2019-12-28, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandyMars
Jag fattar inte, har de klippt bort delen som diskuteras? har lyssnat på alla tidsmärken som pratas om men det är bara en tant som pratar om en julgran med svenska flaggor?? Är jag helt ute och cyklar?
Nej, lyssna på avsnittet från 26e, det är gubben vid 9:00, han tar först upp avrustning/upprustning sedan kommer det som tråden handlar om.
Citera
2019-12-28, 12:31
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Vad är det som ska diskuteras?
Enligt rubriken får jag det till Karlstens reaktion??????
Citera
2019-12-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Du är 80- eller 90-talist? Alla äldre har ingen positiv syn på ryssar, då de alltid utgjort största hotet, samt är en helt annan nation, som jag inte vill bli beroende av! Ryssars moral bevisas år efter år i all idrott, där doping lönar sig.

Däremot är Ryssland helt på rätt spår i allt som driver Sverige åt h-e, men trots det, så vill jag inte ha deras hjälp. Våra pk-idioter har satt oss i denna knipan, så då får vi själva lösa problemet, eller gå under. Personligen tippar jag på undergång, för det förtjänar vi som land. Vi kan ju bli avskräckande symboler för alla grannländer, framöver. Men vi skall aldrig bli ryssar!

Hahaha, prova med 40 år äldre. Dina teorier förutsätter att man inte förstår att saker och ting ändrar sig när man är gammal. Det gäller säkert din pappa. Sovjet var inte min bag. Ryssland anno 2019 har inget med Sovjet eller marxism att göra. Sverige är mer kommunistiskt än dagens Ryssland.
Citera
2019-12-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Om du säger att ni har mer demokrati och yttrandefrihet hos er, så är det säkert så.
"NI"? Du vinner inga poäng med halmgubbar om du nu tror det.
Citera
2019-12-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Ja, gör du? Det inebär att det finns de som har intresse av att sprida Islam här i väst och att det finns de som föraktar väst. Det är ingen hemlighet. Det betyder däremot inte att varenda käft som kommer hit är ute efter att ockupera Sverige och göra om det till ett muslimskt kalifat.

Nej, de gör de inte. På vilket sätt menar du att "de" beter sig som en ockupatoinsmakt? De allra flesta gör ungefär som svenskar när de åker utomlands, dvs. umgås med andra landsmän och bildar föreningar som gynnar deras intressen. "Alla" gör så oavsett vilken nation de kommer ifrån när de blir en stor grupp i ett land. Varför? Antagligen för att det kan och är bekvämt.

Jasså? Till vilket land åker svenskar och lever på värdlandets sociala och interna system? Till vilket land åker svenskar och kräver allmännyttans bostäder? Till vilket land åker svenska pensionärer och kräver pension? Och till vilket land åker svenskar för att umgås och bilda föreningar på värdlandets bekostnad? Du snackar skit din förbannade mupp. Blattar skall lära sig att man FÖRST skall ge för att sedan kunna få. Man tar aldrig. Då skall man helt enkelt ut.
Citera
2019-12-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jasså? Till vilket land åker svenskar och lever på värdlandets sociala och interna system? Till vilket land åker svenskar och kräver allmännyttans bostäder? Till vilket land åker svenska pensionärer och kräver pension? Och till vilket land åker svenskar för att umgås och bilda föreningar på värdlandets bekostnad? Du snackar skit din förbannade mupp. Blattar skall lära sig att man FÖRST skall ge för att sedan kunna få. Man tar aldrig. Då skall man helt enkelt ut.

Ja, vissa kommer hit och förväntar sig att få allt serverat på silverfat. Men det beror ju på att de också hört att de kommer få det, samt tror att våran välfärd är oändlig. Nej, svenskar åker inte och lever på värdlandets välfärd. Men den delen är ju bara en del av problemen med invandringen. Den andra delen är ju att många inte tar seden dit de kommer, lär sig inte svenska och lever med andra landsmän. Det beteendet finns dock även hos svenskar som flyttar utomlands.
Citera
2019-12-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Ja, vissa kommer hit och förväntar sig att få allt serverat på silverfat. Men det beror ju på att de också hört att de kommer få det, samt tror att våran välfärd är oändlig. Nej, svenskar åker inte och lever på värdlandets välfärd. Men den delen är ju bara en del av problemen med invandringen. Den andra delen är ju att många inte tar seden dit de kommer, lär sig inte svenska och lever med andra landsmän. Det beteendet finns dock även hos svenskar som flyttar utomlands.

Men de flesta är som jag. Dvs, jag skiter högaktningsfullt om de lever i egna slutna grupperingar. Det är tom att jag föredrar det. Det ger dem inte rätt att bete sig kriminellt och leva på andra. Varken i deras egna hemländer eller här. Svenskar som flyttar till Spanien, för det är väl dem du tänker på, röjer inte runt bland värdfolket och stjäl, misshandlar, rånar och våldtar. Inte heller lever de på värdfolket gemensamma sparad medel. Det gör blattarna i Sverige. Det är problemet. Inget annat. Deras sjuka kulturyttringar inom sin egen grupp(och det är just där de skall göra det) skiter jag i. De kan exempelvis balkongflyga hur mycket de vill bara inte svensk polis belastas med deras sjuka kulturyttringar.
Citera
2019-12-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Okidoki, vilken tuffing. Vapen på avataren och allt.
Lille vän.

