2020-01-09, 10:02
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Verkar vara någon Stockholmsgrej. Kan inte se hela artikeln du länkar men verkar stå något om att 2022 förhindrar ett mord i månaden, inte illa ju.
Kanske borde infört något liknande i Malmö..

Hur ser polisnärvaron ut i Rinkeby, hur är det lokala kontoret stationerat?

Det byggs en ny Polisstation i Rinkeby som skulle varit klar i november 2019. Tyvärr är bygget försenat till 2020 då det varit ett jävla projekt att bygga utan störningsmoment. Såfort det sker tillslag eller folk grips så blir det upplopp och de ger sig på bygget bland annat.

Redan när Rinkebystråket rustades upp några år tidigare blev byggarbetare misshandlade och hotade, och verktyg stals även på dagtid. Och det var ändå bara en butiksgata. En polisstation? Då är hotbilden en annan.

Till slut gick jobbet till NCC, för dubbla priset – 747 miljoner istället för 434.

När bygget klart är det bara att hålla fronten.
Senast redigerad av Zebraut 2020-01-09 kl. 10:06.
Citera
2020-01-09, 10:10
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymrOTchild
Undra om Yasin är så dum så han skjuter poy, han är den enda med något att förlora. Fortsätter de som de gör för hans musik har shottaz något att luta sig emot. ”Off topic” Hörde nån något om att adel blev uppläxad i gbg.

Men offtopic, shottaz har alltid varit studiobanditer. Så det här mordet säger bara att dom rensar ivegbs led för x bredängkrig.

Shottaz är borta osfsom yasin går fri eller inte.

Domär ej relevanta tillvarandra
Senast redigerad av shponglad 2020-01-09 kl. 10:13.
Citera
2020-01-09, 10:29
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymrOTchild
Undra om Yasin är så dum så han skjuter poy, han är den enda med något att förlora. Fortsätter de som de gör för hans musik har shottaz något att luta sig emot. ”Off topic” Hörde nån något om att adel blev uppläxad i gbg.

Adel är mjuk. Ialf mot äldre, aktivt visat respekt . Jag har haft en hel del sessioner då vi pratat senriktigt ung ålder.

Han vs på nått sätt inblandad i dubbelmordet på Daniel och yonathan. Doc

Men idag är han till 100%studiogangster
Citera
2020-01-09, 10:39
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassan191
Izzy, mördad 22 juli 2015.

Maslah, mördad 24 juli 2015.

Smokey och Fayye, mördade 2 december 2016.

Atto, mördad 14 december 2016.

Karrar, mördad 31 december 2017.

Pejps, mördad 8 januari 2018.

Franky och Gucci, mördade 25 juni 2019.

Nas, mördad 7 augusti 2019.

Poy, mördad 31 december 2019.

Bra sammanfattning, saknas dock några men man. Förstår allt bara på din lista, tänk på att allt är blodshämnd dessitom
Citera
2020-01-09, 12:02
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Det byggs en ny Polisstation i Rinkeby som skulle varit klar i november 2019. Tyvärr är bygget försenat till 2020 då det varit ett jävla projekt att bygga utan störningsmoment. Såfort det sker tillslag eller folk grips så blir det upplopp och de ger sig på bygget bland annat.

Redan när Rinkebystråket rustades upp några år tidigare blev byggarbetare misshandlade och hotade, och verktyg stals även på dagtid. Och det var ändå bara en butiksgata. En polisstation? Då är hotbilden en annan.

Till slut gick jobbet till NCC, för dubbla priset – 747 miljoner istället för 434.

När bygget klart är det bara att hålla fronten.
Kommer det att bli skillnad när det står färdigt, hur många poliser i yttre tjänst kommer att tjänstgöra där?
Citera
2020-01-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Merhawi menar du? Är/var Ala del i Rinkebykonflikten? Do/Sz?
Ja Merhawi menar jag och på andra frågan ja! Har florerat rykten sedan första dagen att Lanko inte sköt Merhawi och jag tror personligen att det stämmer då Lanko inte var en mördare. Ala däremot är en annan femma. Merhawi gjorde en fuling som vi alla vet.

(Har dock inte så mycket koll på västerort längre.)
Citera
2020-01-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Polisen är överallt, skojar inte, de stirrar/spanar in i bilar som kör i motsatt riktning på tex. Rinkebystråket, stoppar unga människor, just unga, gammal bryr sig dem inte om..

Så länge du är ung, manlig könen och befinner dig i en bil med andra ungdomar i en bil kommer du att bli kontrollerad.. garanterat!

Mordet på Fayye/M har spridit evil/gett effekt överallt
De har märkt hur bra rimfrost funkar i Malmö. Där går man på gatulangningen vilket är bra. De har inte vågat det tidigare för att konflikter kan eskalera då bossarna inte får in sina pengar (helt vansiningt tänkt då unga killar råkar illa ut ändå). Hela Malmö är på tårna och det är väldigt stressad stämning i Lindängen Holma mfl.
Citera
2020-01-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Ja Merhawi menar jag och på andra frågan ja! Har florerat rykten sedan första dagen att Lanko inte sköt Merhawi och jag tror personligen att det stämmer då Lanko inte var en mördare. Ala däremot är en annan femma. Merhawi gjorde en fuling som vi alla vet.

(Har dock inte så mycket koll på västerort längre.)
Det var en neger som knäppte merhawi o jonathan.
Citera
2020-01-09, 13:01
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Adel är mjuk. Ialf mot äldre, aktivt visat respekt . Jag har haft en hel del sessioner då vi pratat senriktigt ung ålder.

Han vs på nått sätt inblandad i dubbelmordet på Daniel och yonathan. Doc

Men idag är han till 100%studiogangster
Men det är med den respekten du överlever och får respekt tillbaka.
Sånt uppskattas
Citera
2020-01-09, 18:30
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Kommer det att bli skillnad när det står färdigt, hur många poliser i yttre tjänst kommer att tjänstgöra där?

Det är svårt att sia – särskilt om framtiden. Klart man önskar att den kommer göra skillnad. Det kommer väl stationeras 230-250 poliser. Nu pratar vi ju alla olika sorts anställningar inom Polisen. (siffrorna är inte exakta).

Problemen för polisen att verka i området går tillbaka till när Rinkeby byggdes. Tidens idéer om trafikseparering – med nedsänkta bilgator, gångtunnlar och broar – fick andra effekter än de avsedda i miljonprogramsområdena: Reträttvägarna ut ur området är få och begränsade vilket gör att polisens arbete försvåras.
Senast redigerad av Zebraut 2020-01-09 kl. 18:34.
Citera
2020-01-09, 19:16
Medlem
Jag fattar inte hur Yasin och Jaffar hamna med Ayye. Han är helt klart en jäkligt dryg människa. Jag är en av dom som har växt upp med honom och han är jäkligt manipulativ. Han är en kille som tjatar och bara vill göra negativa saker. Mina föräldrar sa till mig redan i tidig ålder att hålla mig borta från honom.

Detta var när jag gick i lågstadiet. Hur kan han vara idag om han var så redan då.
Citera
2020-01-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dondadaa20
Jag fattar inte hur Yasin och Jaffar hamna med Ayye. Han är helt klart en jäkligt dryg människa. Jag är en av dom som har växt upp med honom och han är jäkligt manipulativ. Han är en kille som tjatar och bara vill göra negativa saker. Mina föräldrar sa till mig redan i tidig ålder att hålla mig borta från honom.

Detta var när jag gick i lågstadiet. Hur kan han vara idag om han var så redan då.

Berätta gärna lite historia om hans uppväxt, och hur hans storebror var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in