Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-04, 08:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
En allsvensk klubb gör en dubbelvärvning imorgon enligt Disco; https://twitter.com/DKristoffersson/...91678368395265

DIF...?
Häcken

https://www.expressen.se/sport/fotbo...ubbelvarvning/

Citat:
BK Häcken är på väg att ta in två spelare från Elfenbenskusten.
Enligt SportExpressens uppgifter är klubben nära att värva in yttern Beni Traoré, 19, från ASEC Mimosa.
Dessutom väntas klubben låna in en ytterback från samma klubb.
Citera
2020-12-04, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Nä, Peking gav väl över 20 miljoner (25?) för haksabanovic?
Minnet är kort...
Citera
2020-12-04, 10:58
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Häcken

https://www.expressen.se/sport/fotbo...ubbelvarvning/
Känns lite som ett steg tillbaka i utvecklingen. Värvandet av "svarta diamanter".
Jävligt svåra tider nu.
Citera
2020-12-04, 15:02
Medlem
En hel del har hänt i Sirius silly redan innan säsongen är slut.

UT: Elias Andersson, Daniel Jarl, Niklas Thor, Jonas Lindberg, André Österholm.
IN: Ekin Bulut, Jacob Ortmark.
Återvänder från lån: Kebba Ceesay
Nästan klar ut: Stefano Vecchia
Nästan klar in: Patrick Nwadike

Många tunga löneposter som försvinner, ung trupp. Finns cirkus 15 icke-akademispelare just nu kontrakterade. Mycket osäkert bygge med stort svängrum för förändringar.
Citera
2020-12-04, 17:07
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Känns lite som ett steg tillbaka i utvecklingen. Värvandet av "svarta diamanter".
Jävligt svåra tider nu.

Vem vet? Det kanske är näste Waris? Då är det ett stort steg framåt! Men stackars Traore är högerytter såg jag. Där är ju konkurrensen såklart mördande på gränsen till omöjlig med tanke på Yasin.

Hoppas nu iallafall Irandust skeppas för en ok peng i vinter, Groningen har ju tydligen "slutscoutat" honom. Sedan kan Wåhlemark ta den platsen nästa år. Jag sätter min vänstra kula på att Wåhlemark gör fler poäng än Irandust i den positionen om han får vara hyfsat skadefri.
Citera
2020-12-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hoppas nu iallafall Irandust skeppas för en ok peng i vinter, Groningen har ju tydligen "slutscoutat" honom.

Det stod i GP att Häcken hade nekat bud på 15-20 miljoner i senaste fönstret, kan ni få något liknande nu i vinter hade det varit ok tycker jag och Wålemark kan nog axla den rollen ganska bra också.

Om han säljs så behövs det nog någon offensiv förstärkning in mer än en ung afrikan eller någon uppflyttad junior dock, Lundberg kommer ju inte fortsätta heller så då är det ju inte jättemånga alternativ kvar. Antagligen så borde Sonny försöka göra sig av med Nilsson också, klappusel.
Citera
2020-12-04, 17:55
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det stod i GP att Häcken hade nekat bud på 15-20 miljoner i senaste fönstret, kan ni få något liknande nu i vinter hade det varit ok tycker jag och Wålemark kan nog axla den rollen ganska bra också.

Om han säljs så behövs det nog någon offensiv förstärkning in mer än en ung afrikan eller någon uppflyttad junior dock, Lundberg kommer ju inte fortsätta heller så då är det ju inte jättemånga alternativ kvar. Antagligen så borde Sonny försöka göra sig av med Nilsson också, klappusel.

15-20 för en blek Irandust skulle vara en lottovinst. Inför säsongen hade jag nog hoppats på allt mellan 30-50 miljoner. Men men, får vi 15 miljoner, plus dom 15 miljonerna vi fick för Jagne. +20 miljoner i krisstöd för Gothia cup så lär vi ändå komma ur detta året på ett bra ekonomiskt sätt.
Citera
2020-12-04, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
15-20 för en blek Irandust skulle vara en lottovinst. Inför säsongen hade jag nog hoppats på allt mellan 30-50 miljoner. Men men, får vi 15 miljoner, plus dom 15 miljonerna vi fick för Jagne. +20 miljoner i krisstöd för Gothia cup så lär vi ändå komma ur detta året på ett bra ekonomiskt sätt.

50 hade varit galet med tanke på ålder och kontraktslängd. Jag tycker att han är lite underskattad ibland, men 15-20 är väl ganska ok, poängmässigt skulle man förstås kunna kräva mer av honom, men han har t ex i flera år varit typ topp 3 statistiskt när det kommer till t ex skapade chanser, så det blir nog helt lätt att axla manteln om han skulle bli såld.

Än så länge i år...

Big chances created
1 Gustav Ludwigson
2 Daleho Irandust
3 Johan Larsson
4 Tobias Sana
5 Anders Christiansen

[...]

Key passes per game

1 Daleho Irandust
2 Johan Larsson
3 Anders Christiansen
4 Sead Hakšabanović
5 Aslak Fonn Witry

[...]
Citera
2020-12-07, 16:15
Medlem
groovesnuss avatar
Adam Andersson ryktas klar för Rosenborg.
Citera
2020-12-07, 17:53
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus

Måste vara gött för honom att få spela för en riktig tränare. Alms hantering av Adam i år är pinsam.
Citera
2020-12-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus

Han konkurrerar väl egentligen med Ekpolo, eller är han vänsterback naturligt? Han är väl högerfotad så det borde vara naturligt för honom spela högerback, Ekpolo petar man ju dock inte hur som helst.
Citera
2020-12-07, 18:14
Medlem
gato12s avatar
Vad behöver Bajen då...?

Först å främst en ny anfallare (Aron lämnar) och en ny DM (Junior lämnar)

Sedan hade nya mittbackar smakat fågel.

Och försöka lura på någon Paulinho...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in