2009-12-11, 03:59
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Ok, korrektion:
Mördaren var ett våldsamt pucko som sedan gick med i AFA/RF eller kanske aldrig gjorde det men sympatiserade.

Ronny Öhman (skinhead) blev ju ihjälsparkad ännu tidigare (1986).
https://www.flashback.org/showthread.php?t=696955
Våldsamma antifanter har funnits sedan 1930-talet, det är bara namnet som skiftat, om de ens varit organiserade.

Det var ju f ö inte organiserade antikroppar som mördade Daniel Wretström heller.

Rf bildades väl vid 03-04 någon gång så det känns väl jävligt off topic i den här tråden, läser man afa's verksamhetsberättelse för den tiden så framgår det rätt tydligt att det är mera inriktat på nazism som rörelse än enskilda personer.

Troligast för mig känns några som kommit dit för att bråka med skins, påtända och det har spårat ur. Sen om det var ett vänstergäng eller invandrargäng känns ganska ointressant.
Citera
2009-12-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Tack.
Detta tycker jag är en fullt möjlig motivbild. Om det hade uppstått en dispyt med andra skinnbollar, och judeuppgiften då kommit fram + kraftig berusning som det brukar vara i de kretsarna (och speciellt vid nyår), resten kan man ju räkna ut själv. Det med handen skulle kunna hänga ihop med en ev. skuld eller stöldanklagan, man hugger då av den hand som man anser har stulit.
Det låter inte otroligt men Rajs verkar påstå att sättet han tagits av daga på är typiskt för nassar. Det köper jag inte, Rajs är en spekulativ herre vars agerande i styckmordsrättegången mot de båda läkarna gör att jag inte litar på honom.

Sen tycker jag att en så grym misshandel borde genererat lite snack om det var flera gärningsmän. Har det inte gått några rykten?
Citera
2009-12-12, 11:42
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dakuwanga
Det låter inte otroligt men Rajs verkar påstå att sättet han tagits av daga på är typiskt för nassar. Det köper jag inte, Rajs är en spekulativ herre vars agerande i styckmordsrättegången mot de båda läkarna gör att jag inte litar på honom.

Du menar att Rajs har en egen agenda?

Citat:
Sen tycker jag att en så grym misshandel borde genererat lite snack om det var flera gärningsmän. Har det inte gått några rykten?

Precis.
Jag tror inte att några ölpimplande skins (varav vissa kanske blev Exit-avhoppare senare) skulle kunnat knipa käft om detta.

Som sagt det var nyår: en ensam galning (jude, invandrare, bög eller kommunist) på väg hem från en misslyckad fest såg Anders som var full och ensam stå och låta sitt vatten och då fick mannen fick ett infall att läxa upp den lille "nazisten" som sedan gick över styr.

Jag tror att handen bara är en avledningsmanöver även om en del mördare tar troféer från sina offer.
Citera
2009-12-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Du menar att Rajs har en egen agenda?

Precis.
Jag tror inte att några ölpimplande skins (varav vissa kanske blev Exit-avhoppare senare) skulle kunnat knipa käft om detta.

Som sagt det var nyår: en ensam galning (jude, invandrare, bög eller kommunist) på väg hem från en misslyckad fest såg Anders som var full och ensam stå och låta sitt vatten och då fick mannen fick ett infall att läxa upp den lille "nazisten" som sedan gick över styr.

Jag tror att handen bara är en avledningsmanöver även om en del mördare tar troféer från sina offer.
Jag har hört att det bland skinsen finns de som har teorier angående gärningsman. Jag vet inte vem som pekas ut men jag har fått för mig att det är någon ur de egna leden. Det är ju vanligare att mördare känner sina offer än inte, därav följer att gm mycket väl skulle kunna vara ett skinnhuvud.

Att det fanns skinnskallar som skulle kunnat spåra ur på det här sättet köper jag, men att man sen kan hålla käften om det på ett sätt som närmast för tanken till ndranghetan har jag dock svårt att begripa.
Citera
2009-12-12, 19:12
Medlem
Citat:

Jag håller med om att Rajs inte har den största trovärdigheten, mycket pga. Da Costa-fallet men även lite annat. Livets skola har dock lärt mig att även en "idiot" kan ha rätt ibland (och vissa "idioter" har rätt förvånansvärt ofta, undrar vem som är den riktiga idioten egentligen ) Men hur som helst, jag tror faktiskt Rajs kan ha rätt i just det här fallet, vad jag minns så var det tidstypiska tillvägagångssättet nassarna hade var att sparka och stampa offret till medvetslöshet eller värre.
Något hotfullt och skränigt vänstergäng eller invandrargäng tror jag ej på, då de hade märkts klart och tydligt i det området. Det finns inga uppgifter nånstans om något sådant gäng. Jag tror mördarna (minst två) kom från fryshuset i sällskap med Anders eller strax bakom.
Senast redigerad av Nattvandraren 2009-12-12 kl. 19:18.
Citera
2010-01-04, 23:00
Medlem
prudenss avatar
Anders mamma blir intervjuad angående mordet i Året Runt. Har inte läst hennes bok (Ringar på vattnet - Lilian Gustafsson) så jag vet inte om det i intervjun framkommer något utöver vad som står i boken, men jag kan scanna in artikeln från tidningen om någon vill läsa.
Citera
2010-01-05, 19:11
Bannlyst
Det vore intressant och läsa den artikeln.
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Anders mamma blir intervjuad angående mordet i Året Runt. Har inte läst hennes bok (Ringar på vattnet - Lilian Gustafsson) så jag vet inte om det i intervjun framkommer något utöver vad som står i boken, men jag kan scanna in artikeln från tidningen om någon vill läsa.
Citera
2010-01-05, 19:15
Medlem
Citat:
Det vore intressant.
Citera
2010-01-06, 00:23
Medlem
prudenss avatar
Vad bra! Då lägger jag upp en fil imorgon
Citera
2010-01-12, 12:13
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Vad bra! Då lägger jag upp en fil imorgon
Ja, så fick jag äntligen tummarna loss! Här kommer den utlovade artikeln.

http://www.MegaShare.com/1738111
Citera
2010-01-13, 19:16
Medlem
Tack för artikeln. Verkar som om mamman i alla fall anser att polisen gjort sitt bästa för att få tag på den/de som gjorde det.

En grej jag undrar över är om det inte kan ha varit någon ditrest festdeltagare? Det var tydligen över hundra pers på festen och skinsen umgicks ju över gränserna med finnar och en del tyskar. Det kan ju förklara också varför det varit så ont om tips eftersom den/de som gjorde det kanske inte ens befinner sig i Sverige.
Citera
2010-02-15, 20:35
Medlem
Vart var den den där adopterade jävla galningen till kommunist då?
Tobias som han så fint heter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in