2020-01-03, 13:06
Medlem
Ayyes instagram ; @_somaliann
Citera
2020-01-03, 13:07
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanzan
Jag har funderat på detta ett tag nu och enligt min mening av vart bilen var placerad och skotthålet (nu grop) så måste GM stått extremt nära. Egentligen haft pistolen strax över taket. Sjutit när BO var som minst beredd från en snäv vinkel. Lutat mot bilen typ. Bilen stod på tomgång utan växel som jag tycker bevisar att dem kände varandra och GM måste ha lutat över bilen. Kulhålet va under bilens passagerarplats och strax utanför en parkeringsplatsruta som var tom med en varsin bil parkerade på var sida om den tomma rutan. För överigt så är det absolut den sämta platsen i hela Rinkeby att sjuta någon. Alla hus runt om hat CCTV kameror och eftersom det ej är färdigt så är hela innergården upplyst av bygglysen dygnet runt. Ej planerat och dem kände varandra bra. Mycket bra är min gissning.

Kan du länka till bilderna?
Citera
2020-01-03, 13:10
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Kan ni berätta om de häktade? Sannolika skäl är högre misstanke graden. Polisen måste haft tur och varit precis i närheten.

Inte tur, dom hade säkert span och bevittna hela skiten.

Dom e så körda
Citera
2020-01-03, 13:11
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Nä, jag skulle säga att Tokarevs fortfarande är det vanligaste.

Inte enligt fuparna som släpps och morden som sker
Citera
2020-01-03, 13:15
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Tycker också det verkar uppenbart att det är en han litar på som gjort det.
Liknar Kista väldigt mycket. Lurad i en fälla.

Nej, merhawi och lanko hade hängt hela dagen, åkt till Uppsala över dagen för att hämta en skuld.

Dessueom sköt lanko med sin GLOCK inifrån bilen bakifrån i huvet på båda.
Citera
2020-01-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Inte tur, dom hade säkert span och bevittna hela skiten.

Dom e så körda

OM polisen nu skulle ha sett hela händelsen då räcker det väl som bevis även om det skulle saknas tekniska bevis?
Citera
2020-01-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Kan du länka till bilderna?
Har vart på platsen. Hörde varvningen på bilen och skotten. Jag såg inget alls av situationen men stod ett par timmar och funderade live faktiskt. Såg när dem tog kulan ur asfalten. Fråga gärna mer. Tog inga bilder.
Citera
2020-01-03, 13:16
Medlem
Ska bli intressant att se vilken typ av bevisning åklagaren har. Finns det polisvittnen så är det game over.
Citera
2020-01-03, 13:18
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Trodde ju att det var DP som låg bakom men nej,
de har hela tiden varit den starkare sidan medan S verkar klanta sig och bråka mest hela tiden. Både DP och S har folk i hela norrvästra förorterna men det är mest S anhängare som kolar vippen(?).

Efter att Lejonen åkte för morden i Tensta/Rinkeby för några år sedan verkar de från DP sköta saker snyggare och inte åka fast lika ofta som Shott..(?).

Jag ser ju folket från DP gå runt öppet i Hässelby och verkar må jättebra allihop medan deras springpojkar i andra orter åker ibland,
Shottaz däremot är nervösa och bråkar internt, åker in hela tiden.

Har jag fel?

Jag vill att de åker in på låååååånga straff allihop så vi slipper dem.

Vilka mord? Dom åkte för grovt narkotikabrott sedan bruden dom hade varorna golade.

Lejonen sköt i Tensta men ingen dig väl?

Länka isåfall?
Citera
2020-01-03, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Häktningsförhandlingar i aktuellt mål B 12133-19 vid Solna tingsrätt, avd 4

den första häktningsförhandlingen startar idag fredag 13:00
den femte och sista häktningsförhandlingen startar idag fredag 15:30

alla förhandlingar i Sal 4

Vet du om det är öppen häktesförhandling? Eller är det bakom stängda dörrar?
Citera
2020-01-03, 13:22
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Synd dessa grabbar inte gör något produktivt för samhället för trots generella brister som kriminella uppvisar så kan man inte låta bli att fundera vad de skulle kunna åstadkomma med tanke på vilket jävla stål-psyke det ska krävas för att leva under ständigt hot om att bli klippt eller göra långa volter.

Vet du vad som kräver ett bra psyke? Att skaffa en utbildning, sen ett jobb och att ta hand om en familj och uppfostra barn till att bli bra och produktiva medborgare. Att vara kriminell kräver bara en avsaknad av empati och om man blir stressad så medicinerar man bort stressen med droger. Lätt som en plätt
Citera
2020-01-03, 13:25
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanzan
Har vart på platsen. Hörde varvningen på bilen och skotten. Jag såg inget alls av situationen men stod ett par timmar och funderade live faktiskt. Såg när dem tog kulan ur asfalten. Fråga gärna mer. Tog inga bilder.

Fanns det skott hål i bilen? Var?

Jag förstod inte din förklaring alls.

Men jag har sagt från början att mördaren stod säkert precis bredvid förardörren då dom va vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in