2020-08-25, 23:27
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Är det inte han från Sirius? Ännu en...?
Det är ytterligare en spelare. Icke svensk, 30+ med landslagsmeriter.
Citera
2020-08-25, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Det är ytterligare en spelare. Icke svensk, 30+ med landslagsmeriter.

Spännande! Hoppas ni klarar er kvar och att dessa två blir spelklara tills ni möter KFF, mycket viktig match. De har ju också förstärkt såg jag, ingen aning hur bra han är.
Citera
2020-08-25, 23:42
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Tydligen var det Tim Sparv som HIF förhandlade med, men det verkar inte ha blivit något, åtminstone inte än.

Och tack för lycka till, Corona-Bob!
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2020-08-25 kl. 23:45.
Citera
2020-08-25, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Nu är du ute och cyklar. När du citerade matadormix pratade vi om gnagets nyförvärv. Därav missförstånden.

My bad😞
Citera
2020-08-26, 00:07
Bannlyst
Ellos sist ut i racet, publicerad 23.59.

https://elfsborg.se/2020/08/25/valkommen-jeppe-okkels/
Citera
2020-08-26, 00:19
Medlem
gato12s avatar
Inte mycket till Silly, eller inte deadline day iaf

Skulle väl vara AIK som tokvärvar för att hänga kvar, Sotte och Lustig blir säkert nyttiga

Som bajare hade man gärna sett en vass anfallare inför Europaspelet, men vi fick en ytterback från Blekinge.
Citera
2020-08-26, 00:41
Medlem
Rit-Ola gör det jävligt bra med små resurser.

Sen i vintras har han släppt:
Christer Gustafsson
Philip Haglund
Ian Sirelius
John Alvbåge
John Junior Igbarumah
Henry Offia
Jesper Arvidsson
Abdul Razak
Sherko Faiqi

Ingen av dom spelar längre i Allsvenskan.

Och tagit in:
Yukiya Sugita
Nahom Netabay
Adam Hellborg
Kennedy Igboananike
Laorent Shabani
Hjalmar Ekdal
Simon Gefvert
Jon Viscosi
Ekin Bulut

Enda felsatsningen är Kennedy, och Bulut återstår förstås att se nästa säsong.
Citera
2020-08-26, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Klok värvning av Ceesay. Tyvärr blir det väl "släkten är värst" när DIF ställs mot HIF...
Du tycker alltså att Augustinsson inte håller för DIF men att Kebba är en duktig spelare och klok värvning. Har jag förstått saken rätt?
Citera
2020-08-26, 01:41
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Du tycker alltså att Augustinsson inte håller för DIF men att Kebba är en duktig spelare och klok värvning. Har jag förstått saken rätt?

1. Skillnad på ett topplag och ett lag som är jumbo. Lite olika kravbild.
2. Augustinsson håller. Pekar mest på att han blivit tung och långsammare iom sin ökning av muskelmassa. Hade gärna sett att han skalade av några kilon, blev lättare och kvickare igen.
Citera
2020-08-26, 06:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Våra lag har olika utgångspunkter helt enkelt så i vårt fall kommer det ske gradvis att folk inte kan göra den kopplingen kan inte vi beskyllas för. Vi pratade om en föryngring av laget med 1-2 spelare varje säsong vilket jag tycker vi uppnått i år med Sarr och Ahmedhodzic och nu när Bachirou lämnar lär Mujanic få flytta upp i hierarkin.

Tycker bara det är kul att peta i det då man först börjar ta in äldre spelare samt att man kommer mest troligt bli mer cynisk i sitt spel, inget fel i det vill jag bara påpeka.

Edit: Förresten, jag vet att ni har knapert med pengar men snälla försök skaffa en bättre person som sköter era sociala medier. Videon med Eriksson på twitter var fan på nivå med ÖFK lasershow...

Ja, vi gick ju igenom det där en annan gång. Jag stör mig lite på uttryck "satsar ungt" när man bara kör 1-2 spelare men men, det var inte direkt så att vi UNDER våra starka perioder satsade ungt heller, sedan att alla våra starka perioder börjat med en ungdomssatsning på nån generation är en annan femma.
Samtidigt skall man alltid komma ihåg att vid samma perioders start har vi alltid haft några riktigt rutinerade rävar med också.

Cynismen i spelet behövs ja, och där är vi eniga.

Jag är extremt dålig på att kolla klubbar på sociala medier, har väl typ oss på facebook men inget mer, kommentarsfälten där är ju på samma nivå som dom sämsta skribenterna här så den videon har jag inte sett.
Citera
2020-08-26, 07:20
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Bland annat med hjälp av externa finansiärer.

Från AIKs hemsida:

Förvärvet av spelaren har möjliggjorts genom upptagande av lån från privata finansiärer med två mycket stora AIK-hjärtan. Villkoren för lånen är kopplade till framtida överskott från sportsliga prestationer och transfers som AIK Fotboll genererar, vilket innebär att lösningen inte belastar verksamhetens drift.
Liknande finansiering som blåvitt således. Pengarna skall alltså tillbaka genom intäkter från framtida transfers. Utländskt intresse för allsvenska spelare har i detta fönster hittills varit extremt lågt.
I Häckens fall helt frånvarande. Man har därför lånat ut 3 spelare och avslutat ett kontrakt i förtid.
Det känns oerhört riskabelt att förlita sig på pengar från spelarövergångar i dessa tider.

Är dessa "stora AIK-hjärtan" anonyma?
Citera
2020-08-26, 11:27
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/na5Voo/storvarvar-for-miljoner--far-statligt-krisstod

"Sotirios Papagiannopoulos, Ola Toivonen, Pontus Wernbloom och Magnus Eriksson har kostat miljontals kronor att värva hem.

Samtidigt har allsvenskans fem största klubbar personal fortsatt permitterad med statliga bidrag.

– Får vi indikationer på att en idrottsklubb har en ekonomisk situation som gör att de inte är stödberättigade kan vi utföra en kontroll, säger Richard Källstrand, avdelningsdirektör på Tillväxtverket."

Aftonbladet har börjat gräva lite smått i olika klubbars agerande på sommarens transfermarknad. lär komma mer kring det här känns det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in