Citat:
Ursprungligen postat av Dinchek
Jag har funderat mycket på det här fallet och även läst Lilian Gustafssons bok, har kommit på några teorier.
Jag tror att polisen hade kunnat lösa detta fall hyfsat enkelt om man bara hade velat från första början.
Misstänkte man att Anders kompisar och umgänge kunde ligga bakom mordet?
Ska direkt säga att jag inte vet ett skit om fallet, har ej läst några böcker om det eller liknande.
Har däremot lite 3 och 4 hands rykten (en polares, polares, polare hörde att någon där i närheten och nös) som jag ej vet om de är korrekta eller ej, helt spekulativa men som kan ha kopplingar till en del andra tidigare inlägg. Observera 100% spekulation.
Chilenaren som skulle vara tokig i ett tidigare inlägg spelade i själva verket i samma musikband som den döde (!!!!!)
Rättsläkaren Jovan Rajs har nog förmåga att skilja på någon som misshandlats till döds av skinheads och övriga alternativ (skinheads bar vällan järninlägg och byggjobbarboots på den tiden).
Den döde var förutom skinhead både hårdrockare och punkare, dessutom skulle han ha hejat på AIK och ofta varit på läktarn när det var match.
Polisen gjorde aldrig någon brottsplatsutredning (figurerade i massmedia, omorganisation var orsaken).
My five cents, och ni har nog hört dem förut.