• 1
  • 2
2019-12-23, 09:00
Medlem
Jaha helvetes otur har man. Lagom till helgdagarna och släktträff har man drabbats av en jobbig förkylning.

-Näsan rinner, nysningar ofta, jag har mycket slem i halsen och näsan. Som tur har jag INTE ont i halsen vilket bara skulle förvärra tillståndet, ingen huvudvärk heller.

Vi är inne på 2-3 dagen nu snart. Någon som vet en effektiv huskur?? För att bli frisk snabbare men för att inte låta det utvecklas heller.
Citera
2019-12-23, 09:12
Medlem
Spring och köp Echinagard eller Echinaforce. Ös på enligt vad som står på förpackningen. Ta gärna en Berocca också. Brukar funka bra om man snabbt vill bli kvitt förkylningen. Lycka till!
Citera
2019-12-23, 09:13
Medlem
Erikons avatar
Näsprey
Halstabletter
läsk
kolhydrater
Citera
2019-12-23, 09:19
Medlem
GormDenGamles avatar
C-vitamin.
Citera
2019-12-23, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronline
Spring och köp Echinagard eller Echinaforce. Ös på enligt vad som står på förpackningen. Ta gärna en Berocca också. Brukar funka bra om man snabbt vill bli kvitt förkylningen. Lycka till!
Ursäkta för frågorna men har hört att det begränsar bara förkylningen en kort tid. Efteråt lär det ju bara förvärras. Är ute efter huskurer naturliga vad kan köpas in??

Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Näsprey
Halstabletter
läsk
kolhydrater
Naturliga huskurer kompis??

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
C-vitamin.
Va hjälper de mot??
Citera
2019-12-23, 09:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Det går inte att bota en pågående förkylning. Bara att bita ihop.
Citera
2019-12-23, 09:34
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Det går inte att förkorta eller bota en förkylning. Det finns många myter om det dock.

Däremot går det att lindra symptomen med diverse receptfria preparat.
Citera
2019-12-23, 09:36
Bannlyst
Alvedon, massa vatten och sömn.
Citera
2019-12-23, 09:39
Medlem
Det som hjälper är sömn, värme och frisk luft.
Så bädda ner dig med massor av filtar som gör att du svettas aset, försök sova 20 timmar om dagen och ha fönstret på vid gavel.
Citera
2019-12-23, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profface
Jaha helvetes otur har man. Lagom till helgdagarna och släktträff har man drabbats av en jobbig förkylning.

-Näsan rinner, nysningar ofta, jag har mycket slem i halsen och näsan. Som tur har jag INTE ont i halsen vilket bara skulle förvärra tillståndet, ingen huvudvärk heller.

Vi är inne på 2-3 dagen nu snart. Någon som vet en effektiv huskur?? För att bli frisk snabbare men för att inte låta det utvecklas heller.

Kan vara lite för sent, vanligen funkar detta bäst precis när man känner en förkylning vara på gång... anyway, ta tre droppar oregano olja långt bak på tungan. Morgon och kväll.

Finns fan inget som funkar lika effektivt.
Citera
2019-12-23, 10:14
Bannlyst
Det går inte, i morgon är det värre, ställ in om du inte vill smitta dom, det går inte att dölja en förkylning, alla ser att du är förkyld. Håll dig inne, gå inte ut och smitta andra.
God jul och gott nytt år.
Citera
2019-12-23, 10:18
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profface
Va hjälper de mot??

Ja, vad frågade du efter..?
Knalla nu ner till kolonialförrättningen och köp C-vitamin som brustablett.
Ta två st. tre gånger om dagen. Alltid hjälpt mig mer än något annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in