Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Jo det skulle nog vara bra för alla som du säger. Antonsson borde ändå kunna göra en del nytta i en klubb på undre halvan av tabellen. Sjukt att det inte blev något med utlåningen egentligen.
100 miljoner? Herrejävlar, det senaste jag läste var 40. Det är klart ni inte har "råd" med det, men ni är nog den enda klubben som har råd med det utan att gå under.
Sedan får vi se hur mycket pengar som skjuts till i krisbidrag från staten. Hela idrottsrörelsen skulle ju få 1 miljard kronor, tycker att åtminstone 10% av dessa borde gå till fotbollen som är klart störst och förlorat absolut mest pengar.
Tydligen så är 50 miljoner back redan spikade, även om vi går till EL. Vi måste typ sälja Ahmedhodzic för en bra slant samt gå till EL för att resultatet ska bli någorlunda bra.
Jo vi får se. Tydligen har vi varit nettobetalare eller vad det nu heter till staten under hela pandemin så man får hoppas att vi får tillbaka en del av kakan. Men jag sitter inte och hoppas på några större ersättningar tyvärr. Folk kommer väl böla som sist när vi fick mest ersättning.
Citat:
Ursprungligen postat av
MartinDahlinsMamma
Oavsett Antonssons kvalité så är det en förstärkning för Kalmar alla dagar i veckan.
Precis hög lön och fint liv i MFF sätter käppar i hjulet för utrensningen.
Hur ser prognosen ut för Häcken då?
Tror Daniel Andersson och klubben känner att man troligtvis vinner Allsvenskan med nuvarande trupp och anser att Europaspelet bara får bli en bonus denna säsongen så ingen satsning kommer ske pga nuvarande ekonomiska läge.
Med all rätt men samtidigt vill man som vi fans sitta och runka till rykten och nya spelare in.
En rävsax.
Jag kan ändå förstå varför vi säger nej om vi nu inte ska ta in någon, det börjar bli lite tomt nu längst fram när både Prica och Molins försvunnit.
Mmm, speciellt när man läser att spelare som Sisto i Celta Vigo uttalar sig att han är villig att återvända till Danmark. Vi skulle gott kunna utmana FCK och Midjytland om just Sisto. En håll käften värvning skulle verkligen sitta gott men det lär inte bli av just pga anledningarna som du nämner.