2020-01-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Killen tror han är någon sorts kändis... Alltså han älskar att han får så mycket uppmärksamhet här och på sociala medier, riktig attention hora. Jag har knappt sett honom i Rinkeby även fast han hela tiden lägger upp saker med tagg på att han är i Byn.

Blir ju så med många av dessa. Instagramgangsters och posörer. Finns nog inte mycket som överensstämmer med deras fasad de försöker framställa. Fejkfolk
Citera
2020-01-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
En fundering kring att Ayye verkar fortsatt helt opåverkad (utifrån sätt, sen vet man inte om hur han mår osv). Att han lägger upp insta bilder och klipp på sig och Yasin som inget har hänt etc. Man undrar ju om de pratat inför detta och bestämt. Kör på som vanligt. Sköt ekonomin och kommande släpp oavsett vad som händer ? Eller om killen helt saknar empati alt fingertoppskänsla ?

Menar Yasin riskerar livstid, media har hängt ut honom osv och inte en enda kommentar om detta från Ayye? Inte ens när Yasin fyllde år.

Känns olustigt att man kan bete sig helt opåverkad av en sånhär sak i socialamedier

Poy var ändå en vän som han spenderade tid med för några månader sen. Att inte ens slänga iväg (i alla fall utåt) ett Rip Poy känns märkligt. Om nu Yasin är oskyldig och en vän till de dog.

Ps jag kanske har missat att han gjort det. Men tvekar.
Jag såg en story från han när yasin fyllde år men inget överdrivet bara typ Grattis bror eller något liknande.
Ayye visste om detta 100%, detta mord var garanterat planerat men kanske inte gick som de skulle. Att poydem skulle skjutas var planerat de tror jag kan inte tänka annat. Och dedär med att ayye är kall, tro mig han är kall den killen han leker man inte med. Klart han inte vill visa för världen nu att han fortfarande är broder med yasin för att riskera att torska för han har säkert något med detta att göra.. Jag tror inte ens att han befinner sig i Sverige.
Jag är helt säker och varit sen dag ett att Yasin inte är skytten, de är någon helt annan.
Detta mord är något stort som hänt, svek eller liknande för annars hade bland annat ayye lagt ut RIP som med alla andra bröder. Ja vi får vänta och se, det lär ta några månader innan domen kommer men Yasin kommer klara sig från detta.
Citera
2020-01-27, 22:01
Medlem
Citat:
En fundering kring att Ayye verkar fortsatt helt opåverkad (utifrån sätt, sen vet man inte om hur han mår osv). Att han lägger upp insta bilder och klipp på sig och Yasin som inget har hänt etc. Man undrar ju om de pratat inför detta och bestämt. Kör på som vanligt. Sköt ekonomin och kommande släpp oavsett vad som händer ? Eller om killen helt saknar empati alt fingertoppskänsla ?

Menar Yasin riskerar livstid, media har hängt ut honom osv och inte en enda kommentar om detta från Ayye? Inte ens när Yasin fyllde år.

Känns olustigt att man kan bete sig helt opåverkad av en sånhär sak i socialamedier

Poy var ändå en vän som han spenderade tid med för några månader sen. Att inte ens slänga iväg (i alla fall utåt) ett Rip Poy känns märkligt. Om nu Yasin är oskyldig och en vän till de dog.

Ps jag kanske har missat att han gjort det. Men tvekar.
Förresten någon här som vet när del 2 av Yasins album kommer?
Citera
2020-01-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Förmodligen när han släpps
Citera
2020-01-28, 00:14
Medlem
Citat:

Hörde rykten om att Sverige besöket var bland annat för just del 2 av handen under Monas Lisas kjol och eventuell/eventuella videos till låt/låtarna och kontakt med videoregisörer. Så det kanske dröjer ett bra tag. Blir han dömd kanske de låtarna kommer ut utan videoinspelning trots allt.

Jag är ett fan av Yasins musik och hoppas att nya låtar kommer inom snar framtid.
.
Citera
2020-01-28, 00:15
Medlem
Citat:

Del 2 är redan inspelad så den kan släppas när som helst
Citera
2020-01-28, 00:19
Medlem
Citat:
Hörde rykten om att Sverige besöket var bland annat för just del 2 av handen under Monas Lisas kjol och eventuell/eventuella videos till låt/låtarna och kontakt med videoregisörer. Så det kanske dröjer ett bra tag. Blir han dömd kanske de låtarna kommer ut utan videoinspelning trots allt.

Jag är ett fan av Yasins musik och hoppas att nya låtar kommer inom snar framtid.
.
Han har en färdig musikvideo från Dubai.
Citera
2020-01-28, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Han har en färdig musikvideo från Dubai.

