Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Det var värst så mycket du vet om en sekretessbelagd polisutredning. Du förstår väl själv att du framstår som en korkad mytoman när du gång på gång påstår att du vet vad polisen sysslar med i utredningen?
Jag har inte påstått att jag har någon insiderinformation om vad polisen pysslar med. Det är inte
jag som pladdrar om att jag har massa insyn genom
kompisar. Däremot är jag kapabel att dra fullkomligt enkla och logiska slutsater som också vilken normalbegåvad individ som helst kan, tyvärr verkar inte
du vara kapabel till det. Jag påstår att det är givet att polisen försökt identifiera alla närvarande på festen. Vem som helst som har minsta erfarenhet i hur polisen arbetar med spaningsmord vet att så är fallet. Det finns dessutom i det här fallet särskild anledning att misstänka det då en av skinnskallarna faktiskt varit åtminstone anhållen alldeles i utredningens början.
Citat:
Huruvida du tror eller inte tror på att jag känner en kille som var där skiter jag fullständigt i, det är inte jag som är mytomanen här. Sluta titta på gamla cold case avsnitt, det fuckar upp hjärnan på dig.
Jag hänvisar till logiska slutsatser om polisarbete och till nyheter från då det begav sig. Du hänvisar till en...
kompis.

Jag har för övrigt aldrig sett ett enda cold case avsnitt och jag har heller aldrig läst tidningen Misstänkt. Jag är nämligen en av de få som tittade in i den här tråden för att jag kanske har lite mer på fötterna i just det här fallet än vad många andra här i tråden har. Med detta sagt så tänker jag låta er vara ifred. Jag har nämligen märkt att tråden går på tomgång/rundgång.
Citat:
Han vet inget om själva mordet och har ingen lust att ta kontakt med polisen såhär långt efteråt. Däremot vet han att AG inte var så omtyckt bland vissa skinnskallar, men det är knappast någon hemlighet.
Din kompis har tydligen heller inte velat ta kontakt med polisen direkt efteråt heller. Han verkar också veta en hel del om AG. Antingen sprider du desinformation i tråden, av syften som i vart fall för mig är oklara, eller så är du ointresserad av att utredarna får all hjälp de kan få - din kamrats iakttagelser och info kan ju vara värdefulla pusselbitar utan att han vet om det, i sämsta fall kan polisen utesluta honom. I båda alternativen så har du grumliga motiv. Varför kan bara du svara på.