2019-12-25, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Vill man meddela sin omvärld att de genast och brysk bör sänka förväntningarna på en, oavsett område, nås detta mål enkelt genom att klä sig i keps.

Snarare höjer förväntningarna, då jag får en intrycket av att det är en självsäker person som inte bryr sig om egentligen dumma saker som att imponera på andra.

Anledningen till att inte så många bär det, är just dumma sociala normer.
Citera
2019-12-25, 11:25
Medlem
TheBeardedOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Vill man meddela sin omvärld att de genast och brysk bör sänka förväntningarna på en, oavsett område, nås detta mål enkelt genom att klä sig i keps.
Äsch, så illa kan det väl inte vara?

Gäller det även de så kallade gubbkepsarna eller är dessa ett undantag?
Citera
2019-12-25, 11:29
Medlem
TheBeardedOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18

Du kan nog ha en poäng här.
Citera
2019-12-25, 12:14
Medlem
Reggaemans avatar
Keps är väl rätt vanligt?
Själv bär jag vanlig keps eller en flatcap

Kanske beror lite på vad för keps man bär också, bär man en truckerkeps så ser det väl lite löjligt ut men många punkare bär keps tex
Citera
2019-12-25, 13:57
Medlem
Haha vem bryr sig om någon har keps eller icke?

Jag bor förvisso ej i Sverige utan i sydeuropa och här är det väldigt få med keps trots sol.

Jag är rätt känslig för solen vissa dagar pga känsliga ögon/tunn hornhinna så en keps för mig behöva ofta när solen är framme.
Det är helt enkelt för att jag ska slippa ha handen som solskydd när jag går och behöva kisa så tårarna rinner.
Sen tar man så klart av kepsen så fort man kommer in på jobbet och så vidare.

F.ö har väl varenda svensk keps typ. Varje svensk gubbe golfar ju och då har dom en tendens att köra någon Pinnaclekeps hela tiden även utanför golfbanan.

Sen har alla s.k "ortenkids" keps. Även innerstadsungdomar kör ju keps.

Åker du till t.ex Sydkorea eller Japan så ser du väldigt många som bär keps både tjejer och killar och dessa är de modemedvetna.

Sen förstår jag att gemene flashbackare inte direkt uppskattar ungdomligt mode eller sydkoreansk design (väldigt lik svensk t.ex acne och filippa k).
Citera
2019-12-25, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Snarare höjer förväntningarna, då jag får en intrycket av att det är en självsäker person som inte bryr sig om egentligen dumma saker som att imponera på andra.

Det finns undantag till alla regler men den gemene kepsbäraren har inte gjort detta val baserat på intelligent revolt, snarare på en vilja att distansera sig från vuxenliv, ansvar o.s.v. Hur man värderar detta faktum är upp till var och en, det behöver inte alls vara något negativt.

Citat:
Ursprungligen postat av TheBeardedOne
Äsch, så illa kan det väl inte vara?

Gäller det även de så kallade gubbkepsarna eller är dessa ett undantag?

Gubbkepsarna är något helt annat och ska inte förväxlas med basebollkeps. Basebollkeps-bäraren ägnar för lite tanke på hur omvärlden ser honom. Gubbkeps-bäraren ägnar för mycket tanke på hur omvärlden ser honom. Notera att jag skriver honom här. Kvinnor vet ingen hur de tänker, allra minst kvinnorna, så där känns vidare analys överflödig.
Citera
2019-12-25, 15:55
Medlem
Haha, vilka fördomar ni har mot folk med keps. Jävligt märkligt tankesätt. Låter som många här är födda i fel kropp.
Senast redigerad av CB1 2019-12-25 kl. 16:38.
Citera
2019-12-25, 16:09
Medlem
Bbobis avatar
Keps är väl mest något för folk utan stil där det är enklare att dra en keps över huvudet än att göra sig utseende anständigt till att börja med.

Stadsbor är onekligen mer självmedvetna angående detta. På landet finns det väl även mindre mening att lägga den tiden på sitt utseende när dom flesta känner varandra eller ens interaktion med nya människor är betydligt lägre.
Citera
2019-12-25, 16:55
Medlem
hazard simpsons avatar
En man med keps hyser inget förtroende direkt. Muppigt som nån skrev.
Citera
2019-12-25, 17:20
Medlem
TheBeardedOnes avatar
Ärligt talat trodde jag inte att kepsen hade en sån negativ stämpel på sig som den verkar ha när jag läser era inlägg. Hmm...
Citera
2019-12-25, 17:22
Medlem
Ser korkat ut.
Citera
2019-12-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeardedOne
Jag tycker att man ser förvånansvärt få här i Stockholm som bär keps, kepsbärandet är betydligt vanligare om man åker en sväng uppåt landet. Nu tänker jag på vuxna som bär keps. Har ingen aning om hur det ser ut annars i landet men som sagt verkar det vara väldigt få just här i huvudstaden som har en keps på huvudet.

Vad beror detta på? Är kepsen förknippad med en bonde som bor ute i nån stuga? Är det "ocoolt" att bära keps?

Jag är faktiskt lite sugen på köpa en keps till sommaren och återuppta kepsbärandet. Har inte haft keps sen jag var ungdom men började få tankar om att bära keps igen!

Vad säger ni?
För att du ser ut som en tönt kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in