Jag tycker att man ser förvånansvärt få här i Stockholm som bär keps, kepsbärandet är betydligt vanligare om man åker en sväng uppåt landet. Nu tänker jag på vuxna som bär keps. Har ingen aning om hur det ser ut annars i landet men som sagt verkar det vara väldigt få just här i huvudstaden som har en keps på huvudet.
Vad beror detta på? Är kepsen förknippad med en bonde som bor ute i nån stuga? Är det "ocoolt" att bära keps?
Jag är faktiskt lite sugen på köpa en keps till sommaren och återuppta kepsbärandet. Har inte haft keps sen jag var ungdom men började få tankar om att bära keps igen!
Vad säger ni?