2020-01-02, 08:51
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1426
24k? Skämtar du? Dom är bara töntar som gömmer sig bakom pelare och sträcker ut pistolen till andra personer där och säger ”eyy skjut dom” för att de själva inte vågar trycka av medans deras ”barndomsvän” blir pepprad i en grill.

Jag känner dom grabbarna personligen och har gjort det i många år. SZ, DP och HSL behöver bara knäppa på fingrarna och 24k slutar spela hårda samma sekund.

Det är bara larvigt att påstå att 24k styr allt haha

Bäste 1426
Du som känner dessa personligen. Kan du, jag är inte ironisk bara nyfiken, förklara för mig, hur det kommer sig att de valt denna linje i livet när det finns så många andra val man kan göra utan att få problem?
Nu vill jag inte höra att de haft problem med tjejer i skolan eller att deras pappa var frånvarande.
Jag menar, med normal intelligens så borde man väl hålla sig på rätt sida om strecket? Eller?
Citera
2020-01-02, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Bäste 1426
Du som känner dessa personligen. Kan du, jag är inte ironisk bara nyfiken, förklara för mig, hur det kommer sig att de valt denna linje i livet när det finns så många andra val man kan göra utan att få problem?
Nu vill jag inte höra att de haft problem med tjejer i skolan eller att deras pappa var frånvarande.
Jag menar, med normal intelligens så borde man väl hålla sig på rätt sida om strecket? Eller?

I deras kretsar finns det ingen prestige i att vara en trygg individ. Man ska vara impulsiv och oberäknelig, då funkar inte svenssonlivet.
Citera
2020-01-02, 09:24
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagardinbroder
Tror ni att mordet var impulsivt? Att det t.ex. uppstod ett gräl och så sköts BO eller var det ett planerat bakhåll?

Om det var planerat, så var det väldigt dåligt utfört, eller? Samtliga greps efteråt, känns som att det finns 100 andra sätt att utföra ett mord på, som hade varit smidigare.
Det får mig att tro att mordet i själva verket var en impuls handling och ej planerat.

Det här har blivit till en såpa, man följer alla olika karaktärer som om det vore fiktion. Men samtidigt är det förmänskligande. Man får namn och bild på personerna. BO samt GM.

Förövrigt:
Jag känner inget hat eller agg mot dessa personer i de olika gäng uppgörelserna. Dom är i en bransch utan försäkringar. Hade du eller jag verket inom den branschen hade vi också tvingats till våld förr eller senare. Jag tror helt ärligt inte att dessa individer är onda eller motsvarande. Dom förser människor med en produkt/er (cannabis, kokain etc).

Ilska och avsmak känner jag mot hustrumisshandlare, våldtäktsmän, djurplågare, pedofiler, mobbare, mänskliga demoner, förtryckare

Sen är det kriminella livet ovärdigt och det slutar alltid i fängelset eller graven. Under tiden är det en massa ångest och vänner som blåser varandra. No honor among thieves osv.
Det var garanterat överlagt, men dessa pajaser är så usla på planering att de inte inser att alla spår kommer att leda till dem.
För övrigt: Jag har noll medkänsla med kriminella som inte bara knäpper direkt inblandade utan också oskyldiga familjemedlemmar och random personer som råkar befinna sig på fel plats, med fel utseende.
Citera
2020-01-02, 09:47
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
I deras kretsar finns det ingen prestige i att vara en trygg individ. Man ska vara impulsiv och oberäknelig, då funkar inte svenssonlivet.

Lite dit jag trodde detta landar i, de har gjort ett val, därför är de i den situationen som krävs för att vara där.
Men min fråga handlar lite om varför de valde just det alternativet? När 90% av resterande samhälle väljer att vara på rätt sida om strecket. (Just här vill jag slippa höra att man hade problem med tjejer i skolan):-)

Problemen med de kriminella är kanske inte så konstigt, se IQ karta så syns det nog var problemen kommer ifrån:
https://www.deviantart.com/novuso/ar...orld-725127034
Senast redigerad av EndOfDay 2020-01-02 kl. 09:54.
Citera
2020-01-02, 09:54
Medlem
Ny dag nya möjligheter. Ja för en del då vill säga, andra är döda eller frihetsberövade.