Det skulle inte förvåna mig att han redan har video klar från Dubai men kan vara aktuellt med ytterligare en hemma i Sverige etc. Men som sagt rykten jag hört om möten kring videoinspelning skulle vart en av anledningarna till Sverige besöket förutom familj och vänner så klart.

Låten han delade som hade lite mer samhällsbudskap är sådan låt jag kan gissa skulle passa bra ihop med video från Rinkeby och andra Västerort platser.
Citera
2020-01-28, 00:29
Medlem
LizzyLizzards avatar
Citat:
Jag såg en story från han när yasin fyllde år men inget överdrivet bara typ Grattis bror eller något liknande.
Ayye visste om detta 100%, detta mord var garanterat planerat men kanske inte gick som de skulle. Att poydem skulle skjutas var planerat de tror jag kan inte tänka annat. Och dedär med att ayye är kall, tro mig han är kall den killen han leker man inte med. Klart han inte vill visa för världen nu att han fortfarande är broder med yasin för att riskera att torska för han har säkert något med detta att göra.. Jag tror inte ens att han befinner sig i Sverige.
Jag är helt säker och varit sen dag ett att Yasin inte är skytten, de är någon helt annan.
Detta mord är något stort som hänt, svek eller liknande för annars hade bland annat ayye lagt ut RIP som med alla andra bröder. Ja vi får vänta och se, det lär ta några månader innan domen kommer men Yasin kommer klara sig från detta.

Om jag inte missminner mig så var du även en av de som var säker på att Yasin inte satt häktad utan befann sig i Dubai fram tills dess att papperna kom fram.
Citera
2020-01-28, 02:39
Medlem
Citat:

Det blir lite som om du säger att du är 100% säker kanske.

Du är helt säker att Y inte skjutit men du har ingen aning om skälet till slutningen. Så man kan säga att du gissar över hela linjen. Alltså är du inte säker utan du gissar att Y inte skjutit.
Citera
2020-01-28, 06:41
Medlem
Citat:
Om alla rykten man hör stämmer så borde just samförstånd för mord/dråp inte kunna bevisas då ingen planerade mörda Poy. Således så bör det inte finnas bevis att finna där mord diskuteras.

Vet inte var ryktet kommer ifrån att någon ska ha hört de planera och diskutera hur de ska göra sig av med dna och annat material. Har inte heller hört något om ryktet att bilarna ska ha ”krockad” osv.

Enda som kan binda bilen de stoppades i till mordplatsen skulle kunna vara vittnen eller om polisen hade ögonen på den bilen, i så fall borde de även veta exakt vilka som var där. Men eftersom de grep 7st osv så tyder det på att polisen inte blev vittne till själva skjutningen men var i närheten.

Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Ok ska vara supertydlig.

Alla säger att den här ayye e så jävla galen livsfarlig etc.

Min fråga vad har han egenligen gjort? jämfört med dp tex

Ryktas att det va han som knäppte a2 från malmö(nära vän till mekky).

Sen va han antagligen med på mordförsöket på musse(en av ledarna i dp) i hjulsta, dom öveföll han med en ák47 och en glock när han sattesig i sin bil.
försöket misslyckas och musse blir endast träffad i foten.
Vapnen hittades på plats.

Så var kommer det här galna ryktet från?Jag säger inte att det inte stämmer men då måste han gjort grejeer som folk känner till, annars får amn inte ett sånt rykte.

Förstår du nu?
Att fb agenterna inte vet om det eller att det inte står hans namn i alla tidningar betyder inte att han inte gjort det. Han är brutal och har ett STORT våldskapital. Känner folk på båda sidorna i byn och de intygar vad jag säger. Han har skjutit många fler än de som alla pratar om på fb. Varit situationer då dp grabbar gömt sig pga ayye men även situationer då SZ grabbar varit väldigt stressade och nervösa för hur ayye ska reagera när de begått snedsteg/tabbe. Hans fruktade rykte är inget påhitt med andra ord och det intygar vänner som bor i området
Citera
2020-01-28, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buvidal
Att fb agenterna inte vet om det eller att det inte står hans namn i alla tidningar betyder inte att han inte gjort det. Han är brutal och har ett STORT våldskapital. Känner folk på båda sidorna i byn och de intygar vad jag säger. Han har skjutit många fler än de som alla pratar om på fb. Varit situationer då dp grabbar gömt sig pga ayye men även situationer då SZ grabbar varit väldigt stressade och nervösa för hur ayye ska reagera när de begått snedsteg/tabbe. Hans fruktade rykte är inget påhitt med andra ord och det intygar vänner som bor i området
Menar väl det, helt med dig och tror de du skriver!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in