• 1
  • 2
2019-12-29, 09:03
Medlem
KringExs avatar
Man ser ju ibland reklam om detta läkemedel på TV och det ska fungera om man har en lättare form av insomnia.
Läste lite på FASS och inga biverkningar finns registrerade och inga fall av överdos har rapporterats.
Är det någon som tryckt i sig en näve och fått någon rolig effekt av dom? Har svårt att tänka mig det men måste ju fråga
Citera
2019-12-29, 09:48
Medlem
lrreversibles avatar
Det fungerar nog inte, precis som all annan så kallad "alternativmedicin".
Citera
2019-12-29, 10:02
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Man ser ju ibland reklam om detta läkemedel på TV och det ska fungera om man har en lättare form av insomnia.
Läste lite på FASS och inga biverkningar finns registrerade och inga fall av överdos har rapporterats.
Är det någon som tryckt i sig en näve och fått någon rolig effekt av dom? Har svårt att tänka mig det men måste ju fråga
innehåller extrakt av passionsblomma, tvivlar på att det ens hjälper med sömn, så skulle nog definitivt inte tro att man kan bli mysig på dom.
tycker det är synd att vi inte har difenhydramin eller liknande antihistaminer receptfria här i sverige då de faktiskt kan orsaka dåsighet och hjälpa med sömn.
Citera
2019-12-29, 10:22
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
innehåller extrakt av passionsblomma, tvivlar på att det ens hjälper med sömn, så skulle nog definitivt inte tro att man kan bli mysig på dom.
tycker det är synd att vi inte har difenhydramin eller liknande antihistaminer receptfria här i sverige då de faktiskt kan orsaka dåsighet och hjälpa med sömn.

Just difenhydramin kan jag förstå att den är receptbelagd eftersom att den i sällsynta fall kan framkalla eufori
Citera
2019-12-29, 11:11
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Just difenhydramin kan jag förstå att den är receptbelagd eftersom att den i sällsynta fall kan framkalla eufori
ännu större anledning att ha den receptfri
Citera
2020-01-06, 16:40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Har testat något liknande och jag fick ett bättre mående. Men jag tror ändå att det hela är placebo, men som en del säger "Placebo is a hell of a drug"
Citera
2020-01-06, 17:27
Medlem
godboys avatar
Citat:
Tror knappast någon fått effekt av dessa. Lär väl vara lika effektivt som VitaePro, bluff och båg alltihopa, du kan lika gärna äta äpplepaj.
Citera
2020-01-06, 19:53
Medlem
Det positiva är att det fungerar. Det negativa är att det är nästan bara på råttor och möss som det har bevisats genom vetenskapliga studier.

Gjorde en snabb google på: passion flower sleep scientific study

https://www.google.se/search?ei=ToAT...10.rl5Bat8cUdo
Citera
2020-01-08, 15:44
Medlem
yournotlikemes avatar
Har också funderat på detta vissa gånger man legat där orolig/sömnlös i en annan stad med inte ens tillgång till lite neuroleptika eller liknande, men känns typ som det är lika rogivande att dricka kamomillté, eller dra en tvålrunk.

Det finns ju någonting i US som blandannat sälja på bensinmackar som ska vara någon sorts förfylningsmedicin men finns också för sömn? Ska tydligen vara likt Melatonin? Varför har vi inget sånt i Sverige? Bättre de än att folk berusar sig till sömns på alkohol med jämna mellanrum vilket många fler än folk tror gör vid jämna mellanrum.
Citera
2020-01-08, 17:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Varför har vi inget sånt i Sverige?
Antagligen för att det inte fungerar.
Citera
2020-01-08, 20:27
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Det finns ju någonting i US som blandannat sälja på bensinmackar som ska vara någon sorts förfylningsmedicin men finns också för sömn? Ska tydligen vara likt Melatonin? Varför har vi inget sånt i Sverige? Bättre de än att folk berusar sig till sömns på alkohol med jämna mellanrum vilket många fler än folk tror gör vid jämna mellanrum.
har för mig att melatonin är receptfritt i amerika, sen har dom ju t.ex nyquil och benadryl receptfritt och de ska hjälpa en hel del med sömn.
Citera
2020-01-09, 10:57
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
har för mig att melatonin är receptfritt i amerika, sen har dom ju t.ex nyquil och benadryl receptfritt och de ska hjälpa en hel del med sömn.

Var den jag menade men inte visste namnet på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in