Citat:
Ursprungligen postat av
Risenshiine
visst borde det på något sätt gå att kolla upp hur stor inkomst han haft ?
jag tror, som du, att det är överdrivet.
Kolla upp och kolla upp. Har han haft inkomst från ett svenskt bolag så har han ju den inkomsten för 2019 och tidigare registrerad hos Skatteverket. Han själv har inga registrerade bolag vad jag vet.
Vad gäller det där eviga tjatet om streams så vet vi att den sortens inkomster är starkt överdrivna och med tanke på att dessa personer fuskar i allt de gör så tar jag för givet att de också köper streams. Deras inkomster är minst sagt överdrivna på den fronten.
Sen när det gäller svart inkomst från spelningar är det ju något svårare att gå koll på men det är ju inte så att hiphop scenen i Sverige är kända för att betala dyra inträden och att göra av med mycket pengar för att se sina artister. Alla som arbetat med den sortens arrangemang vet att deras gästlistor är patetiskt stora och således mindre intäkter.
Jag skulle säga såhär istället. Utgå ifrån att han inte tjänar mer än en knegare och allt annat får de som påstår annat bevisa och jag menar bevisa och inte bara ”han sa att han tjänar...” eller ”hans mamma sa att..” eller att de köpt en Norwegian biljett till Dubai för 3 lax och hänger där i två veckor och då ”han har flyttat till Dubai”