2019-12-22, 12:41
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Tycker du ska ta betalt av samtliga som äter. Att någon är en familjemedlem garanterar inte att det kommer bjudas igen, vad händer om tex. din syster är med om en olycka och går bort innan hon hunnit bjuda tillbaks?

Ja jävlar, där fick Jonte något att grunna på 😃
Citera
2019-12-22, 12:41
Medlem
Knapert om julen?
Dagen jag frågar en gäst om swish för en bjudning jag själv håller hoppar jag nog i sjön.

Det är snack om 300kr här.
Be dom ta med något att dricka, öl elr liknande så jämnar det ut sig.

Men om 300kr är något att bråka över, så skulle iaf jag se över min financiella hållning.

Ove Sunberg v2.0 varning här.
Larvigt.
Citera
2019-12-22, 12:43
Medlem
TS det blir nog enklast om du fakturerar via Klarna och tar ut en saftig ränta samt mångdubbel påminnelseavgift.

Citat:
Ursprungligen postat av Griskissen
Kom just på att det är klockren diskriminering att bara ta betalt av några gäster medan andra får gå gratis. Anmäl till DO! Bör kunna ge ett skadestånd som räcker till många trevliga krogkvällar utan TS.
Glöm inte rasism.
Syrrans nya kille är självklart Gambian.
Faster Ann-Katrin svimmar när Ngubu lägger fram sin 25 cm slak på julskinkan mitt under Kalle Anka.
Citera
2019-12-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carcassonne
TS det blir nog enklast om du fakturerar via Klarna och tar ut en saftig ränta samt mångdubbel påminnelseavgift.

Glöm inte rasism.
Syrrans nya kille är självklart Gambian.
Faster Ann-Katrin svimmar när Ngubu lägger fram sin 25 cm slak på julskinkan mitt under Kalle Anka.

Dubbelvikt av skratt! Tack!
Citera
2019-12-22, 12:50
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Gärna för mig, då slipper jag hålla i skiten. Kan äta hos syrran och brorsan. För det är en jävla massa besvär. All tid vi lagt i köket och allt handlade på Willys och LIDL har tagit tid.
Haha "julbord" inhandlat på Willys och Lidl...
Det är mycket fokus på potatis, köttbullar och prinskorv va?
Citera
2019-12-22, 12:52
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Vi är tre syskon som brukar fira jul tillsammans med barnen och våra föräldrar. Sammanlagt är vi ofta runt 14-18 personer samlade. Vi har inte tagit betalt av varandra utan det har fått jämna ut sig på så vis att vi står för det ett år i taget hos var och en. Nu är det dock så att syrran skaffat kille. Denna kille kommer med all sannolikhet inte bjuda över oss framöver till hans familj. Dessutom har syrran en kompis med sig som blivit ensam över jul då hennes mamma avlidit för en månad sen. Jag undrar vad som är lämpligt att ta betalt. Jag frågade min bror men han sa bara att jag skulle lägga ner, men gillar inte detta med snyltande. Är 150 kr per styck för mycket, tänker att det ska täcka det mesta. Hur hade ni gjort?

Jag fattar inte riktigt? Är det ett restaurangbesök vi snackar om eller vad?

Om inte: Du tar ju naturligtvis inte betalt av gäster ni bjudit in i ert hem! En av de äldsta reglerna i boken. Som din bror sa - Lägg ner på en gång och (passa på att skämmas en smula).
Citera
2019-12-22, 12:56
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Skäms bara jag hör på det där.
Visst, med eran stora släkt så förstår jag att man kanske tar betalt men då ska det väl vara fri bar, vadå en snaps? Era förfäder skulle skämma ögonen ur sig.
Hur många potatisar får man ta?
Att du försvarar ts:s beteende trots att han är ett troll säger ju en del om dig.

Ni tar 200 kr per person samtidigt som ni har knytkalas? Vem får pengarna?

Ägaren av festvåningen dom hyr för att få plats med allt folk kanske?
Citera
2019-12-22, 13:02
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ägaren av festvåningen dom hyr för att få plats med allt folk kanske?
Några timmar för 8 000? Då måste det vara en fin herrgård dom hyr för att ha knytkalas på.
Citera
2019-12-22, 13:13
Medlem
Citat:
Haha "julbord" inhandlat på Willys och Lidl...
Det är mycket fokus på potatis, köttbullar och prinskorv va?

Mata inte trollen, den här killen är uppenbarligen efterbliven, alt ett troll.
Citera
2019-12-22, 13:16
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Några timmar för 8 000? Då måste det vara en fin herrgård dom hyr för att ha knytkalas på.

Kan ju dra iväg ganska snabbt om det ingår saker som möbler, porslin, städning och sånt.
Citera
2019-12-22, 13:19
Medlem
Citat:
Vi är tre syskon som brukar fira jul tillsammans med barnen och våra föräldrar. Sammanlagt är vi ofta runt 14-18 personer samlade. Vi har inte tagit betalt av varandra utan det har fått jämna ut sig på så vis att vi står för det ett år i taget hos var och en. Nu är det dock så att syrran skaffat kille. Denna kille kommer med all sannolikhet inte bjuda över oss framöver till hans familj. Dessutom har syrran en kompis med sig som blivit ensam över jul då hennes mamma avlidit för en månad sen. Jag undrar vad som är lämpligt att ta betalt. Jag frågade min bror men han sa bara att jag skulle lägga ner, men gillar inte detta med snyltande. Är 150 kr per styck för mycket, tänker att det ska täcka det mesta. Hur hade ni gjort?

SÅ din syrra har skaffat en snyltare som pojkvän? Är din syster själv medveten om att hon står i begrepp att kanske eventuellt tillbringa resten av sitt liv ihop med en snyltare? Jag föreslår att du omgående informerar din syrra om detta faktum, så att hon lämpligen hinner avsluta förhållandet med denna odåga till snyltare. Redan före julafton, så är problemet ur världen. Nej, snyltare vill man ju verkligen inte ha i närheten av sin familj, det håller jag med dig om. Ring upp din syster nu! Gack åstad!
Citera
2019-12-22, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
SÅ din syrra har skaffat en snyltare som pojkvän? Är din syster själv medveten om att hon står i begrepp att kanske eventuellt tillbringa resten av sitt liv ihop med en snyltare? Jag föreslår att du omgående informerar din syrra om detta faktum, så att hon lämpligen hinner avsluta förhållandet med denna odåga till snyltare. Redan före julafton, så är problemet ur världen. Nej, snyltare vill man ju verkligen inte ha i närheten av sin familj, det håller jag med dig om. Ring upp din syster nu! Gack åstad!

Betalt, kan du nämligen ICKE ta av gäster. Speciellt inte på julafton. Inte på några vilkors vis, faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in