2019-12-27, 14:57
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Personligen ser jag gärna mer påverkan. Och gärna en öppning att de introducerar sin rättskipning i landet. Ryssland har mer demokrati och yttrandefrihet än vad svensken har. Gulag skulle hyfsat snart få ett tillskott av nya invånare som har sitt ursprung i MENA.

Om du säger att ni har mer demokrati och yttrandefrihet hos er, så är det säkert så.
Citera
2019-12-27, 15:25
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jo SVT/SR har en demokratiklausul vilket är bra då de servera allmänheten. Inte Karlstens fel direkt.

Precis som flosklen "allas lika värde" har använts för att dels främja en massinvandring av främmande raser samt förhindrat kritik av massinvandringen så används den här sk demokratiklausulen att massinvandringen ifrågasätts. En blind kan ju se ju vad invandrarna gör i Sverige - terrordåd, våldtäkter och rån men fan ta den som påpekar det.

Sverige är ett sådant jävla sjukt land där man ska låtsas som om det regnar eller rättare sagt man ska låtsas att det är något bra att vi tagit in miljontals av främmande raser från Afrika, Mellanöstern och Balkan samtidigt som vi ser hur de förstör Sverige.
Citera
2019-12-27, 15:35
Medlem
Citat:
Jisses, du har visst inte varit i Ryssland.
Jag kan lova dig att religion/etnicitet är sekundärt i det landet. Laglydighet och respekt för myndigheterna är det inte. Och om någon beter sig som i Sverige, eldar bilar, våldtar, skjuter på öppen gata eller spränger så görs processen kort med den individen. Givetvis skulle det även ske här. Oavsett vilket rövhål man tillber i eller vilken färg som skinnet har. Är det ett problem för dig?

Ja i Ryssland görs processen kort. Vi är många som håller med om det. Ofta och effektivt också.
Citera
2019-12-27, 15:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Precis som flosklen "allas lika värde" har använts för att dels främja en massinvandring av främmande raser samt förhindrat kritik av massinvandringen så används den här sk demokratiklausulen att massinvandringen ifrågasätts. En blind kan ju se ju vad invandrarna gör i Sverige - terrordåd, våldtäkter och rån men fan ta den som påpekar det.

Sverige är ett sådant jävla sjukt land där man ska låtsas som om det regnar eller rättare sagt man ska låtsas att det är något bra att vi tagit in miljontals av främmande raser från Afrika, Mellanöstern och Balkan samtidigt som vi ser hur de förstör Sverige.
Vad är det för demokratiklausul du menar?
Citera
2019-12-27, 16:07
Medlem
Har dom klippt bort det eller har du länkat fel klipp? Hallå? Ser någon detta,?

Hoho?!
Citera
2019-12-27, 16:33
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quaerere
Har dom klippt bort det eller har du länkat fel klipp? Hallå? Ser någon detta,?

Hoho?!

Han länkade till rätt avsnitt. Men på något sätt så har länkadressen ändrats. Hur det nu gick till?. Här är en direktlänk till avsnittet https://sverigesradio.se/avsnitt/1416518

Nu blev det rätt.
Senast redigerad av PingPongZong 2019-12-27 kl. 16:40.
Citera
2019-12-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Han länkade till rätt avsnitt. Men på något sätt så har länkadressen ändrats. Hur det nu gick till?. Här är en direktlänk till avsnittet https://sverigesradio.se/avsnitt/1416518

Nu blev det rätt.

jag lyssnade igen länken men det handlade inget om trådskaparens ämne =/
Citera
2019-12-27, 17:08
Medlem
Epimaness avatar
Så svårt är det inte att leta upp gårdagens program. Det gjorde jag när första länken inte gick till det specifika inslaget.
Citera
2019-12-27, 17:10
Medlem
Sidhellacopters avatar
Alltså. Gubben överdriver lite. Men i grunden fokuserar han på något som ligger nära sanningen. Roligt att se hur pk-människor agerar när de konfronteras med åsikter som inte är godhets-certifierade. Det är så tydligt att han saknar riktiga argument. Inte förcatt de inte finns men för att han inte behöver dem. PK-isterna är så vana vid att dra sina vanliga känslobaserade argument och sedan skrika islamofibi eller rasism för att avsluta diskussionen som segrare. Men det gick inte den här gången.
Citera
2019-12-27, 17:30
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Ja, gör du? Det inebär att det finns de som har intresse av att sprida Islam här i väst och att det finns de som föraktar väst. Det är ingen hemlighet. Det betyder däremot inte att varenda käft som kommer hit är ute efter att ockupera Sverige och göra om det till ett muslimskt kalifat.
.

Okidoki, vilken tuffing. Vapen på avataren och allt.
Lille vän.

Det du inte begriper är att när hårt sätts mot hårt kommer ingen av de muslimer du betraktar som integrerade att ställa sig på konungariket Sveas sida. De stöttar sin bröder. Folk från de här kulturerna utövar starkt våld och viker sig för starkt våld. Det där mitt emellan, som vi lyckades med under många hundra år, att diskutera, kompromissa, se till att så många som möjligt blir nöjda - det kan du glömma.
Citera
2019-12-27, 18:00
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakinah
jag lyssnade igen länken men det handlade inget om trådskaparens ämne =/

Det är konstigt, det ska vara en länk till rätt avsnitt. Det är gårdagens avsnitt "Rutavdrag, källsortering, råttgift" och vid 9:07 du ska lyssna på.
Citera
2019-12-27, 19:13
Medlem
Citat:
Du föredrar att vi förlorar landet till kriminella klaner och gäng i stället? Till vilket pris är det då?
Du är 80- eller 90-talist? Alla äldre har ingen positiv syn på ryssar, då de alltid utgjort största hotet, samt är en helt annan nation, som jag inte vill bli beroende av! Ryssars moral bevisas år efter år i all idrott, där doping lönar sig.

Däremot är Ryssland helt på rätt spår i allt som driver Sverige åt h-e, men trots det, så vill jag inte ha deras hjälp. Våra pk-idioter har satt oss i denna knipan, så då får vi själva lösa problemet, eller gå under. Personligen tippar jag på undergång, för det förtjänar vi som land. Vi kan ju bli avskräckande symboler för alla grannländer, framöver. Men vi skall aldrig bli ryssar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in