2020-09-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Vilka i tråden anser du är kriminella?
Det är väl inte direkt rymdfarkostvetenskap?
Citera
2020-09-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Ehh jo?!?!

Att du som vuxen inte kunde se hur mycket klotter kostar kan inte samhället ansvara för. Du skriver själv att du gjorde det av högst egoistiska skäl. När NU företag av precis samma skäl (däremot bidrar företag till samhället, vilket dina små lustbrott inte gjorde) så blir du minsann putt och kräver förändring. Jag måste få konstatera att människors känsla av att de förtjänar saker är helt bisarr.

Företag har INGET ansvar för att se till att människor får jobba hos dem, det är inte på något sätt en rättighet att få jobba. Ni tänker fan som en bunte idioter, i vart fall tänker ni helt jävla skevt.

Att du inte är i en arbetsledande ställning tror jag alla förstår likaså att du tillhör kategorin AFS röstande lagerarbetare. Vad du tycker är ju egentligen helt irrelevant då du sannolikt representerar 1% av befolkningen. Jag hade naturligtvis och alla dagar i veckan anställt de i tråden som råkat illa ut av dessa sidor framför dig. Personer med din primata inställning kommer aldrig få betydande roller på arbetsmarknaden.
Citera
2020-09-19, 19:48
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Det är väl inte direkt rymdfarkostvetenskap?
Då borde det inte vara några problem för dig att svara på min fråga.

I min värld så är kriminella ohederliga människor som har som livsstil att begå brott, i synnerhet tillgreppsbrott. Tjafset om att människor som har kört bil utan bälte och liknande skulle vara kriminella reducerar bara betydelsen av ordet kriminell.
Citera
2020-09-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ehh jo?!?!

Att du som vuxen inte kunde se hur mycket klotter kostar kan inte samhället ansvara för. Du skriver själv att du gjorde det av högst egoistiska skäl. När NU företag av precis samma skäl (däremot bidrar företag till samhället, vilket dina små lustbrott inte gjorde) så blir du minsann putt och kräver förändring. Jag måste få konstatera att människors känsla av att de förtjänar saker är helt bisarr.

Företag har INGET ansvar för att se till att människor får jobba hos dem, det är inte på något sätt en rättighet att få jobba. Ni tänker fan som en bunte idioter, i vart fall tänker ni helt jävla skevt.
Fan, du låter som en riktig politiker.

Är man i tonåren så tänker man inte FÖRETAG som du och din programmerade hjärna gör. Det kommer senare i livet och hänger ihop med erfarenhet, så relaxa lite nu och inse att även presidenter har gjort sig skyldiga till brott när dom var unga.
Citera
2020-09-19, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedolina
Att du inte är i en arbetsledande ställning tror jag alla förstår likaså att du tillhör kategorin AFS röstande lagerarbetare. Vad du tycker är ju egentligen helt irrelevant då du sannolikt representerar 1% av befolkningen. Jag hade naturligtvis och alla dagar i veckan anställt de i tråden som råkat illa ut av dessa sidor framför dig. Personer med din primata inställning kommer aldrig få betydande roller på arbetsmarknaden.
LUGNA DIG! Det handlar om något annat, det handlar om något man har eller inte har, nämligen om hederlighet. Förövrigt förstår jag nästan ingenting av det du yrar om. Är du full i detta nu? Har du druckit?!

Citat:
Då borde det inte vara några problem för dig att svara på min fråga.

I min värld så är kriminella ohederliga människor som har som livsstil att begå brott, i synnerhet tillgreppsbrott. Tjafset om att människor som har kört bil utan bälte och liknande skulle vara kriminella reducerar bara betydelsen av ordet kriminell.

Det är inte en diskussionsfråga det är en definitionsfråga och saken är given.
Citera
2020-09-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Fan, du låter som en riktig politiker.

Är man i tonåren så tänker man inte FÖRETAG som du och din programmerade hjärna gör. Det kommer senare i livet och hänger ihop med erfarenhet, så relaxa lite nu och inse att även presidenter har gjort sig skyldiga till brott när dom var unga.

Jag tror att jag redan på lågstadiet förstod att skadegörelse kostar pengar. Antingen är du helt enkelt korkad eller så är du omoralisk, välj själv. Givet är i alla fall att du anser dig vara berättigad saker och det är oroväckande, det var kanske därför du förstörde för andra människor till att börja med? Tänker du ofta så här att du står över andra?
Citera
2020-09-19, 19:59
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jag tror att jag förstod redan på lågstadiet att skadegörelse kostar pengar. Antingen är du helt enkelt korkad eller så är du omoralisk, välj själv. Givet är i alla fall att du anser dig vara berättigad saker och det är oroväckande, det var kanske därför du förstörde för andra människor till att börja med? Tänker du ofta så här att du står över andra?
Jag måste fråga dig samma sak. Är du en medelmåtta som känner att du har en konkurrensfördel i och med att du inte har åkt dit för något? Är du verkligen säker på att du inte kommer att förekomma i belastnings- eller misstankeregistret imorgon?

