Att lita på att iTunes sorterar allt korrekt per automagi kanske funkar om man rippar sina egna skivor och då även använder mp3-taggar konsekvent men för andra som leechar sitt ljud kan det bli helt odrägligt då iTunes funktioner inte alltid lirar boll med alla andras taggning världen över.
Har många gånger fått in album där iTunes plockat ut låtar och sorterat under annat artistnamn som skiljer sig åt med en "." eller liknande. Och detta med album som taggarna verkar vara korrekta på.
Visst, det är mycket som ska lira boll bra tillsammans, användaren som rippar, stället man skrapar infon ifrån, vilka tagg-fält som väljs att fyllas i och på vilket sätt osv..
Vem som har rätt eller fel alt vem som gör rätt eller fel är mindre viktigt men för mig (som är ganska lat ibland) så var det mer bråk med iTunes än vad jag tyckte att det var värt i längden.
En skön bieffekt av det beslutet är att jag numer tvärvägrar hjälpa allt löst folk med deras problem som dom har med sina Apple-grunkor.
Värt att notera: Jag har många gånger suttit och bråkat med inställningarna i iTunes för att få till det som jag vill (även om det är 10 år++ sedan)..... och helt ärligt så slutar det med att man resignerar och försöker stå ut med att man inte får ha det som man vill och lever vidare med en halvtaskig lösning som ändå funkar. Men det är inte fören när väljer bort iTunes helt som man faktiskt inser hur mycket lättare livet kan vara.
Android och Windows passar mig ganska bra faktiskt