2019-12-24, 19:15
  #1
Medlem
TheBeardedOnes avatar
Jag tycker att man ser förvånansvärt få här i Stockholm som bär keps, kepsbärandet är betydligt vanligare om man åker en sväng uppåt landet. Nu tänker jag på vuxna som bär keps. Har ingen aning om hur det ser ut annars i landet men som sagt verkar det vara väldigt få just här i huvudstaden som har en keps på huvudet.

Vad beror detta på? Är kepsen förknippad med en bonde som bor ute i nån stuga? Är det "ocoolt" att bära keps?

Jag är faktiskt lite sugen på köpa en keps till sommaren och återuppta kepsbärandet. Har inte haft keps sen jag var ungdom men började få tankar om att bära keps igen!

Vad säger ni?
Citera
2019-12-24, 19:18
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeardedOne
Jag tycker att man ser förvånansvärt få här i Stockholm som bär keps, kepsbärandet är betydligt vanligare om man åker en sväng uppåt landet. Nu tänker jag på vuxna som bär keps. Har ingen aning om hur det ser ut annars i landet men som sagt verkar det vara väldigt få just här i huvudstaden som har en keps på huvudet.

Vad beror detta på? Är kepsen förknippad med en bonde som bor ute i nån stuga? Är det "ocoolt" att bära keps?

Jag är faktiskt lite sugen på köpa en keps till sommaren och återuppta kepsbärandet. Har inte haft keps sen jag var ungdom men började få tankar om att bära keps igen!

Vad säger ni?

Stockholm tenderar att vara lite mer dressat om du menar innerstan. Keps är bland det minst dressade du kan tänka dig, iaf om du menar en typisk baseboll-keps.
Citera
2019-12-24, 19:18
  #3
Bannlyst
Klart du ska ha keps, men du kan inte nöja dig med en, du måste ha minst 5-6-7-8 stycken, inte gå omkring med samma kepa som blir solblekt och jävlig.
Citera
2019-12-24, 19:24
  #4
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeardedOne
Jag tycker att man ser förvånansvärt få här i Stockholm som bär keps, kepsbärandet är betydligt vanligare om man åker en sväng uppåt landet. Nu tänker jag på vuxna som bär keps. Har ingen aning om hur det ser ut annars i landet men som sagt verkar det vara väldigt få just här i huvudstaden som har en keps på huvudet.

Vad beror detta på? Är kepsen förknippad med en bonde som bor ute i nån stuga? Är det "ocoolt" att bära keps?

Jag är faktiskt lite sugen på köpa en keps till sommaren och återuppta kepsbärandet. Har inte haft keps sen jag var ungdom men började få tankar om att bära keps igen!

Vad säger ni?
Keps är ju jättevanligt????
https://www.google.se/search?q=tenniskeps&sxsrf=ACYBGNQdTJu3LBQLyedueqBa AOZ51-BRHw:1577211833409&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2 ahUKEwjek8P4887mAhUnzqYKHWS2C74Q_AUoAXoECA0QAw&biw =1536&bih=754
Citera
2019-12-24, 19:30
  #5
Medlem
DyslexiKungens avatar
Det är nog därför att det tar så lång tid att sy en keps

https://www.youtube.com/watch?v=-WKp6sB7vtw


God Jul....
Citera
2019-12-24, 19:34
  #6
Medlem
Trippieredd96s avatar
Jag älskar keps, sen är det väl många i orten som har tex gucci keps eller hugo boss
Citera
2019-12-24, 19:39
  #7
Medlem
Kjellenares avatar
Trodde att vuxna män som gick runt med keps gjorde det pga flintskallighet.

Det är ju knappast snyggt.
Citera
2019-12-24, 19:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeardedOne
...
Vad beror detta på? Är kepsen förknippad med en bonde som bor ute i nån stuga? Är det "ocoolt" att bära keps?
...
Vad säger ni?

Om det står "Lantmännen" på den.
Citera
2019-12-24, 19:46
  #9
Medlem
TheBeardedOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Det är nog därför att det tar så lång tid att sy en keps

https://www.youtube.com/watch?v=-WKp6sB7vtw
God Jul....
Jag tycker många vinterkepsar inte faller mig i smaken... Får bli vänta till sommaren och köpa, är sugen på typ en sån här: keps

Citat:
Ursprungligen postat av Trippieredd96
Jag älskar keps, sen är det väl många i orten som har tex gucci keps eller hugo boss
Ja jag tror du har rätt i att det är vanligare att folk i orten bär keps.
Citera
2019-12-24, 19:47
  #10
Medlem
Amazon-mannens avatar
Därför att vuxna män inte vill se ut som förvuxna fjortizzar vars intresse begränsar sig till dataspel,Monster-drickande och självbefläckelse
Citera
2019-12-24, 19:51
  #11
Medlem
Pallestroms avatar
Keps är för bönder och barn.
Citera
2019-12-24, 22:07
  #12
Medlem
Bestialisks avatar
Keps är väl något barn och bönder bär? Och amerikanska negrer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in