Du förstår tydligen inte att den kommer från en gammal svensk 70-talsfilm. Men visst...

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Det du inte begriper är att när hårt sätts mot hårt kommer ingen av de muslimer du betraktar som integrerade att ställa sig på konungariket Sveas sida. De stöttar sin bröder. Folk från de här kulturerna utövar starkt våld och viker sig för starkt våld. Det där mitt emellan, som vi lyckades med under många hundra år, att diskutera, kompromissa, se till att så många som möjligt blir nöjda - det kan du glömma.

Antagligen skulle många ställa sig på sina landsmäns sida om det skulle bli en etnisk konflikt, ja. Och det spelar ingen roll om de är muslimer eller inte. Skulle det bli en religiös konflikt med kristna mot muslimer, så skulle muslimer generellt sett antagligen hamna med just muslimer.

Beträffande det där med starkt våld, så ja, många kommer från en auktoritär kultur. Det blir så klart ett problem när väldigt många från den kulturen kommer hit där vi ogärna har konflikter och helst kompromissar, då vi helt enkelt blir överkörda.
Senast redigerad av yokisuci 2019-12-28 kl. 13:24.
Citera
2019-12-28, 13:35
Medlem
Citat:
Men de flesta är som jag. Dvs, jag skiter högaktningsfullt om de lever i egna slutna grupperingar. Det är tom att jag föredrar det. Det ger dem inte rätt att bete sig kriminellt och leva på andra. Varken i deras egna hemländer eller här. Svenskar som flyttar till Spanien, för det är väl dem du tänker på, röjer inte runt bland värdfolket och stjäl, misshandlar, rånar och våldtar. Inte heller lever de på värdfolket gemensamma sparad medel. Det gör blattarna i Sverige. Det är problemet. Inget annat. Deras sjuka kulturyttringar inom sin egen grupp(och det är just där de skall göra det) skiter jag i. De kan exempelvis balkongflyga hur mycket de vill bara inte svensk polis belastas med deras sjuka kulturyttringar.
Fast svenskar som bor på solkusten i Spanien har gått om pengar. Miljonärer och överklass ägnar sig aldrig åt rån. Skulle sverige deporterat svenska kriminella och missbrukare så hade det sett annorlunda ut där
Citera
2019-12-28, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Fast svenskar som bor på solkusten i Spanien har gått om pengar. Miljonärer och överklass ägnar sig aldrig åt rån. Skulle sverige deporterat svenska kriminella och missbrukare så hade det sett annorlunda ut där

Det är ingen överklass som bor i Spanien. Snarare lägre medelklass eller medelklass. För övre klass är det HELT andra länder som gäller.
Å andra sidan så ägnar sig inte syrier eller irakier, afrikaner en masse åt kriminell verksamhet i sina respektive länder. Men här har de fått för sig att syssla med bidragsfusk, identitetsbrott, våldsbrott, knark dito, rån och djävulskap. Något som många av dem aldrig skulle våga i sitt eget land. Varför skall vi acceptera det? Dessutom så gödslar inte Spanien med medborgarskap och de som missbrukat en givet medborgarskap blir av med det. Det är en annan sak vi borde fixa.
Citera
2019-12-28, 15:51
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Personligen ser jag gärna mer påverkan. Och gärna en öppning att de introducerar sin rättskipning i landet. Ryssland har mer demokrati och yttrandefrihet än vad svensken har. Gulag skulle hyfsat snart få ett tillskott av nya invånare som har sitt ursprung i MENA.

Ovan presenterade du dig som antingen stock-dum, eller rysk propagandist.

Försökte var snäll och antyda att dina påståenden om att Ryssland har mer yttrandefrihet än Sverige var baserade i ett politiskt intresse från din sida att förleda folk att tro att det kanske kan vara så. De andra hittepåståenden om ”rättskipning” är ju lite för luddiga för att kommentera, så vi lämnar dem för nu.

Då du nu hävdar att du inte är politiskt eller geografiskt driven att säga ovan angående yttrandefriheten, utan faktiskt tror att det är så, så står det ju klart att bara det andra alternativet kvarstår. Du är stockdum. Eller, för att fortsätta vara snäll, så visar det sig att du tydligen är någonstans på en skala från infantil till helt pantad.
Citera
2019-12-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Ovan presenterade du dig som antingen stock-dum, eller rysk propagandist.

Försökte var snäll och antyda att dina påståenden om att Ryssland har mer yttrandefrihet än Sverige var baserade i ett politiskt intresse från din sida att förleda folk att tro att det kanske kan vara så. De andra hittepåståenden om ”rättskipning” är ju lite för luddiga för att kommentera, så vi lämnar dem för nu.

Då du nu hävdar att du inte är politiskt eller geografiskt driven att säga ovan angående yttrandefriheten, utan faktiskt tror att det är så, så står det ju klart att bara det andra alternativet kvarstår. Du är stockdum. Eller, för att fortsätta vara snäll, så visar det sig att du tydligen är någonstans på en skala från infantil till helt pantad.

Stockdum? Tror du i din enfald att det är en bra replik som öppnar en vettig diskussion? Och sedan fortsätter du i samma riktning. Dig ödslar jag inte en sekund till på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in