2020-01-05, 03:25
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
En skicklig skytt kan skjuta för att döda med 1, max 2 skott och behöver inte tömma ett helt magasin.

Barnunge detta är inte film
Citera
2020-01-05, 03:28
Medlem
DonPapacito38s avatar
Verkar som att killarna i DP äter sina fiender! Som trollet under bron. Inte mycket kvar av shottaz längre . Som slår ner och förnedrar många av orten rapparna och dödar halva shottaz . Ser mörkt ut
Citera
2020-01-05, 03:28
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perspektivare
Hela FB är en bunt fegisar som fått för sig att vem som helst skulle kunna avlossa ett skott vid pressade situationer. Kan ge vem som helst här en Glock och sedan börja slå er och i princip ingen skulle använda pistolen till att skjuta.

Eller vi gör det enklare. Ta en pistol ha den i din bil och åk runt en hel dag i Sthlms förorter och riskera två år. Vem av er fittor hade vågat det för typ 5 000 kr??
Hämta en tuff person du känner och skicka han på en av dessa spinkiga somalie. Så får du se vilken payback som väntar ditt kranium.

"Vem som helst med en gun kan leka tuff"
"Vill se dessa negrer möta en HA medlem"

De som vet något vet att HA eller någon annan väst i allmänhet inte har våldskapitalet, erfarenheterna eller energin att tjafsa med dessa förortsgäng.

De är särbarn från dag 1 som triggas av att bli utmanade. DP gick emot en hel förort 2015, en hel äldre generation med många tunga namn. De var 15-19 då. När syns alla dessa tuffingar som blivit iväg skickade?

På insta eller på gatan när DP sitter.

Andra sidan består av 10 % hårt material, 10 % rappare och 80 % backstage dancers som hoppar av scenen när verkligheten slår dem i form av en dödlig patrull...

DP va tvungna att försvinna ett år ungefär 2015...tills mynta.

Resten håller jag ganska med om
Senast redigerad av shponglad 2020-01-05 kl. 03:31.
Citera
2020-01-05, 03:39
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
När blev musse skottskadad? Var det när han satt i bil och shottaz kom med kalle och spraya han (kan det varit driveby)?

Han blev överfallen i hjulsta när han satt i sin bil, mirakel att han överlevde.

Men när ble makke skjuten?
Citera
2020-01-05, 03:40
Medlem
[quote=shponglad|69816024]
Citat:
Ursprungligen postat av RobinHooood

Tyvärr han va helt boxad, satt bak i en bil och tvingades säga knulla/fick dp...

Om jag inte har helt fel, så är väl detta dumle ? https://youtu.be/4hKkMYV29AQ
Citera
2020-01-05, 03:43
Medlem
shponglads avatar
[quote=ikkblizzy|69816128]
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad

Om jag inte har helt fel, så är väl detta dumle ? https://youtu.be/4hKkMYV29AQ

Som jag minns det va klippet längre och man såg hans ansikte men kan ha fel

Kanske finns 2 versioner
Citera
2020-01-05, 03:49
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Jag syfta på varför man inte ska göra det om man har erfarenhet och övat som dp har. Men de är såklart man inte ska spreya med en ak om man inte vet hur man använder den

Öö allt handlar om avstånd. Ska du skjuta nån på 1-2neter så är full automatiskt eld inga problem.

På 10 m, nej då kör man enkelskott såklart
Citera
2020-01-05, 03:56
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Enligt Expressen så var det mordet på Izzy som ledde till konflikterna så DP i sig fanns inte riktigt när det mordet skedde men visst det kan tillskrivas dem.

Nej, i det läget va alla barndomskompisar. Sjukt att ett rån kunde dela hela byn och skapa 20+mordoffer

Tänk om dom här grabbarna hängde ihop... Dom hade haft sånt inflytande, inga mord och galet med pengar
Citera
2020-01-05, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allmanbildat
Nu förstår jag inte hur du menar. Så försöker formulera om mig tydligare, kanske var jag otydlig.

1. Shottaz får kontakt med ett par tunga danskar.
2. Samma danskar som DP samarbetar med (Detta vet inte Shottaz)
3. Danskarna berättar för DP om att Shottaz hört av sig för affärer.
4. DP ber Danskarna gillra en fälla.
5. Danskarna gör detta =DP skjuter hela gänget - Förutom den personen som satt i baksätet.

Precis så tror jag det gick till. Frågan är hur den första kontakten med danskarna kom till. Poy som berättade för Franky att han kände en kille där som gärna ville sälja?
Citera
2020-01-05, 03:59
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Nej, i det läget va alla barndomskompisar. Sjukt att ett rån kunde dela hela byn och skapa 20+mordoffer

Tänk om dom här grabbarna hängde ihop... Dom hade haft sånt inflytande, inga mord och galet med pengar

Så är det många gånger bland dessa gäng. Bara titta på Göteborg och, delvis, Malmö.
Citera
2020-01-05, 04:01
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Så danskarna blir irriterade för att Shottaz vill göra affärer med dem? Det är väl fan bara att tacka nej och sen är det inte mer med det, tror inte Shottaz hade gjort någon större sak av det. Lönt att ha ihjäl någon för en sådan sak i så fall.

Som tipsade naturligtvis dp som utförde morden...

Herregud
Citera
2020-01-05, 04:05
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Han får sitta 2/3 delar så det blir 7 totalt. Tändsatspartiklar bör dom kunna hitta. Men det ska bevisas vem som avlossade den dödade kulan också.

Ehhh va om sitter 2/3 och det ger 7 år såär det ursprungliga straffet 10 år ungefär.

Vilken rubricering är det?

Om han sköt sitter 20 år typ, fatta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in