Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-25, 20:23
  #1
Medlem
Hösten och vintern 2017 var jag i toppform styrkemässigt, musklulärt, fettprocentmässigt och konditionsmässigt. Sen hände det en del grejer som fick mig att börja pendla i vikt. 2018 gick jag upp 23 kg över sommaren. Under senhösten gick jag ner 13 kg för att sedan gå upp 7 kg igen. Under vårvintern 2019 gick jag ned 17 kg för att nu under sommaren gå upp 30 kg. Nu håller jag på att gå ner i vikt igen och har gått ner halvvägs av målet som är -35 kg.

Hur mycket har jag förstört min kropp pga viktpendlingen?
Citera
2019-12-25, 20:26
  #2
Avstängd
LE37s avatar
Kroppen är fantastisk, men klart det tar lite tid för den att "läka" , hur gammal är du?
Citera
2019-12-25, 20:27
  #3
Avstängd
creepingdeaths avatar
kroppen är en fantastisk maskin som säkert tål värre saker än lite viktpendling.

men det vore kanske bra om du hittar en någorlunda balanserad vikt och hålla dig där.
Citera
2019-12-25, 20:29
  #4
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klooll
Hösten och vintern 2017 var jag i toppform styrkemässigt, musklulärt, fettprocentmässigt och konditionsmässigt. Sen hände det en del grejer som fick mig att börja pendla i vikt. 2018 gick jag upp 23 kg över sommaren. Under senhösten gick jag ner 13 kg för att sedan gå upp 7 kg igen. Under vårvintern 2019 gick jag ned 17 kg för att nu under sommaren gå upp 30 kg. Nu håller jag på att gå ner i vikt igen och har gått ner halvvägs av målet som är -35 kg.
Imponerande, hur lyckas man med detta? Mycket supande och äta massa skit från McDonalds?
Citera
2019-12-25, 20:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Imponerande, hur lyckas man med detta? Mycket supande och äta massa skit från McDonalds?

Ungefär. + sängliggande 90% av dygnet. Det var inte bara under sommaren utan lite av våren och hösten också.
Citera
2019-12-25, 20:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
kroppen är en fantastisk maskin som säkert tål värre saker än lite viktpendling.

men det vore kanske bra om du hittar en någorlunda balanserad vikt och hålla dig där.

Ja, att komma tillbaka till min optimala vikt är ju målet. Men jag undrar hur mycket jag förstört på vägen.
Citera
2019-12-25, 20:40
  #7
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klooll
Ja, att komma tillbaka till min optimala vikt är ju målet. Men jag undrar hur mycket jag förstört på vägen.

Ha ditt fokus framåt på träning och bra kost, det som syns i backspegeln kan du inte göra något åt.
Citera
2019-12-25, 20:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Ha ditt fokus framåt på träning och bra kost, det som syns i backspegeln kan du inte göra något åt.

Nej men det är ju intressant att veta.

Jag är strax under 30 förresten.
Citera
2019-12-25, 21:42
  #9
Medlem
borrizs avatar
Risken är att du kommer att banta resten av ditt liv och gå upp mellan kurerna. Oavsett ev medicinska följder, så kan detta pendlande knappast vara något roligt liv.

Alternativet är att grundlägga goda kostvanor en gång för alla
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback