2020-01-26, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Ok ska vara supertydlig.

Alla säger att den här ayye e så jävla galen livsfarlig etc.

Min fråga vad har han egenligen gjort? jämfört med dp tex

Ryktas att det va han som knäppte a2 från malmö(nära vän till mekky).

Sen va han antagligen med på mordförsöket på musse(en av ledarna i dp) i hjulsta, dom öveföll han med en ák47 och en glock när han sattesig i sin bil.
försöket misslyckas och musse blir endast träffad i foten.
Vapnen hittades på plats.

Så var kommer det här galna ryktet från?Jag säger inte att det inte stämmer men då måste han gjort grejeer som folk känner till, annars får amn inte ett sånt rykte.

Förstår du nu?
Nu spekulerar jag bara men han kan ju ha varit med i garagemordrt på karrar, kaNKe var det han som sköt makael Hassan i magen(denne bar skydsväst o skadades lindringt) och kanske var det han som mördade maslah? Som sagt har inget beläg för detta utan ser det endast som möjligt. Då jag precis som du tror att han måste ha ett antal mord på sitt samvete för att ha de ryktet han har. De räcker givetvis inte ett bakhåll på A2 och de totalt misslyckade mordförsöker på misse för att få de rykte han har
Citera
2020-01-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
De Yasin påstår hämtade upp honom efter skjutningen som han greps med verkar inte ha alibi för var de befann sig innan skjutningen. Men antar spårning av samtal och master kan ge bild av ifall de faktiskt var på plats eller kom endast för hämta Yasin. De dök upp väldigt snabbt för de ska tydligen ha vart i närheten enligt de som säger sig veta. De alla skulle vidare och hänga resten av kvällen.

Att de greps med rånarluvor osv i bilen är inget nytt. Alla går runt med sånt i bilen. Alla bär även svarta likadana kläder just för att ingen ska sticka ut när eventuella vittnen ska beskriva saker etc.

Att de inte skulle fått svar ifrån mobiloperatörerna angående deras position för mobilerna vid det här laget är inte troligt. Det måste vara andra skäl som gör att de sitter häktade för även om det är kö hos NFC så går det ju snabbare att få ut listor med positioneringar ifrån telebolagen.
Citera
2020-01-26, 19:20
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Nu spekulerar jag bara men han kan ju ha varit med i garagemordrt på karrar, kaNKe var det han som sköt makael Hassan i magen(denne bar skydsväst o skadades lindringt) och kanske var det han som mördade maslah? Som sagt har inget beläg för detta utan ser det endast som möjligt. Då jag precis som du tror att han måste ha ett antal mord på sitt samvete för att ha de ryktet han har. De räcker givetvis inte ett bakhåll på A2 och de totalt misslyckade mordförsöker på misse för att få de rykte han har

det va en brorsa till izzy som döda maslah.

men annars tänker på samma sätt, speciellt det markerade.

ELLER så är hans rykte uppblåst...
Citera
2020-01-26, 19:26
Medlem
Tuttelisas avatar
Är de någon vet varför det är så tyst.
När får man veta något konkret om killarna i häktet om hur det går?
Någon som vet hur det ligger till?
Nyfiken...
Citera
2020-01-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ok ska vara supertydlig.

Alla säger att den här ayye e så jävla galen livsfarlig etc.

Min fråga vad har han egenligen gjort? jämfört med dp tex

Ryktas att det va han som knäppte a2 från malmö(nära vän till mekky).

Sen va han antagligen med på mordförsöket på musse(en av ledarna i dp) i hjulsta, dom öveföll han med en ák47 och en glock när han sattesig i sin bil.
försöket misslyckas och musse blir endast träffad i foten.
Vapnen hittades på plats.

Så var kommer det här galna ryktet från?Jag säger inte att det inte stämmer men då måste han gjort grejeer som folk känner till, annars får amn inte ett sånt rykte.

Förstår du nu?

Musse besvarade deras eld med en ak47.... därav det misslyckande mordförsöket.
Citera
2020-01-26, 19:42
Medlem
Citat:
det va en brorsa till izzy som döda maslah.

men annars tänker på samma sätt, speciellt det markerade.

