2020-08-21, 18:11
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Synd att både vi och Antonsson tackade nej när Kalmar frågade om att han skulle bli utlånad dit. Tror det hade varit en riktig bra lösning för alla parter. Men men det är vad det är.

Sedan så verkar Yahya Kalley gå till Göteborg. Ska erkänna att jag har noll koll på killen och vi väljer inte att förlänga så man har gjort bedömningen att han inte är rätt för oss och det får man lita på men han gör det säkert bra i en svagare klubb, precis som Ali som lirar högerback i ÖSK. Förstår inte heller varför några i våra led blir upprörda över övergången det är vi som inte väljer att förlänga.

In verkar det vara helt dött och jag tror inte det blir några fler ut.

Den första meningen innehåller 3 grova tankefel från 3 olika parter. Sanslöst egentligen. Kalmar som vill låna sopan, MFF som inte tar chansen att bli av med honom och Antonsson som tror han är för bra för Kalmar?
Citera
2020-08-21, 18:12
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Synd att både vi och Antonsson tackade nej när Kalmar frågade om att han skulle bli utlånad dit. Tror det hade varit en riktig bra lösning för alla parter. Men men det är vad det är.

Sedan så verkar Yahya Kalley gå till Göteborg. Ska erkänna att jag har noll koll på killen och vi väljer inte att förlänga så man har gjort bedömningen att han inte är rätt för oss och det får man lita på men han gör det säkert bra i en svagare klubb, precis som Ali som lirar högerback i ÖSK. Förstår inte heller varför några i våra led blir upprörda över övergången det är vi som inte väljer att förlänga.

In verkar det vara helt dött och jag tror inte det blir några fler ut.

Lär inte bli några in inte ens bosmans. Då vi är de som kommer gå med störst förlust pga Corona.

Lite mer dökött än Molins får gärna lämna dock.

Angående Wernbloom så kommer han troligtvis bidra med många mjuka värden som gör hela laget bättre. Får man även in ADHD-Sebbe så har man skruvat upp kämparglöden och hjärta till tröjan ännu mer. Så laget kommer ta fler poäng oavsett om Wernbloom gör massa poäng eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Den första meningen innehåller 3 grova tankefel från 3 olika parter. Sanslöst egentligen. Kalmar som vill låna sopan, MFF som inte tar chansen att bli av med honom och Antonsson som tror han är för bra för Kalmar?

Han väntar på Häcken som behöver förstärkning på hans position.
Citera
2020-08-21, 18:16
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Lär inte bli några in inte ens bosmans. Då vi är de som kommer gå med störst förlust pga Corona.

Angående Wernbloom så kommer han troligtvis bidra med många mjuka värden som gör hela laget bättre. Får man även in ADHD-Sebbe så har man skruvat upp kämparglöden och hjärta till tröjan ännu mer. Så laget kommer ta fler poäng oavsett om Wernbloom gör massa poäng eller inte.

Han väntar på Häcken som behöver förstärkning på hans position.

Håll min öl...... Era 40 miljoner i förlust vore en dröm för Häcken.

hahaha jag skulle inte överleva det. Vilken jävla mardröm!
Citera
2020-08-21, 18:23
Citat:

Citat:
Håll min öl...... Era 40 miljoner i förlust vore en dröm för Häcken.

hahaha jag skulle inte överleva det. Vilken jävla mardröm!

Kalmar ska tydligen vara så pass desperata att de hugger på allting. Som jag skrev, tror det skulle vara en bra lösning för alla. Fröling har råkat ut för ett bakslag i sin rehab och är borta en längre tid och Haugen har floppat totalt även han skadad.

Om det ändå vore 40 miljoner. Kan bli uppemot 100 miljoner vi går back i år och nej det är inte att vi har råd med det.

Citat:

Håller med dig, vi behöver rensa lite mer men spelarna ska också vara villiga att lämna. Safari lär nog lägga av efter säsongen känns det som iaf så där tappar vi en stor lönepost.
Citera
2020-08-21, 18:36
Citat:
Kalmar ska tydligen vara så pass desperata att de hugger på allting. Som jag skrev, tror det skulle vara en bra lösning för alla. Fröling har råkat ut för ett bakslag i sin rehab och är borta en längre tid och Haugen har floppat totalt även han skadad.

Om det ändå vore 40 miljoner. Kan bli uppemot 100 miljoner vi går back i år och nej det är inte att vi har råd med det.

