Citat:
Ursprungligen postat av
Adrenalina23
Jag tror inte yasin blir dömd, jag tror att han visste vad som skulle hända men att inte att han var den som tryckte av. Yasin säger att han satt i bilen med poy och även om han ha varit den som lurat poy i fällan tror jag de blir svårt att ställa utom rimligt tvivel att han var medveten om att mordet skulle ske(utgår ifrån att de inte är så dumma att planeringen skett via sms elr likande)
Om ryktet stämmer som någon sagt här i tråden att det finns vittnen till en konversation mellan de olika möjliga GM innan händelsen, men på platsen, så kan det bli problem för alla som kan pekas ut. Vittnen skulle överfört en konversation om att undanröja bevis efter att något skulle ske.
Skulle det stämma och de kan bevisa det så kommer det inte spela någon roll vem som sköt. Bara att någon sköt och att andra var medvetna om vad som skulle ske. Då ryker samtliga på det.
Självfallet inte alls säkert att någon alls ryker på det men det är ju inget vidare utgångsläge de hamnade i. Om någon ryker på detta mord blir det livstid med väldigt hög sannolikhet.