2011-01-07, 17:10
Medlem
Vrängar'ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, det ligger kanske närmast till hands (!). Vet du/någon om det var öppet vatten då?

Jag tror att det var öppet vatten (åtminstone delvis). Tyvärr är det bara vad jag tror (baserat på platsen), så jag kan inte backa upp det med källa

Jag har vid några tillfällen hört teorier om flera gärningsmän. Vet någon om det någonsin nämnts att det funnits teknisk bevisning (fotavtryck eller liknande) som skulle kunna indikera flera gärningsmän?
Citera
2011-01-07, 20:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ungargsvartman
mer mytomanpladder

Du använder en förfärligt massa ord för att säga i stort sett ingenting. Strunta i den här tråden om du bara ska hålla på och tjafsa.
Citera
2011-01-08, 13:09
Medlem
Yatsys avatar
Gm var nog inte ensam några som såg på och/el hjälpte till att döda en ung pojke.
Citera
2011-01-08, 13:37
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varifrån kommer egentligen uppgifterna om var han (inte) stod politiskt?

Det är väl troligt. Att gärningsmannen eller gärningsmännen läser den här tråden kan vi nog förutsätta.

Och i P1 Dokumentär.

Angående det jag fetmarkerat. I det näst senaste numret av Misstänkt (11/10)står följande att läsa:

"Anders började klä sig som skinnskallar. När en kompis blev tvångsrakad på Höder Dart i mars ville Anders inte längre gå dit.
- Han ville inte bli mer involverad i skinnskallerörelsen. Han sa att "går vi med kommer vi aldrig ur". Jag tyckte det var bra att han kom till den insikten, säger Lilian." (Mina fetmarkeringar)

Meningen jag fetmarkerat kan tolkas som att han inte stod för samma åsikter som skinnskallar; att han inte ville bli mer sammankopplad med en rörelse som står för vissa åsikter. Moderns kommentar att han kommit till "den insikten" stödjer väl också den tanken.
Citera
2011-01-08, 13:56
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Personen var bara anhållen. Inte häktad. Anhållen=åklagarbeslut, häktad=domarbeslut

"I början av 1995 anhölls och häktades en kompis till Anders som misstänkt för mordet. Han släpptes men blev anhållen ytterligare gånger innan han helt avfördes från utredningen." (Misstänkt, 11/10)

Var det denne kompis som det syftades på? I så fall verkar han ha blivit häktad.
Citera
2011-01-08, 14:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Såg i senaste numret av Misstänkt att Augustsson inte längre har hand om fallet, utan istället en Börje Sehlstedt. Den som uttalar sig mest är dock Augustsson.

Det står också att man väntar på provsvar från brottsplatsundersökningen.

I övrigt tycker jag att vissa här ska fundera lite över vad de skriver. Ni kan ju räkna med att den eller de som ligger bakom mordet läser tråden.

Det jag fetmarkerat. Ja, enligt Eiler Augustsson undersöks i nuläget material från brottsplatsen på nytt och man hoppas få fram biologiska spår som kommer från någon annan än Anders. Svar väntas inom ett år. (Misstänkt 11/10)

Hoppas att spår från annan person än Anders kommer att hittas och att detta kan leda utredningen framåt.
Citera
2011-01-08, 15:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Om han finns bör du uppmana honom att ta kontakt med utredarna så att han kan avföras från utredningen.

Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Så jag tror inte att BesserWisser trollar, däremot borde den där snubben verkligen ta kontakt med utredarna så att han kan avföras från utredningen.

Ja. Eller, typ, kanske inte riktigt för att avföra, men för att kartlägga de som var där. Eiler Augustsson har själv gått ut och sagt att han tror att de har pejl på de flesta som var på festen, men om det är någon de inte talat med så välkomnar de att bli kontaktade.
Senast redigerad av Troian 2011-01-08 kl. 15:45.
Citera
2011-01-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ja. Eller, typ, kanske inte riktigt för att avföra, men för att kartlägga de som var där. Eiler Augustsson har själv gått ut och sagt att han tror att de har pejl på de flesta som var på festen, men om det är någon de inte talat med så välkomnar de att bli kontaktade.

Visst borde han prata med utredningsmännen, men redan nu börjar vi se ett mönster i utredningen.
Så vi har alltså 2 observationer av totalt 3 personer som aldrig id:ats eller undersökts i utredningen. Vidare har vi typ några skins till som skriver i tråden och inte verkar ha blivit utredda heller. Det är typ 4-8 personer som inte på något vis undersökts av typ säg 60-100 festdeltagare. Ingen har funnits undersökt med undantag av de redan kända personerna från utredningen. Vilket torde vara kring 10 pers.

Så det där med att de har koll på festdeltagarna är nog fel. Men det går nog att få en bättre bild med de där skinsen från tråden, ifall de vill samarbeta med polismyndigheten. Kanske svårt att tänka sig med tanke på innehållet S-holm skins tråden.
Citera
2011-01-10, 16:27
Bannlyst
Har tre frågor om Anders Gustafsson.

Vart bodde Anders i Solna? På vilken adress?
Är Anders begraven på en judisk kyrkogård (motsvarighet till kristendom)?
Finns Anders med på något skolfoto från 1993/1994? Om ja, vart kan man få tag på det kortet? Klädde han sig som en nazist eller skinhead i skolan?

/ 899091B.
Citera
2011-01-10, 21:31
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 899091B

Finns Anders med på något skolfoto från 1993/1994? Om ja, vart kan man få tag på det kortet? Klädde han sig som en nazist eller skinhead i skolan?

/ 899091B.

Jag har för mig att Anders ska vara begravd på en vanlig kyrkogård, men jag har ingen källa att backa upp det med. Det var väl hans pappa som var jude, som han inte hade någon vidare, om alls, kontakt med?

På de bilder som visats på AG hade han i vart fall ingen utpräglad skinheadstil.

Varför är det viktigt att veta på vilken adress AG bodde på?
Citera
2011-01-12, 01:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 899091B

/ 899091B.

Om hans pappa var jude så var AG inte jude, varför skulle han ligga på en judisk kyrkogård?
Citera
2011-01-12, 01:30
Bannlyst
Om pojkens/flickans mamma är svensk och pappan är jude, då är barnet judiskt.

Det är pappans ursprung som avgör vad barnet är, AG var alltså jude. Han var inte svensk.
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Om hans pappa var jude så var AG inte jude, varför skulle han ligga på en judisk kyrkogård?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in