Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Fast då är det ju mer du själv än vi som påminner om en incel, en typ av förvuxet barn.
Sen beror det ju på personlighet hos flickvännen också, personligen tänder jag inte på den där omhändertagande typen som får sin bekräftelse genom att känna sig maximalt behövd.
Fast med det sagt håller jag med dig i sak och det är min grundprincip att var och en står för sitt. Men det blir ju alltid fördyrande ändå hur man än gör.
Är jag singel kan jag vara fullt nöjd med två korvar i bröd på Biltema = 10:- och fem minuter i tidsförlust.
Med flickvän: "något mysigare ställe" = minsta macka 100:- + en halv dag i tidsåtgång och 50:- i bränsle för att komma dit.
Och det var bara ETT väldigt enkelt exempel.
Håller med dig så klart - var och en står för sitt.
Jag är inte omhändertagen direkt av tjejen. Vi ger varandra uppmärksamhet och kärlek utan att ställa krav annat än att vi ställer upp för varandra oavsett om det gäller pengar, disk, tvätt eller matlagning.
Tror du missförstod mig. Var absolut ett förvuxet barn när vi möttes och hon satte så klart pressen på mig att förbättra mitt beteende och liv vilket jag också gjorde, det var hårda krav och det var väl det jag behövde. Det är väl lite det som är grejen med ett förhållande att man lyfter varandra och hjälper varandra utvecklas till bättre individer.
Vi alla har våra egna fel och brister, gäller la bara att hitta rätt partner som man som ett lag kan förbättra varandra på.
Jag är en mjäkig jävel med mommy issues, så självklart uppskattar jag mer en kvinna som vill känna att hon kan ta hand om folk i sin omgivning. Det är ju bara enkel biologi, hon kommer bli en mycket bättre mamma än en egocentrisk och ytlig tjej.
Vissa gillar känslokalla, ytliga tjejer. Vissa gillar fula, feta tjejer. Vissa gillar tjejer som flirtar med andra - alla går igång på olika saker. Bättre att inse och acceptera det och göra det bästa av det
Klart två körvar på Biltema är gott det med, men när man väl sitter där på parkeringen och svullar i sig dom så det luktar senap i hela kabinen så är det ju också jävligt deppigt. Så känner iallafall jag. Jag är nöjd med det, jag överlever det - men jag njuter ju inte.
Det gör jag om man t.ex tar en mysig fika med tjejen på ett ställe där latten kostar 45. Det hade jag inte gjort ensam, men upplevelsen och sällskapet gör ju att det är värt det för mig.
Det beror ju på människa till människa!
Karlar kan också gilla dyra mackor och "mys".
Jag gillar att lägga 150+ kr på en flaska gott rött vin med lite chark istället för att dricka en BiB eller bordershop-bärs i soffan. Det svider väl i plånboken, men vad ska jag annars göra med pengarna - pensionsspara så dom försvinner till staten istället?
Vi alla lever olika liv.
Men jag kan reagera på allas negativa bild av kvinnor och förhållanden i denna tråden - det är ju i grund och botten du som väljer vem du är tillsammans och intresseras av. Träffar man endast tjejer som kräver saker av en ja då är man uppenbarligen ute och letar på fel ställen eller så är felet helt enkelt i en själv!
Tycker bara folk kan ta och softa med sin kvinnosyn bara för att dom själva råkat ut för lite nitlotter i livet eller helt enkelt har problem att få tjejer.
Bara för att jag är fattig hatar jag inte rika, bara för jag är straight hatar jag inte bögar, bara för att man är en incel behöver man inte hata alla kvinnor - blir bara kontraproduktivt.