2020-02-27, 18:40
Medlem
Konstigt att Bajen inte fick 35 för Djurdic. DIF som var konkursmässigt för några säsonger sedan började plötsligt sälja spelare i parti och minut för 30-40 miljoner trotts att man sladdade i tabellerna. Nu ryktas man man få 50 miljoner för en 30 årig mittback som spelade i Gif Sundsvall för någon säsong sedan med en stark säsong i allsvenskan som högsta merit.

Vad blir nästa försäljning andre keepern för 25 millar 🤣

Antingen har Bosse ett trollspö eller så är det ngt annat.

Får man runt 20 är det fortfarande en galet bra betalt
Senast redigerad av Largeone 2020-02-27 kl. 19:18.
Citera
2020-02-27, 19:25
Medlem
sodamans avatar
Att Bosse lyckas igen är inte annat än helt fantastiskt. Den här utväxlingen kunde man inte drömma om när Mackan anlände för två år sedan från Giffarna och man trodde han skulle vara en habil backup.

Men det känns så jävla sorgligt. Hur mycket än jag unnar honom att bli ekonomiskt oberoende och inser hur sjukt mycket 50 miljoner kronor är för en förening som vår, så fick Mackan mig förra året att känna saker jag inte fått göra på ett och ett halvt decennium som Djurgårdare. Kommer vara så jäkla tomt utan honom på planen.

Tack för allt Mackan!
Citera
2020-02-27, 20:12
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Konstigt att Bajen inte fick 35 för Djurdic. DIF som var konkursmässigt för några säsonger sedan började plötsligt sälja spelare i parti och minut för 30-40 miljoner trotts att man sladdade i tabellerna. Nu ryktas man man få 50 miljoner för en 30 årig mittback som spelade i Gif Sundsvall för någon säsong sedan med en stark säsong i allsvenskan som högsta merit.

På vilket sätt är det konstigt? Olika spelare, olika förutsättningar, olika klubbar, olika ligor, olika sportchef.
Citat:
Ursprungligen postat av sodaman
Att Bosse lyckas igen är inte annat än helt fantastiskt. Den här utväxlingen kunde man inte drömma om när Mackan anlände för två år sedan från Giffarna och man trodde han skulle vara en habil backup.

Men det känns så jävla sorgligt. Hur mycket än jag unnar honom att bli ekonomiskt oberoende och inser hur sjukt mycket 50 miljoner kronor är för en förening som vår, så fick Mackan mig förra året att känna saker jag inte fått göra på ett och ett halvt decennium som Djurgårdare. Kommer vara så jäkla tomt utan honom på planen.

Tack för allt Mackan!
Bra skrivet. Precis så jag känner också.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-02-27 kl. 20:17.
Citera
2020-02-27, 20:13
Medlem
junazs avatar
Det är ju bara att lyfta på hatten, finns ingen i Sverige som är i närheten av BoA när det gäller spelarförsäljningar.

Vi får väl trösta oss med att det (förhoppningsvis) blir svårt för DIF att värva in en ersättare som direkt fyller tomrummet efter Danielson. Å andra sidan har man ju Erik Berg, som förmodligen håller lite högre nivå än Allsvenskan när han är fit.
Senast redigerad av junaz 2020-02-27 kl. 20:15.
Citera
2020-02-27, 20:36
Medlem
mikeymikeys avatar
Blir spännande att se hur Djurgården ersätter Danielsson? Eller rättare sagt, hur man använder pengarna?
Citera
2020-02-27, 20:48
Medlem
mikeymikeys avatar
När räknas Erik Berg göra allsvensk comeback?
Citera
2020-02-27, 21:15
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Har precis börjat träna fullt som jag förstått det. Ska väl sägas att Berg t o m är klassen över Danielson om han är frisk, så självklart är det den optimala ersättaren, men man känner oro över hans situation såklart.

Enligt Disco Kristoffersson ska vi ha en utländsk mittback på ingång, inga namn som nämnts, vi får väl se vem det blir.
Citera
2020-02-27, 21:20
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Blir spännande att se hur Djurgården ersätter Danielsson? Eller rättare sagt, hur man använder pengarna?
Antagligen har affären gått fort och inte ens BosseA hittat en ersättare. Svårt att göra det på en månad så det Djurgården som igår såg snarast starkare ut i år än förra är kraftigt försvagade. Drömmar om Berg ännu en säsong är nog bara drömmar.
Citera
2020-02-27, 21:32
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Antagligen har affären gått fort och inte ens BosseA hittat en ersättare. Svårt att göra det på en månad så det Djurgården som igår såg snarast starkare ut i år än förra är kraftigt försvagade. Drömmar om Berg ännu en säsong är nog bara drömmar.

Han tränar fotboll med laget.
Citera
2020-02-27, 21:35
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone

Äh, redan gjort. Drog iväg andramålisen (Shaaban) till Arsenal. Sen fick Bajen honom.
Citera
2020-02-27, 21:36
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Har precis börjat träna fullt som jag förstått det. Ska väl sägas att Berg t o m är klassen över Danielson om han är frisk, så självklart är det den optimala ersättaren, men man känner oro över hans situation såklart.

Enligt Disco Kristoffersson ska vi ha en utländsk mittback på ingång, inga namn som nämnts, vi får väl se vem det blir.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Han tränar fotboll med laget.

Men kommer Berg spela allsvenska öppningsmatchen för Djurgården?
Citera
2020-02-27, 21:37
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Men kommer Berg spela allsvenska öppningsmatchen för Djurgården?

Verkar så. Han har stegrat enligt prognos. Inga bakslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in