Vi får se om häktesframställan kanske lämnas in idag med tanke på att det är fredag imorgon och de inte vill lägga häktningen lördag.
Citera
2020-01-02, 10:08
Medlem
Dunder90s avatar
"Team 2022 – polisens satsning mot gängkriminaliteten i norra Stockholm." Har sett detta Team 2022 flera ggr sista tiden. Vad är det för hopkok? Nån insatsstyrka/förortspolis eller vad??

Citat:
Ursprungligen postat av Sverigebilden
Sex anhållna för mord

Hjälper använder nedtill som citerar undermåligt.

EXP-artikeln alltså: "Lugnare i gängmiljön – trots dödsskjutningen" - lite citat:
Citera
2020-01-02, 10:10
Medlem
lonewolf163s avatar
Team 2022 var ju i Rinkeby samma kväll med 2 bilar! Så dom kunde ju förhindra allt detta och det är resultaten av att dom kunde gripa folk väldigt snabbt , dom gripna va punktmarkerade via spanare och avlyssningar i området.
Antar att spanarna inte brydde sig mycket ,för att alla va med i Shottaz! Dom kunde inte tro att den skjutne va en av gänget till en början.
Vinc föll för ett bakhåll
Citera
2020-01-02, 10:12
Medlem
Dunder90s avatar
Ahaa...hur vet du det? Men vad är det för polisenhet då?

Citat:
Ursprungligen postat av lonewolf163
Team 2022 var ju i Rinkeby samma kväll med 2 bilar! Så dom kunde ju förhindra allt detta och det är resultaten av att dom kunde gripa folk väldigt snabbt , dom gripna va punktmarkerade via spanare och avlyssningar i området.
Antar att spanarna inte brydde sig mycket ,för att alla va med i Shottaz! Dom kunde inte tro att den skjutne va en av gänget till en början.
Citera
2020-01-02, 10:21
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Chicago hade ca 550 mord förra året på en befolkning på ca 2.7 miljoner

Sverige hade ca 100 mord på en befolkning på 10 miljoner

Så om Chicago hade 10 miljoner invånare så hade dom haft över 2000 mord

Sverige hade 400 mord. Det är bara det att vi har sossarnas förfalskade statistik att se igenom. BRÅ räknar bara de där det stänkt blod på väggar, kroppsdelar sågats av?

"I Brås granskning konstaterades 108 fall av dödligt våld 2018, vilket utgjorde närmare en fjärdedel (24 %) av samtliga händelser som anmäldes som mord, dråp eller barnadråp under året. "

Ont:

Citat:
Ytterligare två personer har anhållits för inblandning i mordet i Rinkeby. Det innebär att totalt sju personer har anhållits.
https://www.expressen.se/nyheter/sju...det-i-rinkeby/
Senast redigerad av Xelious 2020-01-02 kl. 10:29.
Citera
2020-01-02, 10:31
Medlem
Då var en 7:e gripen
https://www.expressen.se/nyheter/sju...det-i-rinkeby/
Citera
2020-01-02, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolf163

Hade inte Vinc krockat bilen stöd det någon stans? Det tyder på att han antingen blivit skjuten under färden eller krock och sen skott. Har de jagat honom i annan bil kanske?
Citera
2020-01-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Hade inte Vinc krockat bilen stöd det någon stans? Det tyder på att han antingen blivit skjuten under färden eller krock och sen skott. Har de jagat honom i annan bil kanske?
Jo det står på Expressens senaste uppdate att dom har krockat i varandra. Antagligen jagade dom poydem och sedan sköt honom, detta handlar verkligen om en stor svek. Kan garantera att poydem kört fulspel på båda sidorna shottaz och dp, finns inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in