2020-09-16, 18:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Holländsk klubb har lagt bud på Kaca enligt Disco.
Citera
2020-09-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Man får gratulera! Bra tider att "få tillbaka" en sådan stor sparad peng! Är det samma praktis i skiljenämnden som i domstol att den förlorade parten får stå för alla kostnader? Kommer ni även få tillbaka alla pengar ni lagt på jurister?

Nej, dom kostnaderna kommer av allt att döma stå kvar. Ett avgörande i skiljenämnden delas tydligen lika för båda parter också. Den summan ska visst gå att överklaga, men nu sätter nog iaf Sirius punkt. Allt som allt har man nog lagt ut ett par miljoner för att få behålla 12,6 miljoner, det var ju först en tvist mot Malmö också som kostade väldigt mycket. Sirius företrädare? Ironiskt nog den förre MFF-spelaren Stefan Alvén.
Citera
2020-09-17, 06:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
hehe

Dels har ju Erlingmark varit riktigt stabil som mittback, men sedan är det ju också en fråga om vem som skall sitta på bänken annars, JJ eller Erlingmark. Det är dom två som konkurrerar om samma plats i startelvan.

JJ räknar jag inte som ett alternativ för han suger som mittback, går inte att ha han där det har blivit rätt så uppenbart efter ett antal matcher nu, felbeslut och juniormisstag som blir kostsamt, men nu verkar han ju kunna göra 90 minuter på mittfältet och då är jag helt säker på att det kommer bli kanon med honom, även om han inte är i storform just nu direkt.

Men ja, 4 alternativ, 5 med Wikström, mer än så behöver man inte om man inte då får samma skadehelvete som första halvan av säsongen.

Wikström har väl blivit omkörd av Tolinsson, så han är väl typ 6e valet, vi får se hur han utvecklas, han är ju inte lastgammal direkt och det kanske är bra att få igång honom med U19 också efter skadan.

Ja, Erling har gjort det helt okej som mittback det får man säga. och betydligt hellre att vi har honom där ihop med en hel Bjärsa/Calisir än att sätta honom på bänken.

JJ ska givetvis sitta på bänken men snackar vi om nödalternativ så var det ju ett som uppenbarligen kört om Wikström i ordningen med.

Tolinsson körde om ja, jag funderade bara på om det "enbart" var konkurrensen eller om Wikström fått nån ny smäll etc. Inte hört ett ord om honom.
Det blir spännande att se vad som sker med Tolinsson iaf, går han och vad får vi?
Citera
2020-09-17, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, Erling har gjort det helt okej som mittback det får man säga. och betydligt hellre att vi har honom där ihop med en hel Bjärsa/Calisir än att sätta honom på bänken.

JJ ska givetvis sitta på bänken men snackar vi om nödalternativ så var det ju ett som uppenbarligen kört om Wikström i ordningen med.

Tolinsson körde om ja, jag funderade bara på om det "enbart" var konkurrensen eller om Wikström fått nån ny smäll etc. Inte hört ett ord om honom.
Det blir spännande att se vad som sker med Tolinsson iaf, går han och vad får vi?

Wikström har spelat U19 matcher så någon ny smäll är det nog inte, då hade han inte varit med där.
Citera
2020-09-17, 09:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Holländsk klubb har lagt bud på Kaca enligt Disco.
Var hittar du det?

Följer honom på Twitter och har inte sett något i den vägen
Citera
2020-09-17, 09:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Var hittar du det?

Följer honom på Twitter och har inte sett något i den vägen
Han sa det i expressens sändning igår.
Citera
2020-09-17, 09:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Han sa det i expressens sändning igår.
Aha.

Förklarar ju saken, kollade själv på en polsk fulstream

Inget om vilken klubb eller pris...?
Citera
2020-09-17, 16:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Aha.

Förklarar ju saken, kollade själv på en polsk fulstream

Inget om vilken klubb eller pris...?
Nej. Inte vad jag hörde iaf. Skulle gissa på ett rätt lågt pris, givet ålder och kontraktsituation. Kan vi få 12-15 miljoner är jag nöjd.
Citera
2020-09-17, 16:39
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Nej. Inte vad jag hörde iaf. Skulle gissa på ett rätt lågt pris, givet ålder och kontraktsituation. Kan vi få 12-15 miljoner är jag nöjd.
Enig.

Och med tanke på vår skitsäsong så är det ju bara att sälja
Citera
2020-09-17, 17:39
Medlem
Korders avatar
Pekings ordförande Peter Hunt intervjuas i NT och säger att det inte fanns något som helst intresse från Göteborgs sida för Jens Gustafsson.

Däremot säger han att AIK ställde en förfrågan när de letade ersättare till Norling, men att det aldrig nådde förhandlingsbordet då "alla parter var ganska snart överens om att det inte fanns en framkomlig väg".
Citera
2020-09-18, 17:01
Avslutad
Vilken klass håller Samuel Armenteros idag? Sjukt att han redan hunnit fylla 30 år. Var ju fan precis nyligen han sågs som en spännande talang. Ryktas om att Blåvitt, Häcken, Hammarby och DIF jagar denne kontraktslöse spelare.
Citera
2020-09-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vilken klass håller Samuel Armenteros idag? Sjukt att han redan hunnit fylla 30 år. Var ju fan precis nyligen han sågs som en spännande talang. Ryktas om att Blåvitt, Häcken, Hammarby och DIF jagar denne kontraktslöse spelare.

Inte en susning, verkar ha varit backup i Benevento som gick upp till Serie A. Ganska god poängskörd de matcher han startade dock.

Spelade totalt 980 minuter i ligan 19/20 vilket blir ungefär 11 matcher, 5 mål och 2 assist, så han håller nog en ganska hyfsad nivå, hade säkert gjort det bra i AS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in