2019-12-18, 12:53
Medlem
musttomtes avatar
Det är inte dyrt om hon jobbar och en kvinna mår bra av det sociala. Hon ska inte tro att hon kommer undan. Jobbigt i början men sedan när hon ser att kontot fylls på så kommer smilet.
Citera
2019-12-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandySkolman
Jag har fått mer gåvor, resor och lyx av min sambo än vad jag fått av henne.
Har haft kanske 6-7 flickvänner i mina dagar och har aldrig haft en som krävt ett enda öre av mig.
Min sambo har mer pengar än vad jag har och är precis lika givmild mot mig som jag mot henne, hade jag haft några problem med det hade jag sagt det till henne och rett ut det - så fungerar sunda relationer vet du!
När vi träffades var jag en pundare med 0 kronor på kontot och hon en städad tjej med ordnad ekonomi. .

Fast då är det ju mer du själv än vi som påminner om en incel, en typ av förvuxet barn.

Sen beror det ju på personlighet hos flickvännen också, personligen tänder jag inte på den där omhändertagande typen som får sin bekräftelse genom att känna sig maximalt behövd.

Fast med det sagt håller jag med dig i sak och det är min grundprincip att var och en står för sitt. Men det blir ju alltid fördyrande ändå hur man än gör.

Är jag singel kan jag vara fullt nöjd med två korvar i bröd på Biltema = 10:- och fem minuter i tidsförlust.

Med flickvän: "något mysigare ställe" = minsta macka 100:- + en halv dag i tidsåtgång och 50:- i bränsle för att komma dit.

Och det var bara ETT väldigt enkelt exempel.
Citera
2019-12-18, 13:20
Medlem
Sinraths avatar
Det beror på, vilken modell har du tänkt införskaffa? Det finns bara färdigkonfigurerade av välja på trots allt. Du får tala med din lokala leverantör och se vad han rekommenderar, annars får man stoppa in en mätare och se hur många dollartecken som flödar in gentemot vad som kommer ut. Omprogrammering eller egen mjukvara är inte att rekommendera då garantin kan påverkas. Köp bara original från betrodde uppfödare. Tyvärr verkar spannet ligga mellan 10.000 - 30.000 kr i månaden på dom flesta av standardmodellerna. Det finns 3e parts tillverkare som är betydligt billigare men det är såklart ingen intresserad av, kostar det inte skjortan så är det inte värt det och hur annars ska man få dom att göra bara som man själv vill? Utan rejäl insats så kan dom få egna idéer och det är svårt att felsöka själv.

Jämför själv på www.flickjakt.nu
Citera
2019-12-18, 13:26
Medlem
MandySkolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast då är det ju mer du själv än vi som påminner om en incel, en typ av förvuxet barn.

Sen beror det ju på personlighet hos flickvännen också, personligen tänder jag inte på den där omhändertagande typen som får sin bekräftelse genom att känna sig maximalt behövd.

Fast med det sagt håller jag med dig i sak och det är min grundprincip att var och en står för sitt. Men det blir ju alltid fördyrande ändå hur man än gör.

Är jag singel kan jag vara fullt nöjd med två korvar i bröd på Biltema = 10:- och fem minuter i tidsförlust.

Med flickvän: "något mysigare ställe" = minsta macka 100:- + en halv dag i tidsåtgång och 50:- i bränsle för att komma dit.

Och det var bara ETT väldigt enkelt exempel.

Håller med dig så klart - var och en står för sitt.

Jag är inte omhändertagen direkt av tjejen. Vi ger varandra uppmärksamhet och kärlek utan att ställa krav annat än att vi ställer upp för varandra oavsett om det gäller pengar, disk, tvätt eller matlagning.

Tror du missförstod mig. Var absolut ett förvuxet barn när vi möttes och hon satte så klart pressen på mig att förbättra mitt beteende och liv vilket jag också gjorde, det var hårda krav och det var väl det jag behövde. Det är väl lite det som är grejen med ett förhållande att man lyfter varandra och hjälper varandra utvecklas till bättre individer.
Vi alla har våra egna fel och brister, gäller la bara att hitta rätt partner som man som ett lag kan förbättra varandra på.

Jag är en mjäkig jävel med mommy issues, så självklart uppskattar jag mer en kvinna som vill känna att hon kan ta hand om folk i sin omgivning. Det är ju bara enkel biologi, hon kommer bli en mycket bättre mamma än en egocentrisk och ytlig tjej.
Vissa gillar känslokalla, ytliga tjejer. Vissa gillar fula, feta tjejer. Vissa gillar tjejer som flirtar med andra - alla går igång på olika saker. Bättre att inse och acceptera det och göra det bästa av det

Klart två körvar på Biltema är gott det med, men när man väl sitter där på parkeringen och svullar i sig dom så det luktar senap i hela kabinen så är det ju också jävligt deppigt. Så känner iallafall jag. Jag är nöjd med det, jag överlever det - men jag njuter ju inte.

Det gör jag om man t.ex tar en mysig fika med tjejen på ett ställe där latten kostar 45. Det hade jag inte gjort ensam, men upplevelsen och sällskapet gör ju att det är värt det för mig.
Det beror ju på människa till människa!

