2020-01-14, 07:12
  #13
Medlem
MrBabyBoys avatar
Ja som sagt är det bara Passionsblomma i dem och Apoteket säljer det till dyrt överpris. Att de har gjort ett "nytt" läkemedel som heter Sedix är bara en stor hustle från deras sida.
Har själv käkat det en hel del och tycker att det kan vara nice, men finns ingen direkt effekt, de är i samma klass som örtté och Valerina.
Citera
2020-01-17, 14:35
  #14
Medlem
amfettas avatar
Inte testat just Sedix, en tablett påstås vara 200 mg av: Passiflora incarnata L (passionsblomma). Däremot prövade jag att kicka Pascoflair som är en annan variant av Sedix, påstås vara: 425 mg extrakt av Passiflora incarnata L. (passionsblomma) i en tablett. Mer bang for the Buck eller vad man ska säga!

Köpte Pascoflair då jag skulle gå av opiater, röka och benso för att kunna somna om natten. Tog dessa på kvällen (4-5 stycken), ca 1h innan läggdags och i ärlighetens namn tyckte jag att det hjälpte, låg i soffan och kände hur en trötthet smög sig på sakta men säkert. Låg och gäspa en stund och blev tröttare tills jag till sist somnade, det hjälpte mig att kicka dessa. Blev lugn o mellow liksom!

Möjligen placebo? tja, vem vet. funkade på mig då åtminstone!!

PoK alla sköna lirare, trevlig helg på er.
Citera
2020-01-18, 00:38
  #15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfetta
Inte testat just Sedix, en tablett påstås vara 200 mg av: Passiflora incarnata L (passionsblomma). Däremot prövade jag att kicka Pascoflair som är en annan variant av Sedix, påstås vara: 425 mg extrakt av Passiflora incarnata L. (passionsblomma) i en tablett. Mer bang for the Buck eller vad man ska säga!

Köpte Pascoflair då jag skulle gå av opiater, röka och benso för att kunna somna om natten. Tog dessa på kvällen (4-5 stycken), ca 1h innan läggdags och i ärlighetens namn tyckte jag att det hjälpte, låg i soffan och kände hur en trötthet smög sig på sakta men säkert. Låg och gäspa en stund och blev tröttare tills jag till sist somnade, det hjälpte mig att kicka dessa. Blev lugn o mellow liksom!

Möjligen placebo? tja, vem vet. funkade på mig då åtminstone!!

PoK alla sköna lirare, trevlig helg på er.

Det spelar ju ingen roll om det är placebo eller inte, det viktiga är ju att man mår bra och får ut vad man vill av det hela.
Citera
2020-01-24, 23:37
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Man ser ju ibland reklam om detta läkemedel på TV och det ska fungera om man har en lättare form av insomnia.
Läste lite på FASS och inga biverkningar finns registrerade och inga fall av överdos har rapporterats.
Är det någon som tryckt i sig en näve och fått någon rolig effekt av dom? Har svårt att tänka mig det men måste ju fråga


Finns ju en uppsjö av naturläkemedel (typ Pascoflair (TM)) baserade på samma ämne, dvs Passionsblomma...

... och nja, kan gå - men frågan är hur mycket som blir toxiskt, dvs giftigt

Läs här :
https://sv.wikipedia.org/wiki/Passionsblomssläktet#Medicin
Citera
2021-01-16, 09:56
  #17
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Man ser ju ibland reklam om detta läkemedel på TV och det ska fungera om man har en lättare form av insomnia.
Läste lite på FASS och inga biverkningar finns registrerade och inga fall av överdos har rapporterats.
Är det någon som tryckt i sig en näve och fått någon rolig effekt av dom? Har svårt att tänka mig det men måste ju fråga


jag provade 1 tablet igår natt jag kollade på tv märkte ingeting fick ingen sömn . jag fess mer bara.
Citera
2021-01-23, 15:44
  #18
Medlem
tumbleeweeds avatar
Blev över förväntan över sedix faktiskt, lugnade ner hjärnsnurret märkbart och hade lättare att stå ut med folk, höll i sig riktigt länge med, större delen av dagen. Men något rus eller ens nån direkt påverkan på känslolivet hade det ju inte, annat än minskad irritation då , indirekt.
Citera
2022-10-09, 14:24
  #19
Medlem
Jag som är extremt skeptiskt till naturläkemedel och sånt mumbojumbo men har väldigt positiva erfarenheter av Sedix
Citera
2022-10-10, 11:50
  #20
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Sedix är väldigt bra mot bakfylla. Jag brukat ta fyra piller innan jag går och sover efter en blöt kväll och vaknar senare upp baksmälla.
Citera
2022-10-11, 05:30
  #21
Bannlyst
Skulle gissa på mycket placebo när det kommer till "lugnande" man kan köpa lagligt. Tyvärr.
Citera
2022-10-11, 05:46
  #22
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Pröva att ta 1 paracetamol när du inte kan somna. Hjälper alltid på mig. Smärtlindring=lugnande
Citera
2022-10-11, 17:03
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Pröva att ta 1 paracetamol när du inte kan somna. Hjälper alltid på mig. Smärtlindring=lugnande

Tycker det är bra om man har förhöjd kroppstemp på kvällen,
Ibland kan även 250mg räcka. Men har man inte ont eller så, ingen huvudvärk, finns det ingen anledning att ta mer. Hindrar muskleltillväxten, alvedon ska man ta ytterest sällan. Några gånger om året, högst.
__________________
Senast redigerad av fonzen 2022-10-11 kl. 17:05.
Citera
2022-10-11, 19:16
  #24
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Tycker det är bra om man har förhöjd kroppstemp på kvällen,
Ibland kan även 250mg räcka. Men har man inte ont eller så, ingen huvudvärk, finns det ingen anledning att ta mer. Hindrar muskleltillväxten, alvedon ska man ta ytterest sällan. Några gånger om året, högst.

I sån moderat dos gör det ingen skada. De är dessutom fantastiska att träna på. Kom ihåg att 8 tabletter är maxdosen per dygn och att många lever med maxdos utan några biverkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in