• 1
  • 2
2020-01-02, 17:45
Medlem
Prayuths avatar
Klart att det är något fuffens på gång. Dags att börja stalka honom?
Citera
2020-01-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laaimer
Hej, min kompis har från ingenstans att börja tjäna en del pengar verkar det som. Han kommer alltid med nya dyra kläder och kan ge mig och polarna 500 lappar från ingenstans och bara le åt det. När vi frågar var han får pengarna ifrån så säger han bara att vi inte ska oroa oss om det och skrattar. Han har inte världens bästa jobb och tjänar inte speciellt mycket därifrån. Bör jag vara orolig att han håller på med något fuffens?
Behöver inte alls vara något fuffens. Om han är flitig på att spara och investerat bra på börsen så kan han ha gjort fina pengar de senaste åren, alternativt haft tur med kryptovalutor.

Har två bekanta som inte haft vanliga jobb utan bara försökt livnära sig på aktiehandel. Om de dessutom haft en grundlön (som din kompis) så hade det nog blivit riktigt lukrativt för dem.
Senast redigerad av Mynicname 2020-01-02 kl. 17:55.
Citera
2020-01-02, 22:00
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Behöver inte alls vara något fuffens. Om han är flitig på att spara och investerat bra på börsen så kan han ha gjort fina pengar de senaste åren, alternativt haft tur med kryptovalutor.

Har två bekanta som inte haft vanliga jobb utan bara försökt livnära sig på aktiehandel. Om de dessutom haft en grundlön (som din kompis) så hade det nog blivit riktigt lukrativt för dem.

Skulle en person som är bra på att spara och har sett sitt kapital sega sig upp procent för procent under flera år plötsligt börja dela ut 500-lappar och slösa pengar på märkeskläder?

Jag har både hög lön och är bra på att spara och investera. Jag går klädd i trasiga kläder och skulle inte ge ett öre till någon utan motprestation, men ändå är jag flera decennier från det ekonomiska oberoendet vilket visar hur svårt det är att bygga en förmögenhet trots att man snålar. Mina bekanta som beter sig som TS kompis har aldrig ett öre över oavsett vad de tjänar och får de något extra slösar de bort det också på kort tid så det finns inte en chans att de skulle kunna tjäna något på investeringar. Möjligen har TS kompis ärvt pengarna eller vunnit på lotto och det märker man på att pengarna snart kommer ta slut, men annars är det någon fuffens han håller på med.
Citera
2020-01-02, 23:36
Medlem
elmerengues avatar
Då får du fråga seriösare. Om ni är goda vänner borde du få ur honom ett riktigt svar och annars ger du tillbaka pengarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in