Karlar kan också gilla dyra mackor och "mys".
Jag gillar att lägga 150+ kr på en flaska gott rött vin med lite chark istället för att dricka en BiB eller bordershop-bärs i soffan. Det svider väl i plånboken, men vad ska jag annars göra med pengarna - pensionsspara så dom försvinner till staten istället?

Vi alla lever olika liv.
Men jag kan reagera på allas negativa bild av kvinnor och förhållanden i denna tråden - det är ju i grund och botten du som väljer vem du är tillsammans och intresseras av. Träffar man endast tjejer som kräver saker av en ja då är man uppenbarligen ute och letar på fel ställen eller så är felet helt enkelt i en själv!

Tycker bara folk kan ta och softa med sin kvinnosyn bara för att dom själva råkat ut för lite nitlotter i livet eller helt enkelt har problem att få tjejer.
Bara för att jag är fattig hatar jag inte rika, bara för jag är straight hatar jag inte bögar, bara för att man är en incel behöver man inte hata alla kvinnor - blir bara kontraproduktivt.
Senast redigerad av MandySkolman 2019-12-18 kl. 13:29.
Citera
2019-12-18, 15:00
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Är det låg eller hög klass på en flickvän som kostar mycket?
Bra fråga. Låg klass, skulle jag säga. Men bara de av någorlunda hög klass har råd med en sådan flickvän. Wasteade pengar IMO.
Citera
2019-12-18, 15:40
Medlem
Det kan bli betydligt billigare också för killar som hänger på krogen och äter snabbmat.

Hemmakväll och lagad middag är oftast billigare. Glöm inte att vissa kvinnor jobbar också, om du oroar dig så mycket över pengar rekommenderar jag dig att titta efter en mindre snygg tjej med mycket pengar.
Citera
2019-12-18, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigturk
En kristen kvinna som vet sin plats och att du som man i huset bestämmer över alla beslut även de ekonomiska är det enda som funkar.

Kvinnor som är hemma med barnen, tvättar lagar mat osv är inte särskilt dyra i drift då detta är ett heltidsjobb.

Vill hon göra inköp så ska detta alltid tas upp med dig. Fickpengar behövs inte.
Lalla runt på stan ska inte en kvinna göra.
De klarar inte av det då de är det svagare könet och i 9fall av 10 gärna särar på benen för främlingar.

Vi kristna har mycket att lära av muslimerna på detta onrådet

En lämplig kvinna kan ta hand om det ekonomiska medan du jobbar.
Citera
2019-12-18, 16:09
Medlem
Pan-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Inte så dyrt.

Däremot kan du hälsa ajöss till pengarna om det ploppar ut en bäbis ur flickvännen.

Exakt!
Köpte bebisprylar för minst 35 tusen månaden innan första barnet kom.
Första tiden är det mest kläder och blöjor som kostar efter att alla saker "man måste ha när man har barn". Flickvännen fixar ju käket till den lilla.
Nu när det är förskoleålder på båda ungarna kostar de kanske en extra tusenlapp i månaden på mat, lika mycket i kläder och 5 tusen i avgift till förskolan.
Lite nöjen, leksaker och skräpmat när vi är ute täcks av ytterligare en tusenlapp.
Lägg till sparande för (i mitt fall) på 4000 per barn.

Så 8000 per barn i månaden.
Barnbidraget är inget man blir rik av.
Fast barn är oftast precis som flickvän valfritt att skaffa.

Frugan är inte så väldans dyr. Visst jag har större och dyrare hus än om jag varit själv, fler och dyrare möbler.
Frugans Porsche SUV betalar visserligen hon för men utan barn hade hon nog köpt en mindre bil. Så vi kan säga att hon fördyrat mitt liv med någon extra tusenlapp i månaden.

Detta om vi enbart ska se på det rent ekonomiskt. Jag älskar min fru och mina barn så det gör mig inget alls att det kostar mer att leva som familjefar än om jag levt som ungkarl.
Att min aktieportfölj inte fylls på med de extra 17000 mitt dyrare liv kostar varje månad gör inte mig något.
Det hade ju bara varit mer sparande då jag aldrig plockar pengar från "gammsparet" och det hade jag med största sannolikhet inte heller gjort om jag levt som ungkarl snål som jag är.
Citera
2019-12-18, 16:52
Medlem
Min tjej har egna pengar att roa sig för så hon tar inte mina. Bara bra att vara tillsammans med en högavlönad.
Citera
2019-12-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
En lämplig kvinna kan ta hand om det ekonomiska medan du jobbar.

Nej. Kvinnor ska inte handskas med pengar.
Citera
2019-12-18, 17:07
Medlem
Tuvtramps avatar
"Min kvinna" har egna stålar/jobb men ändå kostar hon mig pengar.

...hur mycket? c:a 3000:-/månad men vad gör det, jag lagar aldrig mat, slipper tvätta (och städa) samt får en välkommen hem öl/whiskey om jag är på det humöret helt utan knorr så för mig är det lätt värt varenda spänn!
Senast redigerad av Tuvtramp 2019-12-18 kl. 17:13.
Citera
2019-12-18, 17:14
Medlem
Dyrare att bo själv än med flickvän, om du nu inte har en trashig flickvän utan inkomst. Men vem vill ha det?

Delad hyra och mat osv. Är din flickvän "dyr" så kanske det är dags att ta en rejäl funderare då hon antagligen bara är ute efter pengar/prylar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in