2020-02-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av histolyt
Jag förstår inte varför han skulle mörda någon med så stor sannolikhet att åka fast (han kan omöjligt ha trott att han skulle komma undan).

Han tjänar ju miljonbelopp på sin musik (1 Mille streams motsvarar cirka 50k SEK), dvs han tjäna över 1 miljon på ETT album och bara från Spotify. Varför inte leva bra med musiken? Vad är grejen med dessa killar?

Troligen därför han är klantig eller har låg impulskontroll.

Nej börja inte igen med det där jävla steamingtramset. Det har tagits upp 100 gånger och det stämmer inte med de där upplåsta siffrorna och något jävla citat att "någon sagt att han tjänar blablabla" men det är även så att det inte hör till tråden. Vill du babbla streaming och bloggerskor eller annat kan du dra till en tråd som avhandlar det.
Citera
2020-02-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8

Nej börja inte igen med det där jävla steamingtramset. Det har tagits upp 100 gånger och det stämmer inte med de där upplåsta siffrorna och något jävla citat att "någon sagt att han tjänar blablabla" men det är även så att det inte hör till tråden. Vill du babbla streaming och bloggerskor eller annat kan du dra till en tråd som avhandlar det.

Även om det inte är 50k som vissa säger utan runt 35 så har han ändå tjänat ihop en miljon på streams...
Citera
2020-02-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absbjdkdlsls
Även om det inte är 50k som vissa säger utan runt 35 så har han ändå tjänat ihop en miljon på streams...

Om han inte har köpt streams så att det ändå blivit urvattnat. Det framtår inte som han gjort några stora pengar vad han än gjort med det där.

Meeen, det är en annan historia och inte relevant för det som tråden handlar om.
Citera
2020-02-02, 22:50
Medlem
Citat:

visst borde det på något sätt gå att kolla upp hur stor inkomst han haft ?

jag tror, som du, att det är överdrivet.
Citera
2020-02-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risenshiine
visst borde det på något sätt gå att kolla upp hur stor inkomst han haft ?

jag tror, som du, att det är överdrivet.

Kolla upp och kolla upp. Har han haft inkomst från ett svenskt bolag så har han ju den inkomsten för 2019 och tidigare registrerad hos Skatteverket. Han själv har inga registrerade bolag vad jag vet.

Vad gäller det där eviga tjatet om streams så vet vi att den sortens inkomster är starkt överdrivna och med tanke på att dessa personer fuskar i allt de gör så tar jag för givet att de också köper streams. Deras inkomster är minst sagt överdrivna på den fronten.

Sen när det gäller svart inkomst från spelningar är det ju något svårare att gå koll på men det är ju inte så att hiphop scenen i Sverige är kända för att betala dyra inträden och att göra av med mycket pengar för att se sina artister. Alla som arbetat med den sortens arrangemang vet att deras gästlistor är patetiskt stora och således mindre intäkter.

Jag skulle säga såhär istället. Utgå ifrån att han inte tjänar mer än en knegare och allt annat får de som påstår annat bevisa och jag menar bevisa och inte bara ”han sa att han tjänar...” eller ”hans mamma sa att..” eller att de köpt en Norwegian biljett till Dubai för 3 lax och hänger där i två veckor och då ”han har flyttat till Dubai”
Senast redigerad av NoF8 2020-02-02 kl. 23:36.
Citera
2020-02-03, 12:50
Medlem
Blir nog ingen 2020 för JB(

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...riminalvardare
Citera
2020-02-03, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sisstabossen
Blir nog ingen 2020 för JB(

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...riminalvardare
Märkligt att han håller på sådär. Framstår som väldigt patetisk
Citera
2020-02-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Märkligt att han håller på sådär. Framstår som väldigt patetisk

Men de gör ju alla så verkar det som. Han framstår ju som lika töntig och patetisk som W4rsame från Vår krog och bar. Helt verkanslös och verkar ju mest hota och vara otrevlig. Som en liten pojke.

