2020-01-27, 16:10
Medlem
031GLENNs avatar
Blåvitts försäsongsmatch mot Ålborg var I det stora hela var en positiv överraskning om man tänker på att Ålborg är mitt uppe i seriespel och om man jämför med samma tid förra året.

Det är dock smärtsamt tydligt att vi behöver få in MINST 1 mittback till för att styra upp försvaret, vad gör Rogne? Är han fortfarande ok? En anfallare hade vart trevligt också så att inte all press hamnar på söder.
Citera
2020-01-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031GLENN
Blåvitts försäsongsmatch mot Ålborg var I det stora hela var en positiv överraskning om man tänker på att Ålborg är mitt uppe i seriespel och om man jämför med samma tid förra året.

Det är dock smärtsamt tydligt att vi behöver få in MINST 1 mittback till för att styra upp försvaret, vad gör Rogne? Är han fortfarande ok? En anfallare hade vart trevligt också så att inte all press hamnar på söder.

Som tur är för er så är väl Douglas Bergqvist fortfarande tillgänglig.
Citera
2020-01-27, 19:26
Medlem
Bajen nobbade Örnen, för dyr. 5,5 mille för en säsong....

https://fotbolldirekt.se/2020/01/27/avslojar-skyhoga-priset-pa-stjarnan-som-fick-bajen-att-backa
Citera
2020-01-27, 20:13
Medlem
Citat:

Tycker Jallow är en skitspännande värvning av Blåvitt. Ska bli kul att se hur han coh Aiesh gör ifrån sig.

Och btw, nya stället Blåvitt hade var riktigt cleant med.

Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Alltså är det inte sen gammalt att många spelare istället får pengar undansatt till pensioner eller liknande som inte syns på den taxerade inkomsten? Det brukade ju iaf ofta vara en sån disclaimer på såna listor.

Sen är källan här pissdålig, eftersom det är fotbolldirekt, men:
https://fotbolldirekt.se/2019/05/09/just-nu-pa-fd-allsvenskans-loner-ligger-fortsatt-hogt-ligorna-vi-kan-utmana

"Allsvenska namn som når över 200 000 i månaden (ja, då tjänar man mer än vår statsminister) är ett begränsat antal och anses vara följande med som ni ser ett stort koppel från så klart serieledande Malmö FF: [jag formaterade om namnen och la till klubbadress]
Markus Rosenberg, Malmö FF
Kevin Stuhr Ellergaard, Elfsborg
Sebastian Larsson, aik
Jo Inge Berget, Malmö FF
Anders Christiansen. Malmö FF
Marcus Antonsson, Malmö FF
Tarik Elyounoussi, aik
Rasmus Bengtsson, Malmö FF
Vidar Örn Kjartansson, Hammarby
Vladimir Rodic, Hammarby
Alexander Kacaniklic, Hammarby.
Norrköping tros ha namn som Christoffer Nyman och Alex Fransson på uppemot denna inkomstnivå – men inte riktigt ända fram."

Skön kontrast är att Varberg snittade 13000kr i lön förra säsongen hahah
Senast redigerad av znorlax 2020-01-27 kl. 20:15.
Citera
2020-01-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Tycker Jallow är en skitspännande värvning av Blåvitt. Ska bli kul att se hur han coh Aiesh gör ifrån sig.

Och btw, nya stället Blåvitt hade var riktigt cleant med.

Ingen garanti att han får spela HB, Holm har bevisat att han är att räkna med. Sedan kan kanske Jallow även spela ytter, det skulle säkert Holm också kunna göra(Poya tycker iaf det) så vid avstängningar eller skador skulle dom kunna agera backup.

Nu i träningsmatchen fick Jallow spela VB(bytte med Werner), han kan spela på båda kanterna. Holm bytte med Toko och spelade HB. Det känns som att Holm är en kille för startelvan tycker jag, och jag hoppas Poya också anser det.

Holms första match från start förra året var för övrigt mot Palle... och jag skulle väl säga att Holm vann den matchen i matchen.

https://www.gp.se/sport/fotboll/f%C3%B6rsta-starten-f%C3%B6r-bl%C3%A5vitt-talangen-hyllas-av-paulinho-1.18691558
Citat:
Första starten för Blåvitt-talangen – hyllas av Paulinho
FotbollFörsta allsvenska starten.
I ett derbyt – mot Paulinho.
– Jag fick ett litet lyckorus, säger Emil Holm, 19, som hyllades av sin motståndare efteråt.

[...]

