Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Min teori är att en grupp personer som befann sig på samma fest som AG var de som hade ihjäl honom. Skinnhuvuden? Kanske det, de flesta på festen var väl det vad jag förstått. I sammanhanget tror jag däremot inte det är så intressant. Han hamnade i konflikt med någon eller några på festen, följde med dem iväg för att typ "snacka", och under berusning så hade de ihjäl honom. Antagligen var det inte planerat.
Om dessa råkar vara skinnhuvuden eller ej tycker jag inte är så intressant, då det antagligen inte har med händelsen att göra. Jag tror att gärningsmännen var festdeltagare. Punkt. Den avhuggna handen bottnar nog snarare i att försöka avleda polisen än att det skulle röra sig om något i stil med att "han var inte riktig nazist".
Om dessa råkar vara skinnhuvuden eller ej tycker jag inte är så intressant, då det antagligen inte har med händelsen att göra. Jag tror att gärningsmännen var festdeltagare. Punkt. Den avhuggna handen bottnar nog snarare i att försöka avleda polisen än att det skulle röra sig om något i stil med att "han var inte riktig nazist".
Jag funderar lite på detta med det övervåld som ska ha använts mot AG. Dels dödsmisshandeln med tillhyggen men också den avhuggna handen. För mig antyder detta att AG kan ha känt gm och att motivet kan ha varit personligt. Att kapningen av handen ska ha varit en avledande handling kan visserligen vara rätt, men om den följde på ett oplanerat bråk, så känns det lite märkligt för mig. Tänkte verkligen fulla ungdomar (?) på att de skulle vilseleda efter ett oplanerat bråk, där de använt övervåld för att slå (och sparka?) ihjäl sitt offer?
Jag undrar om inte gm i och med kapningen av handen ville sända ett "budskap". Hade AG tagit något som tillhörde gm? Hade han blivit påkommen med "handen i kakburken"? Hade han svikit dem? Något annat?
Just faktumet att handen kapades gör att jag inte tror att dådet var helt oplanerat. Jag undrar om ett gäng (?) fulla killar tänker på att planera något sådant efter en oplanerad händelse. Och dessutom något så makabert.
Motivet behöver inte vara viktigt. Men i detta fall kanske förklaringen till mordet kan finnas i just ett sådant. Hade inte AG dragit sig undan skinnskallarna ett tag, eller hur var det? Fanns det någon missämja mellan AG och dessa tidigare kompisar (som han väl sökte sig tillbaka till nu, rätta mig om jag har fel)?