Citat:
Ursprungligen postat av
Pingubengt
Hahaha, prova med 40 år äldre. Dina teorier förutsätter att man inte förstår att saker och ting ändrar sig när man är gammal. Det gäller säkert din pappa. Sovjet var inte min bag. Ryssland anno 2019 har inget med Sovjet eller marxism att göra. Sverige är mer kommunistiskt än dagens Ryssland.
Jag håller med, jag verkligen hatar kommunism och är överens om din analys. Men Ryssland har fortfarande samma unkna människosyn som på kommunisttiden, se bara på idrotten. Jag önskar verkligen att man stänger av Ryssland från all idrott de närmaste 10 åren, i all idrott, utan undantag. Jag har enormt svårt att se en koppling till ett land med sådan människosyn, oavsett om det gäller idrott eller annat. De har ingen moral, åtminstone inte i historiskt västerländska mått.
Men visst, man kanske skall strunta i all form av moral och bara välkomna ryssarna för deras positiva syn mot hbtq-skitet, men jag gör inte det. En ryss är för mig ett hot och det krävs mååånga år innan jag ser dem som annat. Möjligen är det en generationsfråga, men ser man historiskt så har ju ryssarna varit ett hot mot Sverige sedan 1500-talet, och jag tror inte det kan svänga på ett fåtal år. Dessutom är de en helt annan nation, som inte har någonting med Sverige att göra. Vi får rädda våra problem utan hjälp från dem.