Innan du hoppar på mig så vill jag bara säga att jag inte skriver i egen sak, jag är helt ren i alla register och begår aldrig brott.
Citera
2020-09-19, 20:05
Medlem
Citat:
LUGNA DIG! Det handlar om något annat, det handlar om något man har eller inte har, nämligen om hederlighet. Förövrigt förstår jag nästan ingenting av det du yrar om. Är du full i detta nu? Har du druckit?!

Det är inte en diskussionsfråga det är en definitionsfråga och saken är given.

Här varken yrar eller dricks. Jag tycker bara att du har en tendens att smeta kriminell på folk som blivit frikända från enstaka brottslighet alternativt begått enstaka brottslighet av bötesstraffskaraktär. Det är ett grottmäniskobeteende som lyckligtvis representerar kanske 1% av befolkningen inklusive dig och det är utom rimligt tvivel inget som seriösa personer i arbetsledande ställning ägnar sig åt.
Citera
2020-09-19, 20:11
Medlem
Citat:
Jag tror att jag redan på lågstadiet förstod att skadegörelse kostar pengar. Antingen är du helt enkelt korkad eller så är du omoralisk, välj själv. Givet är i alla fall att du anser dig vara berättigad saker och det är oroväckande, det var kanske därför du förstörde för andra människor till att börja med? Tänker du ofta så här att du står över andra?
Du måste ha haft en väldigt tråkig ungdom. Att bli politiker redan i tonåren kan inte ha varit kul. Jag taggade för spänningen skull och sket fullständigt i konsekvenserna. Skulle jag se en klottrare idag hade jag blivit förbannad och tänkt precis som du, men allt har sin tid och man lär så länge man lever.

Jag hoppas att du inte jobbar som fritidspedagog.
Citera
2020-09-19, 20:32
Medlem
Citat:
Jag måste fråga dig samma sak. Är du en medelmåtta som känner att du har en konkurrensfördel i och med att du inte har åkt dit för något? Är du verkligen säker på att du inte kommer att förekomma i belastnings- eller misstankeregistret imorgon?

Vad ni ska dra in person i sakfrågan. Blir beklämd.

Innan du hoppar på mig så vill jag bara säga att jag inte skriver i egen sak, jag är helt ren i alla register och begår aldrig brott.

Nej! Inte alls säker. Som det ser ut fram tills idag har jag varken skjutit någon, klottrar eller slarvat med bilbältet, och JA det är en förbannad rättighet att kunna vara stolt över det. Man SKA vara stolt som laglydig medborgare. Du tänker helt snurrigt även i frågan om konkurrens, det är en fördel (meriterande) så varför ska det inte få ses som det då också? Trams, du ägnar dig i mångt och mycket åt trams. Även riktiga idioter ska få skryta om grejer, om jag är en idiot som kan borsta tänderna på egen hand så är det meriterande och en fördel över någon som också är en idiot men som INTE kan borsta sina tänder på egen hand.

Mycket bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Freedolina
Här varken yrar eller dricks. Jag tycker bara att du har en tendens att smeta kriminell på folk som blivit frikända från enstaka brottslighet alternativt begått enstaka brottslighet av bötesstraffskaraktär. Det är ett grottmäniskobeteende som lyckligtvis representerar kanske 1% av befolkningen inklusive dig och det är utom rimligt tvivel inget som seriösa personer i arbetsledande ställning ägnar sig åt.

Men sluta nu tänka generaliserande! Inga fördomar om mig, har jag sagt att jag är en vinnare?
Senast redigerad av Flashbacksuger4 2020-09-19 kl. 20:38.
Citera
2020-09-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Du måste ha haft en väldigt tråkig ungdom. Att bli politiker redan i tonåren kan inte ha varit kul. Jag taggade för spänningen skull och sket fullständigt i konsekvenserna. Skulle jag se en klottrare idag hade jag blivit förbannad och tänkt precis som du, men allt har sin tid och man lär så länge man lever.

Jag hoppas att du inte jobbar som fritidspedagog.
Jag hade en icke-kriminell barndom, det är det fler som har haft. Platon talade om politiker som supermänniskor, vi har kanske inte kvar Platon i livet men lite av hans tankar om att politiker bör vara moraliska och laglydiga har vi trots allt kvar. Men är ingen politiker!

Inte en chans att jag tar det jobbet!
Senast redigerad av Flashbacksuger4 2020-09-19 kl. 20:39.
Citera
2020-09-19, 20:51
Medlem
Citat:
Jag hade en icke-kriminell barndom, det är det fler som har haft. Platon talade om politiker som supermänniskor, vi har kanske inte kvar Platon i livet men lite av hans tanke om att politiker bör vara moraliska och laglydiga har vi trots allt kvar. Men är ingen politiker!

Inte en chans att jag tar det jobbet!
Dömer du dina barndomskamrater så här 20-30 år senare för att dom klottrade eller körde med trimmad moped. Någon VD idag som kanske rökte en braja eller en personalchef som slog någon kaxig jävel på käften efter några folköl.

Två brott som skulle innebära narkotikabrott och misshandel i straffregistret.

Låter det rimligt tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in