2019-12-25, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellenare
Trodde att vuxna män som gick runt med keps gjorde det pga flintskallighet.

Det är ju knappast snyggt.

Själv får jag migrän av för mycket sol så jag har keps och solglasögon på sommaren, måste även smörja in mig ordentligt så jag inte bränner sönder mig då jag har väldigt ljus hy.
Citera
2019-12-25, 17:44
Medlem
Keps är mestadels ett barnplagg, används dock även ibland av yrkeschaufförer och andra arbetare som ett hjälpmedel på jobbet. Ingen vuxen man med självrespekt skulle någonsin bära keps offentligt.
Citera
2019-12-25, 17:45
Medlem
TheBeardedOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
För att du ser ut som en tönt kanske?
Haha nä jag ser nog ganska alldaglig ut skulle jag säga

Förstår inte varför kepsen får så negativ respons. Alla får givetvis tycka olika, jag är bara förvånad över de negativa reaktionerna. Till och med självaste Donald Trump brukar ha keps på sig. Om kepsen duger åt USA:s president så kan den väl inte vara helt fel
Citera
2019-12-25, 18:11
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeardedOne
Ärligt talat trodde jag inte att kepsen hade en sån negativ stämpel på sig som den verkar ha när jag läser era inlägg. Hmm...

Personligen tycker jag inte ett är jätte negativt men inget man går ut med.

Kanske att dra på sig en keps istället för att se ut som skit när det spelar mindre roll. Annars tar det väl inte så lång tid att kamma frillan som en vanlig vuxen.

Typ som att gå ut med mjukisbyxor. Till Ica för att köpa lite käk visst men inte till något finare än så.
Citera
2019-12-25, 18:15
Bannlyst
Vanliga barn och vuxna barn bär keps. Samt alla pensionärer och bönder.
Vi andra har det inte.
Citera
2019-12-25, 18:30
Medlem
DoktorKubiks avatar
Jag förknippar nog ofta keps antingen med "gangstas", barn eller lantisar. Jag bar själv hockeykepsar som grabb, favoritkepsen stod det "Mighty Ducks" på. Vill du vara rebell och visa samhället fingret kan du med fördel bära kepsen bakvänd. Eller så kan du använda kepsen för att visa var du kommer ifrån, exempelvis en "Volvo"-keps för att visa att du kommer ifrån Fjugesta. Mittbena, keps och FILA-tröja var fina grejor som tonåring runt millenieskiftet, men ingenting jag skulle bära som vuxen.

Därmed inte sagt att man inte bör bära keps, var och en får köra sitt eget race.
Citera
2019-12-25, 18:42
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeardedOne
Jag tycker att man ser förvånansvärt få här i Stockholm som bär keps, kepsbärandet är betydligt vanligare om man åker en sväng uppåt landet. Nu tänker jag på vuxna som bär keps. Har ingen aning om hur det ser ut annars i landet men som sagt verkar det vara väldigt få just här i huvudstaden som har en keps på huvudet.

Vad beror detta på? Är kepsen förknippad med en bonde som bor ute i nån stuga? Är det "ocoolt" att bära keps?

Jag är faktiskt lite sugen på köpa en keps till sommaren och återuppta kepsbärandet. Har inte haft keps sen jag var ungdom men började få tankar om att bära keps igen!

Vad säger ni?

Jobbar på en arbetsplats där det då och då dyker upp snubbar med Yankees-keps. Eftersom jag vet mycket väl varifrån den trenden kommer och hur den blev så stor just i nordöstra Stockholm och i innerstaden så är jag bara tvungen att jävlas med dessa stjärnskott.

-Aaah du gillar också baseball ser jag!

Ni kan ju tänka er hur färgen i deras ansikten förändras och hur de börjar stamma att -Ja, alltså näe men...

Den trenden börjar nu dö ut i nordöstra Stockholm
Citera
2019-12-25, 19:07
Medlem
Metro sexuella bögar i Stockholm vill inte keps för det pajar frisyren som dom har ett lager spackel hår gel!
Inget fel att bära keps har gjorts under lång tid från New york tidnings budet.
Till militärer.
Keps är är ett skönt plagg.

Varför bry sig vad andra tycker fuck them och sätt på dig en keps för fan!

Om man nu ska prata om något ska man väl prata om hatar varför är folk för blyga att ha hat?

https://stetson.eu/en/caps
Citera
2019-12-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Keps är för bönder och barn.
Skit snack keps bärs av världen militärer!
För att få bättre sikte och syn!
Citera
2019-12-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Muppigt med keps.
Varför?
Citera
2019-12-25, 19:12
Medlem
White trash och halvkriminella är överrepresenterade när det gäller att bära keps. Samt rökare. Inte vanligt folk
Citera
2019-12-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
En man med keps hyser inget förtroende direkt. Muppigt som nån skrev.
Så du förkastar världen militärer?
Även i Star Wars har dom keps

Det är metro sexuella bögar i stockholm som inte vill ha keps "för det pajar frisyrer medans dom rakar bröst håren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in