Stället är bara ett försäsongsställ, kommer nya grejer senare, det ser väl dock helt ok ut.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-01-27 kl. 22:43.
Citera
2020-01-28, 12:51
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Verkar ju inte finnas så mycket pengar till förstärkningar dock. Så man för väl nöja sig med att det hämtas in någon halvduglig backup på båda positionerna. Jag står lite kluven inför vad jag vill ha för spelare där. För det finns ju ändå en rimlig chans att blåvitt kommer att kämpa om en europaplats, och för det ändåmålet är ju en 34-åring med erkänd okej allsvensk nivå bättre att hämta in än tex en oprövad talang. Men med den ekonomiska situationen föreningen är i så är det kanske bättre med en spelare med vidareförsäljningskapital.
Citera
2020-01-28, 12:54
Medlem
Mitt emellan svensk/internationell silly, men lägger den här.

@UNTFotboll
Omar Eddahris övergång till Bnei Yehuda blir inte av för tillfället, detta efter att den obligatoriska läkarundersökningen visat ett problem med hjärtat.

@UNTFotboll
De uppgifter om ett eventuellt hjärtfel som Bnei Yehuda officiellt gått ut med stoppade Omar Eddahri stämmer inte alls enligt representanter för spelaren. Det dementeras kraftigt.
Senast redigerad av frankkk 2020-01-28 kl. 13:03.
Citera
2020-01-28, 13:04
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Alltså är det inte sen gammalt att många spelare istället får pengar undansatt till pensioner eller liknande som inte syns på den taxerade inkomsten? Det brukade ju iaf ofta vara en sån disclaimer på såna listor.

Sen är källan här pissdålig, eftersom det är fotbolldirekt, men:
https://fotbolldirekt.se/2019/05/09/just-nu-pa-fd-allsvenskans-loner-ligger-fortsatt-hogt-ligorna-vi-kan-utmana

"Allsvenska namn som når över 200 000 i månaden (ja, då tjänar man mer än vår statsminister) är ett begränsat antal och anses vara följande med som ni ser ett stort koppel från så klart serieledande Malmö FF: [jag formaterade om namnen och la till klubbadress]
Markus Rosenberg, Malmö FF
Kevin Stuhr Ellergaard, Elfsborg
Sebastian Larsson, aik
Jo Inge Berget, Malmö FF
Anders Christiansen. Malmö FF
Marcus Antonsson, Malmö FF
Tarik Elyounoussi, aik
Rasmus Bengtsson, Malmö FF
Vidar Örn Kjartansson, Hammarby
Vladimir Rodic, Hammarby
Alexander Kacaniklic, Hammarby.
Norrköping tros ha namn som Christoffer Nyman och Alex Fransson på uppemot denna inkomstnivå – men inte riktigt ända fram."

Jag har ett ganska tydligt minne av att Rodic i (den mediokra) podden Studio Allsvenskan uppgav att han hade 88 000 i månaden. Det låter i alla fall mycket rimligare än att han skulle sitta på några 200 papp annars kanske konkurs-JJ som det snackats mycket om sen tiden i HeIF stämmer?

I de andra fallen verkar det väl rimligt dock.
Citera
2020-01-28, 13:26
Medlem
girigfans avatar
Det lönar sig att snacka, mervan celik klar för gais hahaha.
Citera
2020-01-28, 14:57
Medlem
Joelfrogs avatar
Mitov ser ut att gå till Sarpsborg
Citera
2020-01-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag har ett ganska tydligt minne av att Rodic i (den mediokra) podden Studio Allsvenskan uppgav att han hade 88 000 i månaden. Det låter i alla fall mycket rimligare än att han skulle sitta på några 200 papp annars kanske konkurs-JJ som det snackats mycket om sen tiden i HeIF stämmer?

I de andra fallen verkar det väl rimligt dock.

Ja som sagt, källa Fotbolldirekt. De skriver dock att i lönesnittet räknar de in eventuella sign-ons som betalas över tid eller vad det var, men ändå. Ur ett rent supporterperspektiv hade det varit så skönt om riktiga löneuppgifter fanns tillgängliga.

Edit: Men ja exempelvis skulle jag gissa att Mads Fenger och Jeppe Andersen, som båda fått förlängda kontrakt nu utan expertskatt, har högre lön än Rodic.
Senast redigerad av Nenneno 2020-01-28 kl. 16:54.
Citera
2020-01-28, 18:39
Medlem
Intressant surr med Jesper Jansson i dagens/veckans 3-5-2 👍

https://m.youtube.com/watch?v=baw1EOnZkik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in