I detta fall så är ju J4ffar en sån jävla pundare med att han petar upp och gömmer hasch i arslet för att han ska kunna bli lite väck. En klassisk odisciplinerad pundare. Sen att han pratar om att ”grabbarna skulle dra på handskarna” är ju humor med tanke på om man tänker tillbaka på hur den pissluffaren greps och såg jävligt värdelös ut då. Ganska långt ifrån att framstå som någon som tar hand om någonting.

Det är ju så de här snubbarna i detta ärende kommer vara när de åker in på kåken med. Om de inte torskar denna gång så gör de det senare och de kommer hålla samma låga nivå.
Citera
2020-02-03, 13:21
Medlem
Citat:
Men de gör ju alla så verkar det som. Han framstår ju som lika töntig och patetisk som W4rsame från Vår krog och bar. Helt verkanslös och verkar ju mest hota och vara otrevlig. Som en liten pojke.

I detta fall så är ju J4ffar en sån jävla pundare med att han petar upp och gömmer hasch i arslet för att han ska kunna bli lite väck. En klassisk odisciplinerad pundare. Sen att han pratar om att ”grabbarna skulle dra på handskarna” är ju humor med tanke på om man tänker tillbaka på hur den pissluffaren greps och såg jävligt värdelös ut då. Ganska långt ifrån att framstå som någon som tar hand om någonting.

Det är ju så de här snubbarna i detta ärende kommer vara när de åker in på kåken med. Om de inte torskar denna gång så gör de det senare och de kommer hålla samma låga nivå.

Jag såg någon intevju med Jafar från fängelset där jag fick intrycket av att han mognat av att sitta i fängelset och lät ganska vettig o ville satsa på musik(precis som yasin) men oj så fel man hade! Måste ändå säga att det var ganska kreativt av honom att tända jointen med hjälp av batterierna till TVn(lite ironisk)
Citera
2020-02-03, 13:34
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Måste ändå säga att det var ganska kreativt av honom att tända jointen med hjälp av batterierna till TVn(lite ironisk)
Kul att det händer något! Har inte kunnat läsa den låsta artikeln men visst håller jag med om att det låter lite kreativt Men vad är det för TV som har batterier? En camping-TV? Jag trodde kriminalvården satsade på inredning som kan skruvas fast... En ev löstagbar TV är ju rena rama vapnet i händerna på vilket knas som helst tänker jag... (Lite off topic kanske, sorry)...
Citera
2020-02-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postaposcout
Kul att det händer något! Har inte kunnat läsa den låsta artikeln men visst håller jag med om att det låter lite kreativt Men vad är det för TV som har batterier? En camping-TV? Jag trodde kriminalvården satsade på inredning som kan skruvas fast... En ev löstagbar TV är ju rena rama vapnet i händerna på vilket knas som helst tänker jag... (Lite off topic kanske, sorry)...
SOrry, det var batterier från TV kontrollen till och med... och Jafar hade med ett gem eller liknande lyckats tända gnistor med batterierna för att tända sin joint ...
Citera
2020-02-03, 13:38
Medlem
Citat:
Jag såg någon intevju med Jafar från fängelset där jag fick intrycket av att han mognat av att sitta i fängelset och lät ganska vettig o ville satsa på musik(precis som yasin) men oj så fel man hade! Måste ändå säga att det var ganska kreativt av honom att tända jointen med hjälp av batterierna till TVn(lite ironisk)

Finns en tråd för detta vill jag bara flika in, så vi inte pajar denna med sånt som inte hör till.

Fortsätt Jaffardiskussionen här (FB) Känd rappare hotade att döda kriminalvårdare

Jo men klart han ljög när tv var och intervjuade honom. De ska inte ens lägga en minut på någon av dessa. De ljuger och försöker hålla en fasad. Deras Instagramgangstergrej är ju så. Snubben ska mucka i år och nu skriver de om honom i tidningarna. Han vill inte att folk ska minnas pissningen i ansiktet och vill verka häftig. Han är en luffare på samma sätt som många av dessa andra är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in