnitt, det fuckar upp hjärnan på dig.
Jag hänvisar till logiska slutsatser om polisarbete och till nyheter från då det begav sig. Du hänvisar till en...kompis. Jag har för övrigt aldrig sett ett enda cold case avsnitt och jag har heller aldrig läst tidningen Misstänkt. Jag är nämligen en av de få som tittade in i den här tråden för att jag kanske har lite mer på fötterna i just det här fallet än vad många andra här i tråden har. Med detta sagt så tänker jag låta er vara ifred. Jag har nämligen märkt att tråden går på tomgång/rundgång.
Citat:
Han vet inget om själva mordet och har ingen lust att ta kontakt med polisen såhär långt efteråt. Däremot vet han att AG inte var så omtyckt bland vissa skinnskallar, men det är knappast någon hemlighet.
Din kompis har tydligen heller inte velat ta kontakt med polisen direkt efteråt heller. Han verkar också veta en hel del om AG. Antingen sprider du desinformation i tråden, av syften som i vart fall för mig är oklara, eller så är du ointresserad av att utredarna får all hjälp de kan få - din kamrats iakttagelser och info kan ju vara värdefulla pusselbitar utan att han vet om det, i sämsta fall kan polisen utesluta honom. I båda alternativen så har du grumliga motiv. Varför kan bara du svara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in