Citat:
Ursprungligen postat av
jonte400
Vi är tre syskon som brukar fira jul tillsammans med barnen och våra föräldrar. Sammanlagt är vi ofta runt 14-18 personer samlade. Vi har inte tagit betalt av varandra utan det har fått jämna ut sig på så vis att vi står för det ett år i taget hos var och en. Nu är det dock så att syrran skaffat kille. Denna kille kommer med all sannolikhet inte bjuda över oss framöver till hans familj. Dessutom har syrran en kompis med sig som blivit ensam över jul då hennes mamma avlidit för en månad sen. Jag undrar vad som är lämpligt att ta betalt. Jag frågade min bror men han sa bara att jag skulle lägga ner, men gillar inte detta med snyltande. Är 150 kr per styck för mycket, tänker att det ska täcka det mesta. Hur hade ni gjort?
SÅ din syrra har skaffat en snyltare som pojkvän? Är din syster själv medveten om att hon står i begrepp att kanske eventuellt tillbringa resten av sitt liv ihop med en snyltare? Jag föreslår att du omgående informerar din syrra om detta faktum, så att hon lämpligen hinner avsluta förhållandet med denna odåga till snyltare. Redan före julafton, så är problemet ur världen. Nej, snyltare vill man ju verkligen inte ha i närheten av sin familj, det håller jag med dig om. Ring upp din syster nu! Gack åstad!