2020-08-26, 11:47
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, vi gick ju igenom det där en annan gång. Jag stör mig lite på uttryck "satsar ungt" när man bara kör 1-2 spelare men men, det var inte direkt så att vi UNDER våra starka perioder satsade ungt heller, sedan att alla våra starka perioder börjat med en ungdomssatsning på nån generation är en annan femma.
Samtidigt skall man alltid komma ihåg att vid samma perioders start har vi alltid haft några riktigt rutinerade rävar med också.

Cynismen i spelet behövs ja, och där är vi eniga.

Jag är extremt dålig på att kolla klubbar på sociala medier, har väl typ oss på facebook men inget mer, kommentarsfälten där är ju på samma nivå som dom sämsta skribenterna här så den videon har jag inte sett.

Nu när vi hämtade en tonåring från Malmö så gick väl snittåldern ner igen på truppen.
Citera
2020-08-26, 11:48
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, vi gick ju igenom det där en annan gång. Jag stör mig lite på uttryck "satsar ungt" när man bara kör 1-2 spelare men men, det var inte direkt så att vi UNDER våra starka perioder satsade ungt heller, sedan att alla våra starka perioder börjat med en ungdomssatsning på nån generation är en annan femma.
Samtidigt skall man alltid komma ihåg att vid samma perioders start har vi alltid haft några riktigt rutinerade rävar med också.
Nä, satsa ungt kan man ju knappast påstå att vi gör, men om man lyckas etablera två egna produkter i 20-årsåldern i startelvan varje år skulle jag säga att det är extremt bra för en klubb av Malmö FF:s storlek och ambitioner.
Citera
2020-08-26, 13:41
Medlem
a.e.gs avatar
3000 kronor i månaden landade alltså lönen på för Lustig.

https://fotbolldirekt.se/2020/08/26/avslojar-unika-siffrorna-bakom-aik-s-lustig-affar

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2020-08-26, 13:47
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g

https://fotbolldirekt.se/2020/08/26/avslojar-unika-siffrorna-bakom-aik-s-lustig-affar

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Och en sign on på 900 000. Utslaget då alltså en kostnad för AIK på 93 000 kronor per månad. Fortfarande billigt för en spelare med hans meriter. Men kanske dyrt för en klubb utan pengar?
Citera
2020-08-26, 15:22
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Och en sign on på 900 000. Utslaget då alltså en kostnad för AIK på 93 000 kronor per månad. Fortfarande billigt för en spelare med hans meriter. Men kanske dyrt för en klubb utan pengar?
900000 står finansiär för, betalas lätt tillbaks i senare skede. Dessutom kommer det in smet då Lustig spelar i EM.

Jävligt fin affär för AIK.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2020-08-26, 15:30
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
900000 står finansiär för, betalas lätt tillbaks i senare skede. Dessutom kommer det in smet då Lustig spelar i EM.

Jävligt fin affär för AIK.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Får man verkligen EM-pengar när spelaren inte är kontrakterad av klubben? Han skrev ju bara på för 10 månader, så om inget händer så kommer han inte tillhöra AIK vid premiärmatchen i mästerskapet.
Citera
2020-08-26, 15:42
Medlem
Ovcharkas avatar
"Att gå komma till en sån mäCktig klubb som AIK...", säger Lustig. Förbannat roligt. Han lär passa som handen i handsken där.
Citera
2020-08-26, 16:07
Avslutad
Citat:

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

3000 i månaden, snacka om att han längtade hem till Sverige igen. Sjuk affär för AIK.
Citera
2020-08-26, 16:21
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Får man verkligen EM-pengar när spelaren inte är kontrakterad av klubben? Han skrev ju bara på för 10 månader, så om inget händer så kommer han inte tillhöra AIK vid premiärmatchen i mästerskapet.
Det får man inom vissa tidszoner spelaren tillhört föreningen.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2020-08-26, 16:36
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Det får man inom vissa tidszoner spelaren tillhört föreningen.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Ja fast dom zonerna är under pågående kval eller mästerskap.
Citera
2020-08-26, 16:40
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja fast dom zonerna är under pågående kval eller mästerskap.
Bland annat ja, tror ni vi är dumma i huvudet och skriver kontrakt så vi inte får del av bonusen eller vad fan är det frågan om?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2020-08-26, 16:41
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
3000 i månaden, snacka om att han längtade hem till Sverige igen. Sjuk affär för AIK.
Eller var desperat att få speltid inför EM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in