2020-02-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dont_blame_me
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...mord-i-danmark

Vilka är det här i konflikten? Ber om ursäkt om det tagits upp tidigare

Läs 31 december i denna post:

(FB) Man född -99 ihjälskjuten i bil, Hjulstavägen Rinkeby Sthlm 31/12 -19
Senast redigerad av Refraktor 2020-02-14 kl. 17:13. Anledning: Skrev fel datum
Citera
2020-02-14, 16:34
Medlem
Så hur tror ni det kommer gå för Yasin tror ni han kommer bli dömd för mordet eller kommer han åka på något annat typ grovt vapen brott eller narkotika brott?:=)
Citera
2020-02-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sisstabossen
Så hur tror ni det kommer gå för Yasin tror ni han kommer bli dömd för mordet eller kommer han åka på något annat typ grovt vapen brott eller narkotika brott?:=)
Jag tror inte att Yasin kommer att bli dömd för mord. Det här mordet var oplanerat och Yasin har helt enkelt varit på fel plats vid fel tillfälle.
Citera
2020-02-14, 17:52
Medlem
Citat:

Det är för tidigt att säga. Det kan ju mycket väl bli som många gånger annars att de som åtalas frias eller att bara någon av dem döms. Vi vet ju inte hans roll alls i förloppet. Det finns något som skiljer detta ärende emot andra liknande och det är att dessa misstänkta greps kort efteråt. Det talar inte till deras fördel skulle jag säga. Det finns en uppenbar risk att det finns betydligt mer teknisk bevisning som knyter en GM till platsen och mordet då.

Framåt sommaren får vi se hur det börjar utveckla sig och har de jobbat fort kanske även kommer åtal redan då.
Citera
2020-02-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextontre
Nån som vet mer om headshot-ligan? Vilka är medlemmar? Vem är ledaren osv
Det jag såg av dom är att ett par av dom såg ut att vara typ Tunisier/Marockaner
Citera
2020-02-14, 20:16
Medlem
Citat:
Jag tror inte yasin blir dömd, jag tror att han visste vad som skulle hända men att inte att han var den som tryckte av. Yasin säger att han satt i bilen med poy och även om han ha varit den som lurat poy i fällan tror jag de blir svårt att ställa utom rimligt tvivel att han var medveten om att mordet skulle ske(utgår ifrån att de inte är så dumma att planeringen skett via sms elr likande)
Citera
2020-02-14, 20:33
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextontre
Nån som vet mer om headshot-ligan? Vilka är medlemmar? Vem är ledaren osv

Bland annat:
(FB) 190130: En person skjuten i Jakobsberg

Se även nedan de som figurerar i denna FUP och som reser till Berlin efter mordet:

(FB) Mord på Merhawi Aregai och Yonathan Reyna Hector Väänänen, Kista, Sthlm 2017-03-08
Citera
2020-02-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jag tror inte yasin blir dömd, jag tror att han visste vad som skulle hända men att inte att han var den som tryckte av. Yasin säger att han satt i bilen med poy och även om han ha varit den som lurat poy i fällan tror jag de blir svårt att ställa utom rimligt tvivel att han var medveten om att mordet skulle ske(utgår ifrån att de inte är så dumma att planeringen skett via sms elr likande)

Om ryktet stämmer som någon sagt här i tråden att det finns vittnen till en konversation mellan de olika möjliga GM innan händelsen, men på platsen, så kan det bli problem för alla som kan pekas ut. Vittnen skulle överfört en konversation om att undanröja bevis efter att något skulle ske.

Skulle det stämma och de kan bevisa det så kommer det inte spela någon roll vem som sköt. Bara att någon sköt och att andra var medvetna om vad som skulle ske. Då ryker samtliga på det.

Självfallet inte alls säkert att någon alls ryker på det men det är ju inget vidare utgångsläge de hamnade i. Om någon ryker på detta mord blir det livstid med väldigt hög sannolikhet.
Citera
2020-02-14, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Om ryktet stämmer som någon sagt här i tråden att det finns vittnen till en konversation mellan de olika möjliga GM innan händelsen, men på platsen, så kan det bli problem för alla som kan pekas ut. Vittnen skulle överfört en konversation om att undanröja bevis efter att något skulle ske.

Skulle det stämma och de kan bevisa det så kommer det inte spela någon roll vem som sköt. Bara att någon sköt och att andra var medvetna om vad som skulle ske. Då ryker samtliga på det.

Självfallet inte alls säkert att någon alls ryker på det men det är ju inget vidare utgångsläge de hamnade i. Om någon ryker på detta mord blir det livstid med väldigt hög sannolikhet.

Att någon som hört en konversation skulle vittna tror jag tyvärr vi kan glömma. I bästa fall någon som bor intill som sett vem som gjorde vad.
Citera
2020-02-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Att någon som hört en konversation skulle vittna tror jag tyvärr vi kan glömma. I bästa fall någon som bor intill som sett vem som gjorde vad.

Ja så kan det vara och det behöver ju inte ens stämma men gör det det så blir det genast en helt annan spelplan för de misstänkta.
Citera
2020-02-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23

Det som talar för en fällande dom är att Yasin greps tämligen omgående och fortfarande sitter häktad. För mig tyder det på att åklagaren har ett hyggligt bevisläge, men det är ju som alltid domstolen som värderar åklagarens bevisning mot vad vad försvaret har att säga i frågan.
Citera
2020-02-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Det som talar för en fällande dom är att Yasin greps tämligen omgående och fortfarande sitter häktad. För mig tyder det på att åklagaren har ett hyggligt bevisläge, men det är ju som alltid domstolen som värderar åklagarens bevisning mot vad vad försvaret har att säga i frågan.

Är benägen att hålla med dig. Det är hur som helst ett intressant läge i och med det snabba gripandet och vad som kan vara grunden för framtida åtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in