• 1
  • 2
2019-12-22, 14:34
Medlem
Som rubriken lyder, har polis gripit eller upprättat misstanke eller åtalat någon på Flashback bara genom vad den postat här? Till exempel, har de åtalat någon för hotelser eller hets mot folkgrupp eller liknande för något den postat här?

Finns ju brottslingar som gripits och där utredningen visat att polis använt brottslingens flashbackposter som del i bevisningen, men här talar jag om fall där polisen enbart gått på något på Flashback?

Tänk på anonymitetsregeln i en diskussion som denna, om det länkas till andra sidor/nyheter eller sånt.
Citera
2019-12-22, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Som rubriken lyder, har polis gripit eller upprättat misstanke eller åtalat någon på Flashback bara genom vad den postat här? Till exempel, har de åtalat någon för hotelser eller hets mot folkgrupp eller liknande för något den postat här?

Finns ju brottslingar som gripits och där utredningen visat att polis använt brottslingens flashbackposter som del i bevisningen, men här talar jag om fall där polisen enbart gått på något på Flashback?

Tänk på anonymitetsregeln i en diskussion som denna, om det länkas till andra sidor/nyheter eller sånt.
Varför skulle jag? Du vet yttrandefrihet eller?
Citera
2019-12-22, 14:45
Medlem
Citat:

Ja, känner till minst ett sådant fall. Det var ju någon här som startade en tråd om att bygga en egen kärnreaktor som polisen plockade in.
Citera
2019-12-22, 14:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, känner till minst ett sådant fall. Det var ju någon här som startade en tråd om att bygga en egen kärnreaktor som polisen plockade in.
Det stämmer. Men jag tror att han redan då hade outat sin verkliga identitet, länkat till bilder på sig själv & liknande. Så det var inte så att hans identitet hackades fram eller liknande.
Citera
2019-12-22, 14:50
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:

Polisen tittar utan tvivel igenom flashback och registrerar de som uttrycker sig "extra farligt". Men många gånger så ignoreras det fram tills att det blir rättegång, då börjar man gräva fram.

Skulle gissa att de som möjligtvis skulle åka dit enbart genom Flashback inlägg är de som verkligen planerar att utföra ett våldsdåd, eller någon som länkar till barnporr osv.
Citera
2019-12-22, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det stämmer. Men jag tror att han redan då hade outat sin verkliga identitet, länkat till bilder på sig själv & liknande. Så det var inte så att hans identitet hackades fram eller liknande.
Ja, det stämmer - kommer ihåg bilderna. Och det stämmer att det nog var en självförvållad "outning" i det fallet.
Citera
2019-12-22, 15:01
Medlem
BMW'n med zyklon B i, åkte inte han fast? Han postade ett inlägg på flashback och påstod att det fanns massor med kontanter i bilen och fick det att framstå som ett tips så att någon skulle göra inbrott i den. Minns jag inte galet ville han kolla om det funkade för han försökte samma sak med flickvännen.
Citera
2019-12-22, 15:23
Medlem
Husrannsakan pga post på FB för min del.
Citera
2019-12-22, 16:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius

I det fallet var det ju inte vad personen skrev som var problemet, utan att han faktiskt började bygga på en kärnreaktor.
Citera
2019-12-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
I det fallet var det ju inte vad personen skrev som var problemet, utan att han faktiskt började bygga på en kärnreaktor.
Precis, han plockades in för det han eller hon skrev på Flashback.
Citera
2019-12-22, 16:17
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Pedofilen girlsinmydream hamnade i skiten efter att han postade trådar/inlägg som handlade om sexuellt utnyttjande av barn. Han gjorde det från jobbdatorn också.

Här är hans gnälltrådar:
https://www.flashback.org/t2043697
https://www.flashback.org/t2263625
Citera
2019-12-22, 16:20
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poofie
Husrannsakan pga post på FB för min del.

vad hade du skrivit om ??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in