2020-07-31, 18:21
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Du är mytoman ja. Ingen är så usel att han bara gör 1% om dagen på flashback.

Herregud, jag köper när jag sitter och skiter och innan jag skitit färdigt har jag gjort 25%. Det är ju bara att köpa en aktie som går upp 1% 25 gånger. Finns inget enklare.

Ibland orkar jag inte mer än 25%, ibland klämmer jag länge och då kan jag göra 200%.
Haha Ja du är fan dum i huvudet. Jag trade:ar väl i min fantasi då Varför ska jag ens bry mig om idioter som dig. Men här kommer en printscreen när jag köpte och sålde aktien KODK. Behöver inte säga ett skit mer LMAO.

https://imgur.com/a/hWwIs8y 128% på 30min.

Men som sagt. Du är ju experten. Så det här är ju photoshoppat osv
Citera
2020-07-31, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Du har fan inte koll på hur börsen fungerar verkar det som. 1% is nothing nowdays. Jag daytrade:ar på Amerikanska börsen. Där har vi svängningar så inåthelvete! Trump snackade om en aktie för några dagar sedan. Akiten öppnade på $8 vid pre-market, och $18.45 vid börs-öppningen, för att sedan åka upp mot $60 under dagen ! Jag bevittnade det själv. Tog själv affärer i den aktien. Men som sagt, det är ju helt omöjligt enligt dig. Igår hade vi en till aktie som öppnade runt $3.6 och drog upp till $14.9. Men det är ju enligt dig också helt omöjligt. Det är MYCKET mer en 1% per dag kan jag säga...
Men en lyckosam aktieaffär bevisar väl inte att du kan försörja sig på day trading, det är ju som att säga att du vann på lotto och därför kommer du nu kunna leva på att spela lotto.
Citera
2020-07-31, 18:58
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Men en lyckosam aktieaffär bevisar väl inte att du kan försörja sig på day trading, det är ju som att säga att du vann på lotto och därför kommer du nu kunna leva på att spela lotto.
Vad menar du med det? En daytrader köper och säljer varje dag. Precis som att du går till jobbet, gör dit arbete och går hem. Varje dag är det någon aktie som man kan tjäna pengar på. Visa dagar är bättre än andra förstås.

Att du jämför lotteri med börsen var lite komiskt faktiskt. Om du vet vad du håller på med kan du tjäna pengar i princip varje dag. Såklart man har dåliga dagar också, det säger jag inte emot.
Citera
2020-07-31, 19:03
Medlem
Citat:
Du har fan inte koll på hur börsen fungerar verkar det som. 1% is nothing nowdays. Jag daytrade:ar på Amerikanska börsen. Där har vi svängningar så inåthelvete! Trump snackade om en aktie för några dagar sedan. Akiten öppnade på $8 vid pre-market, och $18.45 vid börs-öppningen, för att sedan åka upp mot $60 under dagen ! Jag bevittnade det själv. Tog själv affärer i den aktien. Men som sagt, det är ju helt omöjligt enligt dig. Igår hade vi en till aktie som öppnade runt $3.6 och drog upp till $14.9. Men det är ju enligt dig också helt omöjligt. Det är MYCKET mer en 1% per dag kan jag säga...

Jag antar att du är världens rikaste människa då. Om du har den avkastningen varje dag.

Du får gärna då redovisa dina köp och sälj live.
Citera
2020-07-31, 19:08
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Jag antar att du är världens rikaste människa då. Om du har den avkastningen varje dag.

Du får gärna då redovisa dina köp och sälj live.
Det är Fredag, då har marknaden en tendens att inte vara lika het. Så jag sålde av mina andelar rätt snabbt för att ta helg.

Här är dagens vinst på marknaden.
https://imgur.com/a/IHxEBhT

Köpte in på $14.5, sålde på $17.5 med en vinst på ungefär 20%. Snabb och trevlig affär.
Citera
2020-07-31, 19:18
Medlem
Citat:
Vad menar du med det? En daytrader köper och säljer varje dag. Precis som att du går till jobbet, gör dit arbete och går hem. Varje dag är det någon aktie som man kan tjäna pengar på. Visa dagar är bättre än andra förstås.

Att du jämför lotteri med börsen var lite komiskt faktiskt. Om du vet vad du håller på med kan du tjäna pengar i princip varje dag. Såklart man har dåliga dagar också, det säger jag inte emot.
Ordet "kan" definierar hela grejen, fakta är väl att mindre än 5% klara av att gå plus på day trading ännu färre lyckas att leva på det.
Jag jämförde en lyckad aktieaffär med en avkastning på 128% med att vinna på lotto, jag är övertygad om att du aldrig mer kommer göra en sån lyckad affär.