ELLER så är hans rykte uppblåst...

nej. Det var inte en bror till Izzy som mörda Maslah. Du vet inte så mycket om dessa händelser.
Citera
2020-01-26, 19:47
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
nej. Det var inte en bror till Izzy som mörda Maslah. Du vet inte så mycket om dessa händelser.

varför hittades akn på våningen över där musse blev skjuten isåfall?vet du hur dessa förortsgarage ser ut?omöjligtt det va musses ak

och jo det va en bror till izzy sköt, det är välkänt

dina källor verkar värdelösa eller sprider du desinformation
Senast redigerad av shponglad 2020-01-26 kl. 19:50.
Citera
2020-01-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttelisa
Är de någon vet varför det är så tyst.
När får man veta något konkret om killarna i häktet om hur det går?
Någon som vet hur det ligger till?
Nyfiken...

Gissningsvis sitter de häktade 6-8 månader innan det blir huvudförhandling. Det är först då när/om åtalet väcks som det kommer ordentligt med information.

Innan dess kommer ju all info vara spekulativ i stort sett. Tre stycken sitter ju häktade och det kommer troligen förbi så, om inte fler tas in. Att någon som häktats på sannolika skäl skulle släppas innan en huvudförhandling är teoretiskt möjligt men inte särskilt sannolikt.
Citera
2020-01-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Jag ifrågasätter dig inte på något sätt men vem var de då som dödade maslah? Faye eller aye?
Citera
2020-01-27, 17:47
Medlem
En fundering kring att Ayye verkar fortsatt helt opåverkad (utifrån sätt, sen vet man inte om hur han mår osv). Att han lägger upp insta bilder och klipp på sig och Yasin som inget har hänt etc. Man undrar ju om de pratat inför detta och bestämt. Kör på som vanligt. Sköt ekonomin och kommande släpp oavsett vad som händer ? Eller om killen helt saknar empati alt fingertoppskänsla ?

Menar Yasin riskerar livstid, media har hängt ut honom osv och inte en enda kommentar om detta från Ayye? Inte ens när Yasin fyllde år.

Känns olustigt att man kan bete sig helt opåverkad av en sånhär sak i socialamedier

Poy var ändå en vän som han spenderade tid med för några månader sen. Att inte ens slänga iväg (i alla fall utåt) ett Rip Poy känns märkligt. Om nu Yasin är oskyldig och en vän till de dog.

Ps jag kanske har missat att han gjort det. Men tvekar.
Senast redigerad av sthlm4h 2020-01-27 kl. 17:53.
Citera
2020-01-27, 18:41
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
En fundering kring att Ayye verkar fortsatt helt opåverkad (utifrån sätt, sen vet man inte om hur han mår osv). Att han lägger upp insta bilder och klipp på sig och Yasin som inget har hänt etc. Man undrar ju om de pratat inför detta och bestämt. Kör på som vanligt. Sköt ekonomin och kommande släpp oavsett vad som händer ? Eller om killen helt saknar empati alt fingertoppskänsla ?

Menar Yasin riskerar livstid, media har hängt ut honom osv och inte en enda kommentar om detta från Ayye? Inte ens när Yasin fyllde år.

Känns olustigt att man kan bete sig helt opåverkad av en sånhär sak i socialamedier

Poy var ändå en vän som han spenderade tid med för några månader sen. Att inte ens slänga iväg (i alla fall utåt) ett Rip Poy känns märkligt. Om nu Yasin är oskyldig och en vän till de dog.

Han kanske inte vet hur han ska agera heller. Han kanske inte vet vad som hände den kvällen. Om Yasin var inblandad eller inte osv.
Citera
2020-01-27, 20:15
Medlem
mirosas avatar
Citat:

Killen tror han är någon sorts kändis... Alltså han älskar att han får så mycket uppmärksamhet här och på sociala medier, riktig attention hora. Jag har knappt sett honom i Rinkeby även fast han hela tiden lägger upp saker med tagg på att han är i Byn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in