2020-01-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Det var väl denna det diskuterades om
https://youtu.be/dJJD4EII0Mc
Ganska många andra artister som tar andra artisters flow/stil osv...
Citera
2020-01-11, 12:45
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dondadaa20
Sitter Yasin i häktet nu eller i någon isoleringcell? Någon som vet?

Hoppas han har det bra där inne iallafall. Hur länge kmr han vara där tills han får fängelse?

Och vad är jobbigast fängelse elelr det han har nu?

häktad med fulla restriktioner, rent helvete. fängelse är 100ggr bättre
Citera
2020-01-11, 15:35
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Dom använder dålig amo som inte förstör organen tillräckligt effekt på den kriminella varesel. .45 bitter på bättre buset än vanliga luger 9 mm. Använder dom Ak 47 så bör en skur 7.62 dödar effektiv på nära håll.

Dom här varelserna ge inte samhället en krona i skatteintäkt och sedan skall dom har dyr vård vid skatteskador, vidrigt. Dessutom en jävla neger, såna har.överskott på det här landet.

Du vet inte vad du pratar om.
Citera
2020-01-11, 16:22
Medlem
Minns när en av Jaffar syskon spela upp denna låt i skolan, i denna låt nämner Jaffar hela ligan i Rinkeby Dp som Shottaz.

Sjukt endå att det är cirka 30 pers som får shoot outs i denna låt och sen avslutar han med Ayye. Det visar bara hur respekterad den jäkeln är.

Jag har spelat dit exakta tiden, minns när jag hörde den första gången och jag tänkte är Ayye fiende nu eller? Sen hörde man han sist . Haha

https://youtu.be/t1_IYQ2Lqec?t=165
Citera
2020-01-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dondadaa20
Minns när en av Jaffar syskon spela upp denna låt i skolan, i denna låt nämner Jaffar hela ligan i Rinkeby Dp som Shottaz.

Sjukt endå att det är cirka 30 pers som får shoot outs i denna låt och sen avslutar han med Ayye. Det visar bara hur respekterad den jäkeln är.

Jag har spelat dit exakta tiden, minns när jag hörde den första gången och jag tänkte är Ayye fiende nu eller? Sen hörde man han sist . Haha

https://youtu.be/t1_IYQ2Lqec?t=165
jaffar är fan en studiobandit.

många som är ute efter ayye, han gömmer sig?
Senast redigerad av DonRonaldinho 2020-01-11 kl. 19:01.
Citera
2020-01-11, 19:53
Medlem
fmllols avatar
Intressant att Ayye verkligen lever sig in i rollen som manager numera men väldigt konstigt att Fayyes tidigare arbete skrotats och nu är det nytt bolag med ett annat namn.
Citera
2020-01-11, 20:22
Är det någon här inne som har lite koll på Yasins domar före detta, förutom vapenbrottet, det jag funderar över är OM han blir dömd för mord, notera om.

Kan det realistiskt bli en life? Jag har lite svårt att skilja på vilka som får livstid och inte, har några i gemenskapen som har fått allt från 8-14 år för medhjälp där man inte kunnat fastställa vem som är skytten, då har dom i princip dömt ut Max för medhjälp, och i dessa fallen så kan det ju vara svårt att skilja på vem som släppt skottet, enda chansen är teknisk bevisning som krut eller blod? för att någon av dom häktade snackar vet Polisen är 0%.

Har även en i ingifta familjen som mördade med kniv och fick 7år med över bra bit över 50 tidigare domar och sammanlagt 5-6 inne före mordet, dock så var detta 70-80talet så är väldigt förvirrad över vad som faktiskt ger superlånga straff, är det så mycket allvarligare att skjuta någon än att knivhugga? Nåväl, den som väntar får se.

Kommer även bli en lång och ensam häktningstid.
Citera
2020-01-11, 20:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av norfinswe
Är det någon här inne som har lite koll på Yasins domar före detta, förutom vapenbrottet, det jag funderar över är OM han blir dömd för mord, notera om.

Kan det realistiskt bli en life? Jag har lite svårt att skilja på vilka som får livstid och inte, har några i gemenskapen som har fått allt från 8-14 år för medhjälp där man inte kunnat fastställa vem som är skytten, då har dom i princip dömt ut Max för medhjälp, och i dessa fallen så kan det ju vara svårt att skilja på vem som släppt skottet, enda chansen är teknisk bevisning som krut eller blod? för att någon av dom häktade snackar vet Polisen är 0%.

Har även en i ingifta familjen som mördade med kniv och fick 7år med över bra bit över 50 tidigare domar och sammanlagt 5-6 inne före mordet, dock så var detta 70-80talet så är väldigt förvirrad över vad som faktiskt ger superlånga straff, är det så mycket allvarligare att skjuta någon än att knivhugga? Nåväl, den som väntar får se.

Många här inne har verkligen snöat in på Yasin.. Det kan inte finnas andra spekulationer som att Yasin bara satt i bilen som vän och att någon antagonist utfört detta???
Citera
2020-01-11, 21:01
Medlem
anonymrOTchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fmllol
Intressant att Ayye verkligen lever sig in i rollen som manager numera men väldigt konstigt att Fayyes tidigare arbete skrotats och nu är det nytt bolag med ett annat namn.

Ayye la upp att MNM ”MadeNiggaMusic” är för fayye och tack vare av vad han startade. Rip
Citera
2020-01-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Jag tror ryktet om Ayye beror på att han agerar hetsigt och som en psykopat. Dels för vad han gjort, men även av det som går att läsa i avlyssningar i fup, tex den med jaffar. Dom visar en person/galning som ska vara inlåst. Ayye skriver att han är manager, till vem då?

Slirade genom fup lite snabbt och hittade inget anmärkningsvärt förutom att han träffade på några brudar till hans ’fiender’ och att han var lack över grabbarna de har förlorat i det här ’gängkriget’.

Något särskilt dunsygtar på
Citera
2020-01-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norfinswe

Att få 7 år för mord är omöjligt om du är över 21 år. Så den saken är oklar hur du menar med. Att du talar om 70-80 tal är en annan sak för dels var det halvtid då och även andra tider. Skjutvapen blir i regel längre tid än med kniv, det är min uppfattning.

I detta fall skulle jag säga att det som är försvårande är gängtillhörighet tex. Det är möjligt det blir livstid men jag skulle nog säga att det är mer sannolikt med 16-18 år. Tidigare har de utgått ifrån att 16 år är ”normalfallet” och sedan kan förmildrande eller försvårande omständigheter dra ner eller dra upp strafftiden.

Om de döms för mord och eller medhjälp till mord återstår ju att se men döms någon för mord i detta fall blir det högst sannolikt minst 16 år och döms någon till medhjälp så är det inget under 10 år. Det är mitt antagande och med tidigare liknande fall i åtanke.
Citera
2020-01-12, 01:57
Medlem
anonymrOTchilds avatar
Yasin säger i låten PT 1 va inte rädd ”B” du med oss. Men brukade inte han kalla poy för boy. Då kan låten handla om poy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in