• 1
  • 2
2019-12-31, 17:53
Medlem
Som det ser ut nu s ska jag provjobba en dag. Har aldrig gjort detta frut och r vldigt nervs, speciellt eftersom dom inte n har trffat mig. ven om jag har en hel del erfarenhet genom praktik och jag stndigt lser p mer om mnet s vet jag att rutinerna ser helt olika ut p olika stllen och jag vill inte verka oerfaren. Hade gjort vad som helst fr det hr jobbet s vill ju inte att jag inte ska leva upp till deras frvntningar.
Men att f provjobba borde vll vara ett bra tecken? D r det vll bara upp till mig sjlv att bevisa att jag r rtt fr jobbet?
Om ngon har erfarenhet av detta eller har provjobbat frut, hur gick det till och fick du jobbet sen? Hur gr jag ett s bra intryck som mjligt?
Citera
2019-12-31, 17:57
Bannlyst
Gr som du blir tillsagd och uppfr dig som folk.
Om det finns chans att gra lite mer en vad du blir tillsagd om utan att du lyckas stlla till med ngot elnde s r det bra.

Vad r det du ska gra?
Citera
2019-12-31, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Gr som du blir tillsagd och uppfr dig som folk.
Om det finns chans att gra lite mer en vad du blir tillsagd om utan att du lyckas stlla till med ngot elnde s r det bra.

Vad r det du ska gra?

r vll mer orolig att jag mste g och frga fr ofta hur dom vill att jag ska gra d det brukar vara ganska specifika rutiner som skiljer sig p olika stllen.

Hunddagis
Citera
2019-12-31, 18:05
Medlem
Arsenikarsles avatar
Fr du ln fr det?
Om inte finns det risk att stllet kommer frska mjlka dig p s mycket arbetskraft de kan utan att betala sklig ln.
D gller det att inte ta t sig, finns mnga som fr sparken p oklara grunder eftersom man vill hlla nere kostnader.
Citera
2019-12-31, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knet15
r vll mer orolig att jag mste g och frga fr ofta hur dom vill att jag ska gra d det brukar vara ganska specifika rutiner som skiljer sig p olika stllen.

Hunddagis

r du bra med djur/hundar s kommer det g som en dans, lycka till och gott nytt r!
Citera
2019-12-31, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Fr du ln fr det?
Om inte finns det risk att stllet kommer frska mjlka dig p s mycket arbetskraft de kan utan att betala sklig ln.
D gller det att inte ta t sig, finns mnga som fr sparken p oklara grunder eftersom man vill hlla nere kostnader.

Jag vet inte, har hrt av mig om att jag r intresserad och har ej ftt svar n men jag r beredd att arbeta gratis om det finns en chans att jag fr en anstllning.
Citera
2019-12-31, 18:14
Medlem
Var inte rdd fr att stlla frgor. Det r normalt. Och d blir det inga fel.
Citera
2019-12-31, 18:39
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knet15
Men att f provjobba borde vll vara ett bra tecken?

Nej, fr det bevisar att det r en oseris arbetsgivare. "Provjobba" existerar inte i svensk lag eller svenska kollektivavtal.
Citera
2019-12-31, 18:41
Medlem
Provanstllning? Provjobba lter inte riktigt alls!
Citera
2019-12-31, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej, fr det bevisar att det r en oseris arbetsgivare. "Provjobba" existerar inte i svensk lag eller svenska kollektivavtal.

Tar inte hunddagiset i frsvar men det r inte s frbannat ltt att vara en liten egenfretagare alla gnger s r det ppna kort och man kan f ha ngon en dag "gratis" s r det bra fr bgge parter.
Citera
2019-12-31, 18:53
Medlem
Citat:
Tar inte hunddagiset i frsvar men det r inte s frbannat ltt att vara en liten egenfretagare alla gnger s r det ppna kort och man kan f ha ngon en dag "gratis" s r det bra fr bgge parter.

Nej. Man kan lika grna gra rtt och teckna ett avtal om provanstllning. Vill man avsluta efter frsta dagen behver man inte uppge ngon anledning.

S, provjobba r bara bra fr den ena parten, och det r inte den som jobbar
Citera
2019-12-31, 18:56
Medlem
Citat:
r du bra med djur/hundar s kommer det g som en dans, lycka till och gott nytt r!
Tack! Gott nytt r
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in