Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-26, 13:27
  #1
Medlem
gillar inte min röst. vill ha en annan sorts röst vet dock inte vilken.
hur går man tillväga?
mvh
Citera
2019-12-26, 13:30
  #2
Medlem
Bum1s avatar
Sätt i halsen, drick whiskey, operera stämbanden. Kan du beskriva lite mer utförligt vad det inte är du gillar?
Citera
2019-12-26, 16:59
  #3
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag säger som Bum 1 - vad är det du inte gillar med din röst? Vad stör du dig på? Det är en bra vägledning för oss för att få veta vilken typ av hjälp du behöver.

Man kan alltid ändra sin röst till en viss grad, men t ex kan inte de med en ljus röst få en basröst. Det finns begränsningar för hur man kan förbättra sin röst. Några sätt som man kan göra det på:

- Om man alltid låter lite tät i näsan, så kan polyperna opereras bort alternativt räta till en sned näsa.
- Om man har en svag röst, så kan man lära sig att prata med magstöd.
- Om man har en snabb och sluddrig röst, så kan man lära sig att prata saktare och mer tydligt.

En del killar och tjejer utan naturligt mörkt röst försöker prata med mörkare röst, men det sliter ofta på rösten och kan låta väldigt ansträngt. I vissa fall nästan lite ”bräkande”, knastrande, skrapande eller väldigt tillgjort.

P.S De är tämligen vanligt att inte gilla sin röst.
__________________
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-12-26 kl. 17:45.
Citera
2019-12-26, 20:07
  #4
Avstängd
Koyanisqatsis avatar
Är du säker på att det är något jättefel med din röst? Annars kan du kanske snarare behöva öva på att acceptera den. Beskriv problemet med din röst!
Citera
2019-12-31, 10:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Sätt i halsen, drick whiskey, operera stämbanden. Kan du beskriva lite mer utförligt vad det inte är du gillar?
låter för mycket som min familjs. vill ej bli påmind
Citera
2019-12-31, 12:34
  #6
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
låter för mycket som min familjs. vill ej bli påmind

Tråkigt att höra.

En hel del av att inte låta som sin familj är att släta ut sin dialekt, hur man betonar ord och meningar etc.
Citera
2020-01-05, 18:18
  #7
Avstängd
Koyanisqatsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
låter för mycket som min familjs. vill ej bli påmind


Förstår. Ibland har man dåliga associationer med saker man tyvärr har inom sig själv också, typ genetiskt material gemensamt med en idiot. Men du får jobba på ditt förhållningssätt till dig själv istället. Förstår att det är svårt att inte tänka på familjemedlem men samtidigt gör ingen som träffar dig det! Du får bilda din egen bild av vem du är med DIN röst!
Citera
2020-01-06, 10:14
  #8
Medlem
UgLyBastards avatar
lär dig dalmål så löser det sig.
riktigt dalmål.

annars, om du vill låta rolig så kan du lära dig värmländska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback