• 1
  • 2
2020-01-02, 04:13
Medlem
Hej, min kompis har från ingenstans att börja tjäna en del pengar verkar det som. Han kommer alltid med nya dyra kläder och kan ge mig och polarna 500 lappar från ingenstans och bara le åt det. När vi frågar var han får pengarna ifrån så säger han bara att vi inte ska oroa oss om det och skrattar. Han har inte världens bästa jobb och tjänar inte speciellt mycket därifrån. Bör jag vara orolig att han håller på med något fuffens?
Citera
2020-01-02, 04:25
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laaimer
Hej, min kompis har från ingenstans att börja tjäna en del pengar verkar det som. Han kommer alltid med nya dyra kläder och kan ge mig och polarna 500 lappar från ingenstans och bara le åt det. När vi frågar var han får pengarna ifrån så säger han bara att vi inte ska oroa oss om det och skrattar. Han har inte världens bästa jobb och tjänar inte speciellt mycket därifrån. Bör jag vara orolig att han håller på med något fuffens?

Kanske.
Eller orolig för att han tar en massa lån, kanske.
Citera
2020-01-02, 05:07
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laaimer

Han säljer något. Sin rumpa eller narkotika. Ingen har plötsligt pengar att sprätta runt med. Arv är det enda legala.
Citera
2020-01-02, 06:05
Medlem
han kanske spelar eller så är han och rånar pensionärer
Citera
2020-01-02, 06:17
Medlem
Badassmfokas avatar
Säljer droger mest statistiskt sannolikt i detta scenario?
Citera
2020-01-02, 06:55
Medlem
Sebzors avatar
Han spelar säkert poker online.
Citera
2020-01-02, 06:58
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Han säljer något. Sin rumpa eller narkotika. Ingen har plötsligt pengar att sprätta runt med. Arv är det enda legala.
Och dobbel.

De horor (incall eskorter) jag haft ihop det med har inte direkt gjort storkovan, tillräckligt för knarket, lägenhetshyra och sitt levebröd, men inte direkt så de kan bjuda på knark eller pengar. Man blir inte lyxshora på en natt precis.
Citera
2020-01-02, 08:13
Medlem
Klart du ska oroa dig, så fort någon lyckas bättre än dig så måste ju något fulspel vara orsaken..
Tipsa skattemyndigheten, eko , Säpo ,och migrationsverket ,allt för att du ska vara på den säkra sidan
Citera
2020-01-02, 10:08
Medlem
Om han ger bort 500-lappar så kommer pengarna snabbt att sina.
Spara dina pengar du får av honom. Antingen vill polisen ha dem eller så vill han själv ha dem när det är dags att betala tillbaka.
Citera
2020-01-02, 10:59
Medlem
CC75s avatar
Orolig vet jag inte. Det kan finnas naturliga förklaringar såsom spelvinst eller arv. Med det skrivet, är det en bra kompis och du själv är en bra kompis tycker jag att du ska fråga honom. Bra kompisar ställer ibland svåra/obekväma frågor till varandra.

// CC
Citera
2020-01-02, 11:05
Medlem
Duerfs avatar
Om du är orolig kanske det är bättre att prata med honom. Säg att du inte känner dig bekväm med att ta emot pengar om du inte vet var dom kommer ifrån.
Citera
2020-01-02, 11:06
Medlem
Gissar på spel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem