2020-01-09, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoholiste
Bara shottaz?
Maslah var väl DP om jag inte är helt ute och cyklar.
Citera
2020-01-09, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LizzyLizzard
Jag har dålig koll på de andra två. Dock utgår jag från att Yasin & Co nästan uteslutande hänger med folk med det våldskapitalet.

Hans historia kan ju delvis stämma dock, att han blev upphämtad av två polare i en bil. Det jag tror är falskt i hans story är att han själv var i skottlinjen. Mer troligt att han själv sköt, och de två väntade medvetet i en bil.

Två blev ju uppenbarligen gripna till fots, och om jag förstår det rätt så var det de två som blev släppta först. OBS! Kan ha fel angående att de två som blev gripna på platsen är släppta. Det kan ju lika bra vara de två som Yasin satt med i bilen som är släppta.

Om så är fallet så MÅSTE ju snuten ha sett något som gör att Yasin är häktad.

Blir spännande att följa detta.

Borde inte teknisk undersökning av hur skottet har gått in, hur blod och krutstänk hamnat i bilen och på personerna avslöja från vilken vinkel han sköts och ifall någon satt bredvid honom i bilen eller ej?Även om de hunnit göra sig av med vapen så har de väl knappast hunnit storstäda + att obduktionen säger sitt.
Citera
2020-01-09, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextontre
Det han menar med det är att han gick från kumla bunkern (där han satt) till dubai

Ja, jag vet inte varför han spammar inlägg på yasin när han sitter inne 😂 alla vet ju redan att yasin e häktad

För att visa support kanske?
Citera
2020-01-09, 07:23
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Poy blev ju dock DP/Lone Wolf i slutet eftersom har blev klippt av shottaz p.g.a goleri?

Jo men detta är spekulationer just nu. Han var väl officiellt fortfarande med i Shottaz när han blev skjuten? Därav att jag skrev Shottaz på honom.
Citera
2020-01-09, 07:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Borde inte teknisk undersökning av hur skottet har gått in, hur blod och krutstänk hamnat i bilen och på personerna avslöja från vilken vinkel han sköts och ifall någon satt bredvid honom i bilen eller ej?Även om de hunnit göra sig av med vapen så har de väl knappast hunnit storstäda + att obduktionen säger sitt.
Jo givetvis.
Citera
2020-01-09, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Verkar vara någon Stockholmsgrej. Kan inte se hela artikeln du länkar men verkar stå något om att 2022 förhindrar ett mord i månaden, inte illa ju.
Kanske borde infört något liknande i Malmö..

Hur ser polisnärvaron ut i Rinkeby, hur är det lokala kontoret stationerat?

Ja team 2022 har tillsammans med Fenix varit lite bättre på att lagföra än övrig polis. Men marginellt typ.
Polisnärvaron i Rinkeby vet jag ej, jag bor inte där. Men jag kan tänka mig att den faktiskt är rätt hög.
Lokala kontor har vi tagit bort överallt. De utgår från olika stationer som tex Södermalm, Sollentuna, etc.
Citera
2020-01-09, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jo givetvis.
Blodet rinner ju ut genom dörren på bilden, det talar ju för att han blev skjuten inifrån. Annars hade väl ha lutat sig åt andra hållet? Hur som helst, om utgångshålet sitter inåt bilen borde blodet var inåt. Men det är bara spekulationer
Citera
2020-01-09, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZ9
Maslah var väl DP om jag inte är helt ute och cyklar.
Ok, Karrar och Nas också tydligen. Mycket namn att hålla reda på...
Citera
2020-01-09, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoholiste
Blodet rinner ju ut genom dörren på bilden, det talar ju för att han blev skjuten inifrån. Annars hade väl ha lutat sig åt andra hållet? Hur som helst, om utgångshålet sitter inåt bilen borde blodet var inåt. Men det är bara spekulationer

Räddningstjänst redan använda utrustning på marken om du kollar bilden. Kan lika gärna vara så att de dragit ut han för o försöka rädda honom. Om jag minns rätt hade han puls till 07 på morgonen.
Citera
2020-01-09, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Du behöver inte länka, Jag vet redan dedär kände Masse väldigt väl han va en grabb med hjärtat på rätt plats. Bodde med han 1 år på ungddomshem sen börja vi chilla utanför de när båda blev släppta.

Beklagar.
Citera
2020-01-09, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Verkar vara någon Stockholmsgrej. Kan inte se hela artikeln du länkar men verkar stå något om att 2022 förhindrar ett mord i månaden, inte illa ju.
Kanske borde infört något liknande i Malmö..

Hur ser polisnärvaron ut i Rinkeby, hur är det lokala kontoret stationerat?

Polisen är överallt, skojar inte, de stirrar/spanar in i bilar som kör i motsatt riktning på tex. Rinkebystråket, stoppar unga människor, just unga, gammal bryr sig dem inte om..

Så länge du är ung, manlig könen och befinner dig i en bil med andra ungdomar i en bil kommer du att bli kontrollerad.. garanterat!

Mordet på Fayye/M har spridit evil/gett effekt överallt
Citera
2020-01-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaraMig
Räddningstjänst redan använda utrustning på marken om du kollar bilden. Kan lika gärna vara så att de dragit ut han för o försöka rädda honom. Om jag minns rätt hade han puls till 07 på morgonen.
Som sagt, bara spekulationer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in