Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-27, 21:37
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Har precis börjat träna fullt som jag förstått det. Ska väl sägas att Berg t o m är klassen över Danielson om han är frisk, så självklart är det den optimala ersättaren, men man känner oro över hans situation såklart.

Enligt Disco Kristoffersson ska vi ha en utländsk mittback på ingång, inga namn som nämnts, vi får väl se vem det blir.
För mig känns det väldigt långsökt att Berg skulle vara någon ersättare till Danielson. Absolut bra, men inget jag som Djurgårdare skulle lita på. Däremot har ni ju pengar så en bra ersättare kommer nog köpas.
Citera
2020-02-27, 22:11
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
För mig känns det väldigt långsökt att Berg skulle vara någon ersättare till Danielson. Absolut bra, men inget jag som Djurgårdare skulle lita på. Däremot har ni ju pengar så en bra ersättare kommer nog köpas.

Viss skadehistorik, men vi tog tog ju honom ur bruk tidigt förra säsongen, innan värre skador skedde.

Berg är inte problemet. Abrahamsson är. Iom att han inte kan spela.

Vi behövde redan en till försvaret, vilket är gott då det betyder att man redan innan detta kikade på försvarare.

Witry - Une Larsson - Berg - Käck, och Augustinsson på bänken. Vem kan ställa upp med det försvaret.

Lite bredd, tack. Om 3 år är Danielson tillbaka. Lugnt.
Citera
2020-02-27, 22:42
Medlem
Valvantos avatar
Otrolig summa att få som AS klubb. Rent resultatmässigt lär det drabba djuren hårt, han var bästa försvararen i serien förra året. Med mindre man värvar något storartat kommer dif sluta på femteplats kommande säsong och ryka direkt i kvalet.
Citera
2020-02-27, 23:21
Medlem
Ovcharkas avatar
Försvarare från ingenstans (All respekt, Sundsvall). Gratis. Utvecklas till landslagsspelare. Går för 50 millar.

Djurdic. Betydande offensivt verktyg för en klubb som försöker ta sin andra titel någonsin.

10 millar.

JJ.
Citera
2020-02-28, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Försvarare från ingenstans (All respekt, Sundsvall). Gratis. Utvecklas till landslagsspelare. Går för 50 millar.

Djurdic. Betydande offensivt verktyg för en klubb som försöker ta sin andra titel någonsin.

10 millar.

JJ.

Host host Odilon.
Citera
2020-02-28, 00:15
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Host host Odilon.

Amartey.

Johnson.

Kadewere

Olunga.

17-1.
Citera
2020-02-28, 06:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Värsta tappet var Paka.

Jag skulle definitivt säga att han har lyft sig, dessutom har han blivit testad mot flera av AS bästa anfallare och gjort det bra, i det öppna spelet var det i duell efter duell Koffe vs Buya, Koffe vs Nyman(blev inbytt mot Holmberg) etc, Buya blev ju av allt att döma rätt så grinig till slut och försökte med en sagolik filmning, när Walker(tror jag det var) gav honom en klapp på axeln. I det stora hela så hade han koll på dom, titta på matcherna igen om du har möjlighet.

Det var inte pga Da Graca som vi hade en svagare höst.

Skador är dock en helt annan femma. Visst att ingen kan ersätta en frisk Paka på förra vårens humör men likväl. Dessutom känns Paka tyvärr, ja sorgligt nog rentav, som för vansklig att räkna med över tid.

Nåväl. Jag har som sagt inget emot att likt många andra/majoriteten på läktarna bli överbevisad om Da Graca, men som sagt ser jag att vi måste ha in en gjuten etta bredvid Calisir.
Citera
2020-02-28, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Amartey.

Johnson.

Kadewere

Olunga.

17-1.
+ Badji
Citera
2020-02-28, 10:08
Medlem
Otto Flicks avatar
Extremt förvånad (och lika glad) över att ÖSK lyckas låna in Lahne. Gissar att speltidsgaranti var den stora faktorn när han valde klubb. Kanske noterade han också hur Carlos lyckades under sitt lån 2019.

Undrar om många klubbar avskräcktes av det faktum att han inte lyckades speciellt väl under sejouren i AIK. Med Jack och Jake på varsin kant känns på pappret väldigt spännande.
Citera
2020-02-28, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Skador är dock en helt annan femma. Visst att ingen kan ersätta en frisk Paka på förra vårens humör men likväl. Dessutom känns Paka tyvärr, ja sorgligt nog rentav, som för vansklig att räkna med över tid.

Nåväl. Jag har som sagt inget emot att likt många andra/majoriteten på läktarna bli överbevisad om Da Graca, men som sagt ser jag att vi måste ha in en gjuten etta bredvid Calisir.

Fast effekten blir ju detsamma, det påverkar laget. Han kan inte ha mer otur nu, han har ju gjort mängder med tester för att försäkra sig om att det faktiskt inte skall vara några problem för han rent fysiskt. Efter Paka tycker jag SebO var viktigast, men alla spelarna vi tappade var bra och viktiga för laget, sedan fick vi förstås in 2 riktigt fina spelare men med lite andra egenskaper, Sana är inte riktigt en #10 på samma sätt som Paka enligt mig, han är mer involverad i uppbyggnadsspelet längre ner i banan, dom har lite olika egenskaper.

Vill som sagt se Sana som mer en Regista.

Sana - ??
Paka

Ja jag hoppas han kan motbevisa dom som tvivlar.
Citera
2020-02-28, 11:52
Medlem
Ovcharkas avatar
Inköpslista:
Amartey
Emil Bergström
Magnus Eriksson
Buya Turay
Rinne
Citera
2020-02-28, 12:01