2019-12-26, 17:51
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Klickar du bara igång det som ligger högst upp på sidan eller är det nåt annat man måste klicka på?

Prova här.
https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=1120
Citera
2019-12-26, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Klickar du bara igång det som ligger högst upp på sidan eller är det nåt annat man måste klicka på?

Det finns en playknapp bredvid alla bilderna på dom som jobbar där. Det är den jag trycker på. Jag scrollar inte ner någonting för då kommer de andra klippen.
Sen hamnar mediaspelaren högst uppe på sidan. Det är svårt att se, men det går att spola fram till 9 minuter där om man är pricksäker!
Citera
2019-12-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Lite extra känsligt då Karsten nyligen vandrade runt på Lesbos och ”talade med människorna bakom ord som volymer och statistik”:

https://www.gp.se/nyheter/en-julhäls...fer-1.21908118

Han var gråtmild redan på twitter när han godhetssignalerade för fullt med sin artikel och fick allt annat än önskad respons... och nu detta.

https://mobile.twitter.com/emanuelka...04141352103936

Vissa människor förstår inte när dom gör bort sig, verkliglighetsfrånvaron är total för den gossen...nästan så man tycker synd honom, men bara nästan...
Citera
2019-12-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ryssland har traditionellt utgjort ett hot mot Sverige. I dagsläget så är Ryssland med en BNP i samma storlek som Italiens inte något hot mot Sverige.

Känner mig inte alls orolig för Ryssen, känner mig dock smånervös när en klunga nysvenska adidaskrigare kastar mörka blickar på mig vid busshållplatsen.
Citera
2019-12-26, 18:10
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Lite foliehatt på gubben, och lite läskigt och naivt att han inte alls ser Ryssland som ett hot. Tror ni han är planterad för att framföra detta, eller bara påverkad av trollen?
Nämen är du rädd för ryssen. Stackars stackars liten. Blir du rädd så fort du ser en vodkaflaska? Kanske är det u-137 som fortfarande, 38 år senare, som får dig att vakna kallsvettig på natten?

Hur FAN kan man vara rädd för ryssen när vi är invaderade innifrån med en i det närmaste krigsliknande situation i utsatta områden.

E: Lyssnade på inslaget nu, och det är så jääävla komiskt att efter att gubben som tog upp denna viktiga fråga blev avbryten, så kommer det in en gumma som pratar om ek-orrar. Hon fick däremot hålla en monolog om ek-orrar utan avbrott. Det är på den nivån ring p1 ligger.
Senast redigerad av Swe1227 2019-12-26 kl. 18:20.
Citera
2019-12-26, 18:39
Medlem
Livsgjutarens avatar
Gubben säger vad han tycker helt utan filter och krusiduller. Vi behöver fler som honom! Jag är själv inte lika generaliserande i min världsåskådning men han är definitivt något på spåren. Det sjukaste är att hade jag hört detta för 10-15 år sedan så hade jag suttit med skämskudden, alternativt garvat åt samtalet då han faktiskt låter som en ärke-rasist personifierad. Men idag så förstår man den upprörda gubben och man tycker att det han säger åtminstone stämmer bättre överens med verkligheten än vad våra politiker lyckas förmedla.

Karlsten har jag aldrig tyckt om. Han verkar vara uptight. Måste dock ge honom kredd för i just detta samtal så skötte han det över förväntan (betänk att han är prins i åsiktskorridorens högborg). Visst man hör att han brusar upp lite när polletten trillar ner. Men han behåller ändå ett relativt lugn (går ej helt PK-bananaz), han låter gubben fortsätta prata, han går inte till personangrepp utan möter ganska sakligt med att gubben i fråga generaliserar.
Hade Karlsten skippat "det där står inte SVT för" så hade han faktiskt fått full pott. Blir jävligt trött på att dom måste säga det varje gång som om lyssnarna var dumma i huvudet. Jag tror att 99,5% av lyssnarna begriper att personen som ringer in förmedlar sina åsikter, inte SVTs.
Senast redigerad av Livsgjutaren 2019-12-26 kl. 19:21.
Citera
2019-12-26, 18:42
Medlem
Det är bra att babbarnas invasion och ockupation av Sverige exponeras och blir allmänt tankegods. En sverigevänlig aktion hade varit att ringa in och påpeka detta varje Ring P1. Om 1000 sverigevänner ringer så kan vi sprida budskapet.

NEJ.UT.
Citera
2019-12-26, 18:56
Medlem
trailblasers avatar
Emanuel personifierar allt jag hatar med kommersiell PK-media.
Citera
2019-12-26, 19:07
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Nämen är du rädd för ryssen. Stackars stackars liten. Blir du rädd så fort du ser en vodkaflaska? Kanske är det u-137 som fortfarande, 38 år senare, som får dig att vakna kallsvettig på natten?

Hur FAN kan man vara rädd för ryssen när vi är invaderade innifrån med en i det närmaste krigsliknande situation i utsatta områden.

E: Lyssnade på inslaget nu, och det är så jääävla komiskt att efter att gubben som tog upp denna viktiga fråga blev avbryten, så kommer det in en gumma som pratar om ek-orrar. Hon fick däremot hålla en monolog om ek-orrar utan avbrott. Det är på den nivån ring p1 ligger.

Nämen, är du rädd för invandrade finnar och kanske ännu mer så för de som har bruna ögon? Stackars lilla någonstansare. Och som tror det är krigstillstånd i grannbyn för att det står så på nätet, och då är det ju sant. Eller vill få oss andra att tro det?
Utan att förneka att det finns ett problem med invandringen, så är det ju ganska självklart att det finns en del andra hot som som också bör tas på allvar. Men det vet du kanske, då det tycks som du är en del av dem.
https://omni.se/t/it-hotet-fran-ryss...2-75a4be95d6a4
Senast redigerad av Richard-III 2019-12-26 kl. 19:22. Anledning: Edit
Citera
2019-12-26, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227

Media och etablissemanget har ändrat fokus på vad folket ska frukta, i det här fallet en gammal fiende österut från forna dagar som i modern tid knappt riktar blicken mot Sverige.

Det är precis som du säger, den verkliga fienden finns redan i riket just nu.
Citera
2019-12-26, 19:22
Bannlyst
Lyssnade på spektaklet. Miljarder av skattepengar för att någon fjollig PK-stropp som förmodligen aldrig upplever mångkulturen förutom när han beställer pizza ska läxa upp inringare med förmodad empirisk erfarenhet som levererar självklara fakta och observationer.

Kollade upp honom och området han bor i. Det talade sitt tydliga språk:

"Medelåldern bland de som bor i området är 50 år. Jämför man med Sverige i övrigt är sambos med barn, 50-64, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är golf, utförsåkning, näringsliv och samhällsekonomi, längdskidåkning, segling, vin och vinprovning, föreningsverksamhet, skattefrågor, inrikespolitik och värdepapper och värdepappersaffärer."

Lev som jag säger och inte som jag lär.
Citera
2019-12-26, 19:37
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Lite foliehatt på gubben, och lite läskigt och naivt att han inte alls ser Ryssland som ett hot. Tror ni han är planterad för att framföra detta, eller bara påverkad av trollen?

Haha Ryssland har aldrig varit mindre hot än det är nu. Med Trump och Putin som polare har världsfreden aldrig varit närmare.

Det vore nog sunt för dig att ta del av lite alternativ media annat än svensk MSM, vilken har ungefär samma trovärdighet som Pravda hade på sin tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in