Citat:
Ursprungligen postat av Ungargsvartman
Jag skrev i direkt anslutning vilket kan innebär att AG jagades till platsen eller att AG genade nära platsen och överfölls där. Eller lockades dit.
Okej, visst. Verkar dock dumt att springa
från festen i händelse av att han blir jagad. Samt att det är märkligt att ingen såg honom lämna festen eller att han inte sa hej då...
Någon som vet var saltlagret låg i förhållande till Fryshuset och allmänna kommunikationsmedel (buss, tunnelbana)?
Citat:
Folk är fulla, särskilt på nyårsafton, och han kände väl inte så många på festen och dessutom ville han inte vara skinnboll längre. Inte så konstigt om han avviker utan att säga något. De vänner han hade kanske gick tidigare än honom.
Det är rätt många
kanske och
om som ska stämma in för att dådet att passa in på vänstern, eller för den delen överhuvudtaget någon utanför festlokalen.
Citat:
Hubinette beskriver ju hur "ansiktet var mosat" osv. Visst han kanske hittar på men jag tycker det är lite för detaljrikt för att jag ska kunna räkna ut psykopaten Hübinette som gm.
Han lämnar i sitt e-postmeddelande tre uppgifter, handen, kroppen, ansiktet. Du skriver "'ansiktet var mosat' osv"? Vadå "osv"? Att handen avhuggits? Det var ju sedan länge känt i media. Eller menar du att kroppen slogs sönder? Också det var känt i media!
Att hans
ansikte var söndermosat var vad jag vet inte känt spritt i media. Däremot att huvudet fått "kraftiga skador" av ett "tungt, trubbigt föremål". Kom också ihåg att det var känt att kroppen utsatts för "extremt våld". Hur sannolikt är det inte då att också ansiktet utsatts för kraftigt våld?
Texten måste också läsas i sitt sammanhang, som ett hotfullt meddelande - inte som en nödvändigtvis korrekt historiebeskrivning. Att han använde termer som "söndermosat" stärker ju hotet. Detta givetvis helt oavsett om eller vilken nivå av våld AG utsatts för i ansiktet.
Jag håller inte med dig om att TH:s beskrivning i mejlet på något vis är att betrakta som detaljrik.
Citat:
Ursprungligen postat av Dinchek
En annan sak som är intressant är det man var "dödens" om man drog sig ur skinnskalle gänget. AG hade berättat det för någon närstående innan nyår stod det.
Min känsla är att
nja. Bland skinnskallarna fast det säkert en och annan dåre, men det rör sig inte om några monster. Skulle det vara så att den som lämnade skinnskallegänget var dödens så skulle vi under 80- och 90-talet fått se betydligt fler mord på före detta skinnskallar.
Inte ovanligt att extremiströrelser demoniseras mer än nödvändigt.