2020-01-28, 19:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Intressant surr med Jesper Jansson i dagens/veckans 3-5-2 👍

https://m.youtube.com/watch?v=baw1EOnZkik
Tack! Tar de något nytt grepp på JJ? Känns som att man hört samma sorts frågor jävligt många ggr.
Citera
2020-01-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tack! Tar de något nytt grepp på JJ? Känns som att man hört samma sorts frågor jävligt många ggr.

Nja, det var mest om det som sker/skett i närtid med Djurdjic, Paulinho, framtid etc.
Så det var inte så mycket på djupet vad gäller rollen och utövandet, som det var med Billborn t ex.
Citera
2020-01-28, 19:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Nja, det var mest om det som sker/skett i närtid med Djurdjic, Paulinho, framtid etc.
Så det var inte så mycket på djupet vad gäller rollen och utövandet, som det var med Billborn t ex.
Perfekt. Tack!
Citera
2020-01-28, 22:07
Medlem
Ograsts avatar
Bendtner är ledig. Jag tycker att det skulle vara en mycket intressant händelseutveckling om någon allsvensk klubb, kanske någon av Stockholmsklubbarna försökte hugga på honom nu när han är utan klubb.
Citera
2020-01-29, 05:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Bendtner är ledig. Jag tycker att det skulle vara en mycket intressant händelseutveckling om någon allsvensk klubb, kanske någon av Stockholmsklubbarna försökte hugga på honom nu när han är utan klubb.
Även Fred Friday. Yngre.
Citera
2020-01-29, 07:15
Avslutad
På tal om Paulinhos lön i Bajen kontra Häckens bud, så är Jeppe Jansson rätt tydlig i 3-5-2 Podden att Sonny är ut och hojar när han påstår att Bajens bud var bättre, och att spelare också väljer Bajen av andra anledningar än att lönen skulle vara så mycket bättre...

"Kom igen Sonny..."
Citera
2020-01-29, 07:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
På tal om Paulinhos lön i Bajen kontra Häckens bud, så är Jeppe Jansson rätt tydlig i 3-5-2 Podden att Sonny är ut och hojar när han påstår att Bajens bud var bättre, och att spelare också väljer Bajen av andra anledningar än att lönen skulle vara så mycket bättre...

"Kom igen Sonny..."

Vill även lyfta fram en annan punkt, att han dementerade att vi skulle ha varit ute efter Billborn. Vilket de flesta från vårt håll var ganska säkra över att uppgifterna inte stämde.
Senast redigerad av AIP 2020-01-29 kl. 07:53.
Citera
2020-01-29, 07:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Även en annan punkt att han dementerade att vi skulle ha varit ute efter Billborn. Vilket de flesta från vårt håll var ganska säkra över att uppgifterna inte stämde.
Ok, inte kommit så långt men det lät för galet redan från början, av så många anledningar. Så den köper jag.
Citera
2020-01-29, 08:21
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Verkar ju inte finnas så mycket pengar till förstärkningar dock. Så man för väl nöja sig med att det hämtas in någon halvduglig backup på båda positionerna. Jag står lite kluven inför vad jag vill ha för spelare där. För det finns ju ändå en rimlig chans att blåvitt kommer att kämpa om en europaplats, och för det ändåmålet är ju en 34-åring med erkänd okej allsvensk nivå bättre att hämta in än tex en oprövad talang. Men med den ekonomiska situationen föreningen är i så är det kanske bättre med en spelare med vidareförsäljningskapital.

Man kan inte bara ha ungtuppar i laget/truppen, en riktigt rutinerad extremt stabil och bra mittback som styr försvaret vore trivsamt.
Nu är det extremt svårt att hitta en sådan för en vettig peng och vi har inte direkt massa pengar att slänga ut. Jag ser ju dock gärna att vi tar in en ledare därbak isf, en ung oprövad finns redan när Wikström kommer tillbaka.

Vi behöver verkligen ha in en forward till dock, Sargon klarar inte av andrafiolen.
Citera
2020-01-29, 08:59
Medlem
031GLENNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man kan inte bara ha ungtuppar i laget/truppen, en riktigt rutinerad extremt stabil och bra mittback som styr försvaret vore trivsamt.
Nu är det extremt svårt att hitta en sådan för en vettig peng och vi har inte direkt massa pengar att slänga ut. Jag ser ju dock gärna att vi tar in en ledare därbak isf, en ung oprövad finns redan när Wikström kommer tillbaka.

Vi behöver verkligen ha in en forward till dock, Sargon klarar inte av andrafiolen.

Håller med om att det är rutin som behövs in I försvaret (och laget generellt), speciellt efter tappet av Sebban. Håller även med om vad du säger om anfallet, tycker dock att försvarare måste vara prio 1. Sargon håller uppenbarligen inte på allsvensk nivå. Det bevisar att det inte räcker att vara enastående i superettan för att klara av allsvenskt spel.

Mot Ålborg så fick Sargon spela mer centralt än vad han gjort tidigare och jag måste säga att han gör det bättre i trängda utrymmen än på en kant där han får ytor, men det är ändå inte tillräkligt bra.
Citera
2020-01-29, 10:19
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Vafan, jag nappar: Jag hade gärna sett honom i MFF!

Han lär tyvärr inte gå ihop så väl ihop med Kiese Thelin, men ändå. 32 år gammal, förflutet i storklubbar som juve och Arsenal och dessutom med Tomasson på bänken tror jag det kunnat bli bra. Oavsett kulten kring hans person så är det ju ingen dålig fotbollsspelare i grunden.
Citera
2020-01-29, 10:37
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Vafan, jag nappar: Jag hade gärna sett honom i MFF!

Han lär tyvärr inte gå ihop så väl ihop med Kiese Thelin, men ändå. 32 år gammal, förflutet i storklubbar som juve och Arsenal och dessutom med Tomasson på bänken tror jag det kunnat bli bra. Oavsett kulten kring hans person så är det ju ingen dålig fotbollsspelare i grunden.
Hans största motståndare är hans bristande självdisciplin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in