Håller med dig, vi behöver rensa lite mer men spelarna ska också vara villiga att lämna. Safari lär nog lägga av efter säsongen känns det som iaf så där tappar vi en stor lönepost.

Jo det skulle nog vara bra för alla som du säger. Antonsson borde ändå kunna göra en del nytta i en klubb på undre halvan av tabellen. Sjukt att det inte blev något med utlåningen egentligen.

100 miljoner? Herrejävlar, det senaste jag läste var 40. Det är klart ni inte har "råd" med det, men ni är nog den enda klubben som har råd med det utan att gå under.

Sedan får vi se hur mycket pengar som skjuts till i krisbidrag från staten. Hela idrottsrörelsen skulle ju få 1 miljard kronor, tycker att åtminstone 10% av dessa borde gå till fotbollen som är klart störst och förlorat absolut mest pengar.
Citera
2020-08-21, 18:36
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Oavsett Antonssons kvalité så är det en förstärkning för Kalmar alla dagar i veckan.

Precis hög lön och fint liv i MFF sätter käppar i hjulet för utrensningen.

Hur ser prognosen ut för Häcken då?

Tror Daniel Andersson och klubben känner att man troligtvis vinner Allsvenskan med nuvarande trupp och anser att Europaspelet bara får bli en bonus denna säsongen så ingen satsning kommer ske pga nuvarande ekonomiska läge.

Med all rätt men samtidigt vill man som vi fans sitta och runka till rykten och nya spelare in.

En rävsax.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-08-21 kl. 18:40.
Citera
2020-08-21, 18:39
Citat:
Oavsett Antonssons kvalité så är det en förstärkning för Kalmar alla dagar i veckan.

Runt 60 miljoner. Mycket fasta kostnader för Gothia Cup utan några intäkter.
Citera
2020-08-21, 18:48
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Hur ser samma källor på Granen?
Han kom ju hem och dominerade Allsvenskan

Granen rankades lägre.

/feldgrau
Citera
2020-08-21, 18:56
Citat:
Jo det skulle nog vara bra för alla som du säger. Antonsson borde ändå kunna göra en del nytta i en klubb på undre halvan av tabellen. Sjukt att det inte blev något med utlåningen egentligen.

100 miljoner? Herrejävlar, det senaste jag läste var 40. Det är klart ni inte har "råd" med det, men ni är nog den enda klubben som har råd med det utan att gå under.

Sedan får vi se hur mycket pengar som skjuts till i krisbidrag från staten. Hela idrottsrörelsen skulle ju få 1 miljard kronor, tycker att åtminstone 10% av dessa borde gå till fotbollen som är klart störst och förlorat absolut mest pengar.

Tydligen så är 50 miljoner back redan spikade, även om vi går till EL. Vi måste typ sälja Ahmedhodzic för en bra slant samt gå till EL för att resultatet ska bli någorlunda bra.

Jo vi får se. Tydligen har vi varit nettobetalare eller vad det nu heter till staten under hela pandemin så man får hoppas att vi får tillbaka en del av kakan. Men jag sitter inte och hoppas på några större ersättningar tyvärr. Folk kommer väl böla som sist när vi fick mest ersättning.

Citat:

Tror Daniel Andersson och klubben känner att man troligtvis vinner Allsvenskan med nuvarande trupp och anser att Europaspelet bara får bli en bonus denna säsongen så ingen satsning kommer ske pga nuvarande ekonomiska läge.

Med all rätt men samtidigt vill man som vi fans sitta och runka till rykten och nya spelare in.

En rävsax.

Jag kan ändå förstå varför vi säger nej om vi nu inte ska ta in någon, det börjar bli lite tomt nu längst fram när både Prica och Molins försvunnit.

Mmm, speciellt när man läser att spelare som Sisto i Celta Vigo uttalar sig att han är villig att återvända till Danmark. Vi skulle gott kunna utmana FCK och Midjytland om just Sisto. En håll käften värvning skulle verkligen sitta gott men det lär inte bli av just pga anledningarna som du nämner.
Citera
2020-08-21, 19:08
Medlem
Engelsk-Svenskens avatar
Magnus Eriksson tillbaks i DIF, en väldigt bra förstärkning i deras anfallsspel.
Citera
2020-08-21, 19:36
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Granen rankades lägre.

/feldgrau

Gött att du såg referensen

Skämt åsido, kul med profiler tebax i AS.
Citera
2020-08-21, 19:42
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Runt 60 miljoner. Mycket fasta kostnader för Gothia Cup utan några intäkter.
Källa? Hörde 30-40 tidigare i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in