När du går till jobbet så är chansen klart större att du verkligen tjänar pengar just den dagen!
Citera
2020-07-31, 19:25
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ordet "kan" definierar hela grejen, fakta är väl att mindre än 5% klara av att gå plus på day trading ännu färre lyckas att leva på det.
Jag jämförde en lyckad aktieaffär med en avkastning på 128% med att vinna på lotto, jag är övertygad om att du aldrig mer kommer göra en sån lyckad affär.

När du går till jobbet så är chansen klart större att du verkligen tjänar pengar just den dagen!
Precis. Och de som kan och har viljan att försörja sig på det frågar knappast Flashback om råd.
Citera
2020-07-31, 19:33
Medlem
pompom123s avatar
Citat:

Absolut. Strävar inte efter att få så stora avkastingar, men ibland kommer chanserna. Då tar man dem! Du förstår nog inte vad vi diskuterar här. Enligt CelenoII och Mynicname så är det omöjligt att tjäna 1% varje dag på börsen. Vilket är bullshit.

Här är dagens transaktion. Kan ju fake:as så enkelt dessa tider. Men bryr mig inte direkt vad du/ni tror. https://imgur.com/a/tXevtDU
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Precis. Och de som kan och har viljan att försörja sig på det frågar knappast Flashback om råd.

Ännu en till tappad idiot. Älskart !
Sitter jag och frågar om tips? Inte direkt. Snälla läs innan ni kommenterar. Du gör bara bort dig själv.
Citera
2020-07-31, 19:45
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Absolut. Strävar inte efter att få så stora avkastingar, men ibland kommer chanserna. Då tar man dem! Du förstår nog inte vad vi diskuterar här. Enligt CelenoII och Mynicname så är det omöjligt att tjäna 1% varje dag på börsen. Vilket är bullshit.

Ingen, förutom du då, har ju hittills lyckats med det så vi kan väl vara överens om att det är rätt svårt att systematiskt tjäna 1% per dag.

Som tur är räcker det ju med bra mycket mindre för att kunna försörja sig.
Citera
2020-07-31, 19:58
Medlem
Citat:

Här är dagens transaktion. Kan ju fake:as så enkelt dessa tider. Men bryr mig inte direkt vad du/ni tror. https://imgur.com/a/tXevtDU

Ännu en till tappad idiot. Älskart !
Sitter jag och frågar om tips? Inte direkt. Snälla läs innan ni kommenterar. Du gör bara bort dig själv.

Om du påstår att du får 1% eller högre i avkastning varje dag i snitt, så tycker jag du allt får börja visa dina köp/sälj live. Inte efteråt. Alltså att du skriver samma minut som du köpte. För sedan skriva samma minus som du säljer.

Har du ett shareville konto på nordnet?

Man kan ha turen att få extrema avkastningar under en period, men att i längden konstant få den avkastningen finns det ingen som lyckas med.
Citera
2020-07-31, 20:11
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Om du påstår att du får 1% eller högre i avkastning varje dag i snitt, så tycker jag du allt får börja visa dina köp/sälj live. Inte efteråt. Alltså att du skriver samma minut som du köpte. För sedan skriva samma minus som du säljer.

Har du ett shareville konto på nordnet?

Man kan ha turen att få extrema avkastningar under en period, men att i längden konstant få den avkastningen finns det ingen som lyckas med.
Finns bra många där ute som får mer än 1% i snitt per affär. (som daytrader)

Jag använder mig varken av Avanza eller Nordnet. Det är skit mäklare om man ska köpa amerikanska aktier. Degiro har bra mycket lägre kostnader!

Jaha! Så nu kan man tydligen ha "tur" och få extrema avkastningar under en period Nyss var det i princip omöjligt.
Har bara trade:at i ungefär 1 år. (Från och med när jag började gå med vinst varje månad så att säga)
Får se när "krashen" kommer då. Då detta bara funkar under en mindre period enligt dig.
Citera
2020-07-31, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Ingen, förutom du då, har ju hittills lyckats med det så vi kan väl vara överens om att det är rätt svårt att systematiskt tjäna 1% per dag.

Som tur är räcker det ju med bra mycket mindre för att kunna försörja sig.

0.5-1% per dag är väldigt standard för traders genomsnitt. Visst dom som kör SWING endast har inte trades varje dag men blir ändå 10-20% per månad minst där.

Och är sjävklart en trader som aktiv sitter och handlar ska klara göra minst 10-30X högre avkastning per år än en random apa som tar 1 min under 1 år och köper en passiv index fond.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in