Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-09, 22:52
  #2617
Medlem
Xfiless avatar
Krävde ni/man sanktioner och skadestånd mot ryssarna också när de sköt ner planet (Malaysian Air) över Ukraina för några år sedan?
Citera
2020-01-09, 22:52
  #2618
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Det KAN ju vara så att en mycket viktig avhoppare fanns ombord som under INGA omständigheter fick lämna landet.
Men då borde man skickat upp jaktflyg och eskorterat planet tillbaka under hot om att skjuta ner det.

Det KAN även ha funnits nån toppagent ombord. Från CIA kanske. Och Iran vill visa att man inte skyr några medel. Men näää ... det verkar konstigt det också.

Eller så offrade man ett gäng iranier bara för att få ta kål på några otrogna. Det skulle inte förvåna mig ett dugg och så fick alla lite annat att tänka på än att fortsätta att kriga.
Citera
2020-01-09, 22:52
  #2619
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Det brinner i flera minuter innan det, som jag förstår det, exploderar precis innan det kraschar mot marken.

Jag menar i den senaste filmen där planet sägs skjutas ner
Citera
2020-01-09, 22:53
  #2620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Exploderar väl först när soppan tar eld.

Visar hur robust ett flygplan är..Vilket i det här fallet bara skapar onödigt lidande för passagerarna.
Citera
2020-01-09, 22:53
  #2621
Avstängd
Payback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Hur vet du det?

För ingen vinner nåt på att skjuta ner det planet om det inte är IS, och det var det inte.
Alla vet att klåfingriga muslimer inte kan handskas med raketer, detta var ytterligare ett bevis på det.
Bästa är att aldrig har nåt med dom här länderna att göra.
Citera
2020-01-09, 22:53
  #2622
Medlem
WTFSTHLMs avatar
har själv varit i iran och det ligger på major-överste nivå att avfyra missiler bodde i teheran 2 år
Citera
2020-01-09, 22:53
  #2623
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Jag ska flyga över Iran med Turkish nästa söndag. Om dom inte ändrar rutten tills dess. Men det tror jag inte Turkish gör. Dom är hårda.


Med tanke på att de kraschar flygplan regelbundet är det kanske säkerhetskulturen i bolaget som brister.
Citera
2020-01-09, 22:54
  #2624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Jag ska flyga över Iran med Turkish nästa söndag. Om dom inte ändrar rutten tills dess. Men det tror jag inte Turkish gör. Dom är hårda.

Ställ in. Flyg ej!
Citera
2020-01-09, 22:54
  #2625
Medlem
Fortfarande knäpptyst från svenska statsråd.
Nu har flertalet länder gått ut med officiella uttalanden.
Citera
2020-01-09, 22:54
  #2626
Medlem
AnythingGoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Krävde ni/man sanktioner och skadestånd mot ryssarna när de sköt ner planet (Malaysian Air) över Ukraina för några år sedan?

Kräver vi/man skadestånd från iranierna för det nedkämpade planet nu? Sanktionerna handlar inte om kraschen.

Iran SKA inte ha kärnvapen, Trump har helt rätt trots alla sina personlighetsstörningar.
Citera
2020-01-09, 22:55
  #2627
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Eller så offrade man ett gäng iranier bara för att få ta kål på några otrogna. Det skulle inte förvåna mig ett dugg och så fick alla lite annat att tänka på än att fortsätta att kriga.

Men det finns flyg med betydligt mer otrogna ombord än detta plan som går över Iran. Bland annat kärror som går till Phuket etc. Massor med otrogna.
Citera
2020-01-09, 22:55
  #2628
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SearchAndFind
Ej sett denna länkad än, film som eventuellt visar när missilen träffar planet:
https://www.nytimes.com/2020/01/09/v...e-missile.html

Det var som fan. Om det är en video gällande planet så är det svart på vitt en projektil träffade den.


Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Twitterlänk:
https://twitter.com/bellingcat/statu...972404226?s=20

Dags att gå ner på alla fyra och dra ner byxorna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback