Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
hehe
Dels har ju Erlingmark varit riktigt stabil som mittback, men sedan är det ju också en fråga om vem som skall sitta på bänken annars, JJ eller Erlingmark. Det är dom två som konkurrerar om samma plats i startelvan.
JJ räknar jag inte som ett alternativ för han suger som mittback, går inte att ha han där det har blivit rätt så uppenbart efter ett antal matcher nu, felbeslut och juniormisstag som blir kostsamt, men nu verkar han ju kunna göra 90 minuter på mittfältet och då är jag helt säker på att det kommer bli kanon med honom, även om han inte är i storform just nu direkt.
Men ja, 4 alternativ, 5 med Wikström, mer än så behöver man inte om man inte då får samma skadehelvete som första halvan av säsongen.
Wikström har väl blivit omkörd av Tolinsson, så han är väl typ 6e valet, vi får se hur han utvecklas, han är ju inte lastgammal direkt och det kanske är bra att få igång honom med U19 också efter skadan.
Ja, Erling har gjort det helt okej som mittback det får man säga. och betydligt hellre att vi har honom där ihop med en hel Bjärsa/Calisir än att sätta honom på bänken.
JJ ska givetvis sitta på bänken men snackar vi om nödalternativ så var det ju ett som uppenbarligen kört om Wikström i ordningen med.
Tolinsson körde om ja, jag funderade bara på om det "enbart" var konkurrensen eller om Wikström fått nån ny smäll etc. Inte hört ett ord om honom.
Det blir spännande att se vad som sker med Tolinsson iaf, går han och vad får vi?