Citat:
Ursprungligen postat av
SunshineSobotka
Valde att skala ner mitt meddelande lite, men efter ca 4-5 LPT inläggningar och andra situationer där jag många gånger varit nära döden så har jag fått möjligheten att få regelbundna psykologsamtal med inriktning på just DBT. Detta är väl i princip det enda som får det att kännas möjligt att bli kvitt på mina problem - eller åtminstone få kunskap om min problematik.
Hoppas och vill tro på detta men i ärlighetens namn så känns det hela hopplöst. För sent.
Missbrukar för att undvika snaran eller skuttet från högsta lämpliga bro, och jag är inte helt efterbliven. Förstår att det orsakar ännu mer kaos men jag står verkligen inte ut längre.
Du får gärna skicka ett PM om du känner för det. Något säger mig att du varit med om liknande situationer eller åtminstone har en saklig och kompetent syn på problematiken.
Jag har umgåtts med många människor med diagnoser då jag själv inte är topnotch men vissa diagnoser tar mer kraft än andra, så känns det iofs inte i ögonblicket då är alla diagnoser lika jävliga. Jag vet dock hur det känns att känna ren ångest, då jag har upplevt panikångest. Jag vill även tro att jag har uppvisat mod.
När det gäller borderline är det en väldigt krävande diagnos för alla och av någon anledning brukar inte logik funka på borderlinebrudar, nu är du kanske inte en kvinna och det kanske är bra. När det gäller kvinnor med borderline går de bara från kuk till kuk och sedan en dag sitter de och är 38+ och livet har passerat förbi. Ja de kanske kan knulla några år till vid den åldern men sen är det slut.
Du måste förstå att alla som har en viss diagnos har rätt så stora likheter och det är bra för det betyder att terapin som har getts till en person kan hjälpa för en annan.
Jag kan höra av mig i PM men numera tenderar jag att skärma mig ifrån sådant då man helt enkelt inte orkar. Jag kan dock säga att jag har överlevt panikångest där jag har legat på golvet och skakat. Och det är ångest som är den genomgående känslan i så många diagnoser.